Gezondheid alle pijlers

Parodontitus

07-02-2012 19:55 9 berichten
Deze week heb ik mijn eerste behandeling bij de parodontoloog. Ben erg zenuwachtig:-( heeft iemand hier ook deze behandelingen gehad en kan mij vertellen of je veel last hebt gehad van napijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi travel

Het is parodontiTIS

Ik behandel mensen hier dagelijks voor.

(mondhygieniste) Do not worry, alles wordt verdoofd indien er behandeld wordt. Zo niet, vraag erom dat is voor ons geen probleem.

Ik zelf laat het altijd van de patient afhangen of verdoving nodig is.

Weet niet precies wat er gedaan wordt bij je, maar er wordt in het eerste consult gemeten en uitleg gegeven, en daarna worden de behandelingen vaak pas gepland. (reinigen) indien er chirurgie plaats vind of er wordt gereinigd zal de napijn je erg meevallen. Je kunt hoogstens rekenen op een 'blauwe plek' gevoel als de verdoving is uitgewerkt. Van de behandeling merk je weinig indien verdoofd. Het is niet zo erg als de kaakchirurg

En een tip : hoe beter je zelf reinigt thuis, hoe minder werk de parodontoloog/mondhygieniste heeft. Je hebt er dus zelf een beetje invloed op.

Zal echt meevallen! Succes
Pockets zijn al gemeten, foto's gemaakt en bacteriekweek. Krijg nu mijn eerste behandeling. Stelt me wel wat gerust dat de napijn meevalt!
Hier zelfs een flapjes operatie gehad, (tandvlees opensnijden) en krabbelen maar.

Geen problemen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nou dan moet het toch allemaal wel meevallen ( hoop ik)
Ik heb ook een verwijzing naar de paradontoloog. Voor linksboven en ik moet nu toch eens die afspraak maken. Ik heb ook verhalen gehoord over de behandeling en daarom heb ik die afspraak nog niet gemaakt.
Ik heb de afspraak ook best voor me uitgeschoven hoor! Maar toen ik de verhalen las over tanden die los gaan staan ben ik toch maar in actie gekomen!
Ik ken die man niet en dat is ook iets wat mij angst aanjaagt.

Reageert hij relaxt als ik aangeef dat ik een lage pijngrens heb?

Enz.enz.
Op mijn eerste afspraak was ik super zenuwachtig het zweet stond op mijn voorhoofd! Het viel echt 100% mee de parodontoloog was heel rustig en legde alles heel goed uit. Ben nu blij dat ik de stap toch heb gezet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven