Geld & Recht alle pijlers

Meneer of Mevrouw? Boete...

08-02-2012 09:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een boete gekregen, aangehouden, preek gekregen etc, sanctiebedrag was 180 euro. Hij heeft een bezwaarschrift ingediend, is afgewezen (terecht, moet ik eerlijk zeggen, maargoed, man is vooral boos over het absurde bedrag tov de overtreding). Nu zag hij vandeweek opeens dat de brieven gericht waren aan Mevrouw TTH in plaats van Meneer TTH.

Man helemaal in de gloria, want hij gaat er nu van uit dat vanwege een vormfout deze boete van de baan is.

Ik echter denk dat, omdat hij een bezwaarschrift heeft ingediend, hij al heeft toegegeven dat hij degene is die de overtreding heeft begaan, en dat hij nu wel kan gaan miepen over 'ik ben geen mevrouw' (al gedraagt hij zich nu wel als een trut ), maar dat hij toch echt die boete zal moeten betalen.

Weten jullie wie gelijk heeft?
Hij moet echt wel betalen, mits overduidelijk is dat hij niet degene is aan wie de brief gericht is. En dan heb je meer nodig dan alleen een verkeerde aanhef. Dan moet de naam enzo ook verkeerd zijn.
Hij heeft geen schijn van kans lijkt mij....gewoon betalen.
Ik heb een boete gekregen waar 2 letters van mijn kenteken verkeerd stonden. Was ook geen vormfout omdat ik persoonlijk was aangehouden en de overtreding had begaan. Dus meneer of mevrouw lijkt me helemaal geen vormfout
Niet klagen maar dragen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hij zal toch moeten betalen.

Achterop de accept of bekeuring zelf website staat genoeg info. Je kan alsnog bellen, er staat een telefoonnr op.

Voortaan niet meer door rood rijden, het is per 1 Januari verdubbeld.
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 februari 2012 @ 09:15:

Ik echter denk dat, omdat hij een bezwaarschrift heeft ingediend, hij al heeft toegegeven dat hij degene is die de overtreding heeft begaan, en dat hij nu wel kan gaan miepen over 'ik ben geen mevrouw' (al gedraagt hij zich nu wel als een trut ), maar dat hij toch echt die boete zal moeten betalen.

Weten jullie wie gelijk heeft?

Ik denk dat je man geen poot heeft om op te staan. En er zijn wel meer boetebedragen die niet echt in verhouding staan tot de overtreding, jammer, moet je de overtreding maar niet begaan.
Helemaal mijn idee, hoor. Hij is gewoon boos omdat hij zo'n hoge boete heeft gekregen, terwijl hij zichzelf God's Gift to the Road vind .

Ik zal hem met gepaste gezichtsuitdrukking dit treurige nieuws brengen
Boos over de hoogte van het bedrag? Maar hij heeft wel de overtreding begaan en probeert nu met trucjes onder de boete uit te komen?

Wat kinderachtig zeg... moet hij maar niet door rood rijden.
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 februari 2012 @ 09:22:

Ik zal hem met gepaste gezichtsuitdrukking dit treurige nieuws brengen Dit in combi met je ava. Briljant!
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 09:21:

Hij zal toch moeten betalen.

Achterop de accept of bekeuring zelf website staat genoeg info. Je kan alsnog bellen, er staat een telefoonnr op.

Voortaan niet meer door rood rijden, het is per 1 Januari verdubbeld.

Zeg, hoe weet jij dat hij door rood gereden is? Maargoed, inderdaad door rood gereden.

Op een zondagochtend.

Geen verkeer op de weg.

Behalve meneer de motoragent

En man die door rood reed dus.
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 februari 2012 @ 09:22:

Helemaal mijn idee, hoor. Hij is gewoon boos omdat hij zo'n hoge boete heeft gekregen, terwijl hij zichzelf God's Gift to the Road vind .

Ik zal hem met gepaste gezichtsuitdrukking dit treurige nieuws brengen Ik zou hem wel nog een tijdje met mevrouw aanspreken als ik jou was, vragen hoe het met z'n PMS gaat als ie chagrijnig blijft doen.
PMS Owowowow.... die is leuk!
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 februari 2012 @ 09:24:

[...]

Zeg, hoe weet jij dat hij door rood gereden is? Maargoed, inderdaad door rood gereden.

.

Wij hebben hem vlak voor de feestdagen binnengehad.

Diegene die achter ons reed kreeg er eentje voor bumperkleven.

Het was kiezen of delen, of een suv achter in ons klein autootje of een bekeuring,
Omdat door rood rijden 180e is. Hij was fout, rood is rood.... kinderachtig om er dan onderuit proberen te komen. Ik zou er zelfs als ik jou was ook boos om worden dat hij zo doet, wees een man en betaal je fout.
Joh, dat hele stadium van boos zijn en zo hebben we al lang gehad. Dat hij een bezwaarschrift durfde te sturen vond ik van den zotte.
.
quote:enter schreef op 08 februari 2012 @ 09:31:

door rood licht rijden mag van mij ipv 180 naar 1000 euro boete mogen!Ook op de zondagochtend?
quote:nieuwemaan11 schreef op 08 februari 2012 @ 09:24:

[...]

Ik zou hem wel nog een tijdje met mevrouw aanspreken als ik jou was, vragen hoe het met z'n PMS gaat als ie chagrijnig blijft doen.
.
.
Ik vind 180 euro ook een prima bedrag als boete voor door rood rijden. Ook midden in de nacht of op zondagmorgen. Ik heb geen auto en ben dus 1 van de meer kwetsbare verkeersdeelnemers. Ik wil echt liever niet van mijn fiets gereden worden.
Als je vent iets doet wat niet mag, moet hij zich ook maar als vent gedragen als hij daar een straf voor krijgt en niet zo miepen of eronderuit willen komen.
Precies vlinder, kinderachtig gedoe... Wat is er mis met verantwoording nemen voor je eigen stomme gedrag.
quote:enter schreef op 08 februari 2012 @ 09:31:

door rood licht rijden mag van mij ipv 180 naar 1000 euro boete mogen!Je kunt nog beter iemand vermoorden, is lang niet zo erg als door rood rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven