Tortellini

08-02-2012 12:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil tortellini maken met kookroom en spekjes. Nu is mijn vraag dat als ik het nu maak kan ik het dan vanavond wel opwarmen i.v.m de room of kan die dan omgaan??

Alvast bedankt.
Ik zou er pas vanavond aan beginnen. de pasta wacht niet, zeggen ze in Italie, en ze bedoelen ermee dat je pasta direct moet opeten als je het hebt klaargemaakt.

Ik denk dat het een papperige bende wordt als je het pas vanavond opeet en nu al klaarmaakt.
Kookroom is zo gemaakt dat het niet snel gaat schiften. Maar waarom zou je het risico lopen? Ik denk dat je ongeveer tien minuten kwijt bent om tortelini met roomsaus te maken, die tijd heb je vanavond toch wel?
Wat eten we vanavond?
Met de rest eens. Het klinkt niet als een uitgebreid gerecht. Dat kan je toch wel snel maken? Of evt. de spekjes eerder doen maar dat is ook het werk niet. Pasta vind ik zelf lekkerder zo gemaakt dan later nog opgewarmd.

Het kan wel om terug te komen op je vraag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is ook snel gemaakt maar ik heb er eigenlijk nu zin in hahaha en dan de rest voor het gezin vanavond.

Gewoon een klein bordje nu en vanavond met sla erbij.

Bedankt ik zal mijn hunkering moeten temmen!! Maarrrr dan smaakt het vanavond natuurlijk wel lekkerder na een hele dag me erop verheugen.

Nu maar een boterham ;(

M-V ik niet als ik bv macaroni maak dan vind ik die lekkerder als hij een tijdje heeft ingetrokken.
Pasta is wat kleffer als je hem laat staan, maar meestal wordt hij er wel lekkerder van. Omdat de smaak van de saus in de pasta trekt. Het kan allebei.
Macaroni vind ik ook lekkerder een dag erna. Maar gerechten met room vind ik het persoonlijk niet voor gelden. Dat kan mijn smaak zijn hoor. Maar met rode saus en kruiden vind ik het niet zo erg als je het later eet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb je nu niets meer aan, maar mss voor een volgende keer. Het kan wel. Pasta meteen na het koken afspoelen met koud water, goed laten uitlekken en een beetje olijfolie erdoor scheppen. Saus apart houden.

Pasta kun je later opwarmen in de magnetron of even in een pan met heet water. Als de saus wat te dik is geworden, er een beetje water bij doen. Dan moet je hem wel weer even laten koken.

Persoonlijk vind ik pasta met roomsaus ook lekkerder als ik het meteen eet, Maar als het niet anders kan, of als je er echt heel veel zin in hebt, is dit een goed alternatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven