babystapelbed

08-02-2012 13:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft de verbouwing van ons huis vertraging opgelopen. Hierdoor zal het ipv April waarschijnlijk pas in Juli/Augustus klaar zijn. Ik moet echter bevallen in Juni !

Nu was ik aan het denken om zo een bedje aan te schaffen zoals ze zie op kinderdagverblijven hebben. Maar jeetje wat zijn die duur !

Hebben jullie misschien ideen om ze zelf te maken ? Of zijn ze eventueel ergens te huur ?

Zoonlief en dochterlief gaan dan samen bij ons op de kamer, totdat hun kamertjes klaar zijn. Zoonlief ligt nu al bij ons op de kamer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Soortgelijk topic uit 2009
Fame, je bent geweldig !

Maar hoe moet het bedje er nog onder bij deze tekening ? Zoonlief is namelijk pas 14 maanden dus die moet ook nog in een ledikantje
Volgens mij is die "bak"onderin het peuter-kleuterbed? De combinatie is 1.66 breed, 220 hoog en 90 diep. De baby ligt dan op 1.30 en de grote broer laag bij de grond?

Je moet zelf lattenbodems kopen en een dusdanige constructie maken waar de bodems op rusten. (Ik ben niet handig!)
[quote]warmwaterbadeendje schreef op 08 februari 2012 @ 13:47:

Fame, je bent geweldig !

Maar hoe moet het bedje er nog onder bij deze tekening ? Zoonlief is namelijk pas 14 maanden dus die moet ook nog in een ledikantje[/quote]

Waarom? Bij mij lagen ze voor hun eerste verjaardag in een groot bed!

Juist omdat het van die klauteraars waren,die continu ondersteboven uit hun ledikant vielen.

Wel had ik een haakje op de kinderkamer,dat ze niet rond gingen lopen door het huis zonder dat ik het merkte.
Dus weg met het ledikantje, even uit elkaar halen en opslaan voor later?
Kan je geen wiegje naast je bed zetten? Daar kan de baby makkelijk een paar maanden in. Misschien is er wel iemand waar je voor 2 maanden een wieg kan lenen of op marktplaats kijken.
Misschien dat lief een constructie kan bedenken waardoor er beneden toch een soort van val rand is. Als dat goed gaat, dan kan hij na de verbouwing in zijn peuterbedje ipv ledikantje. Inderdaad !

Straks maar eens met lief gaan zitten en wat constructiefs bedenken
Komt vast goed, het begin is er. Succes! (En hoe kom ik er nou toch bij dat je een tweeling verwacht?)
quote:reisa1978 schreef op 08 februari 2012 @ 13:57:

Kan je geen wiegje naast je bed zetten? Daar kan de baby makkelijk een paar maanden in. Misschien is er wel iemand waar je voor 2 maanden een wieg kan lenen of op marktplaats kijken.

er staat nu al een ledikantje naast ons bed, en het wiegje dat we hebben is groter dan een ledikantje (ouderwets wiegje).

In principe zouden we 2 ledikantjes achter elkaar kunnen zetten en dan ons tv meubeltje eruit gooien. Daar de commode neerzetten met een lampje erboven. Zoonlief slaapt over het algemeen door alles heen dus dat scheelt.
quote:Fame schreef op 08 februari 2012 @ 13:59:

Komt vast goed, het begin is er. Succes! (En hoe kom ik er nou toch bij dat je een tweeling verwacht?)Dat was wat in eerste instantie de artsen dachten. Na aanleiding van mijn HCG waarden. Maar (gelukkig!) is het maar 1 klein meisje
Ok! (Is nu beetje bang van zichzelf )
En een hangwieg voor de baby? Die kun je boven je bed hangen.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 08 februari 2012 @ 14:00:

[...]

er staat nu al een ledikantje naast ons bed, en het wiegje dat we hebben is groter dan een ledikantje (ouderwets wiegje).

In principe zouden we 2 ledikantjes achter elkaar kunnen zetten en dan ons tv meubeltje eruit gooien. Daar de commode neerzetten met een lampje erboven. Zoonlief slaapt over het algemeen door alles heen dus dat scheelt.Ik zou voor deze optie gaan, eventueel commode weglaten of in de woonkamer zetten. Je kan ook een aankleedkussen op het bed leggen en daar verschonen of in de woonkamer. Het gaat om twee maanden, daar zou ik niet moeilijk over doen en geen bedjes voor gaan bouwen.
Op marktplaats staan deze bedden ook weleens en anders eens op de gastouderhyves kijken.
Je dochter is ouder? Mijn ouders hadden vroeger een caravan, een vrij kleine. En ik sliep toen in een soort verstevigde (niet wiebelende) hangmat boven hun voeteneind. Misschien kan zoiets?
Zoon is 14 maanden, dochter wordt in Juni geboren. Verbouwing zou in eerste instantie al in Januari klaar moeten zijn, toen in Maart en nu dus pas in Juli Augustus. Baal enorm want had me echt verheugd om de kamertjes van onze kinderen klaar te maken. Maar we hebben tenminste een huis, dus mogen niet klagen natuurlijk. En als het klaar is dan hebben we ook een paleisje.
Sorry, ik had niet goed gelezen! Dan is een hangmat niets inderdaad. Die kdv dingen zijn inderdaad behoorlijk duur, dat lijkt me niet iets voor een paar maanden. Misschien een hangwiegje boven jullie voeteneind of boven het ledikantje?
Marktplaats:

http://kopen.marktplaats. ... ce=&search.x=0&search.y=0
Ik had zo'n bedje bij de kringloop voor ¤35! Kan je de baby niet in de kinderwagen laten slapen. zou echt niet voor zo'n korte tijd zo'n bedje aanschaffen.
mamalinus: je hebt het bedje natuurlijk niet meer ? Zou het graag van je overnemen !

Op MP inderdaad een aantal bedjes tegen gekomen, en ook al een stapel biedingen gedaan. Op hoop van zegen dan maar!
Heb een bedje op de kop weten te tikken. Voor niks. Alleen nog even een matrasje erbij halen en ik kan onze kamer baby en dreumes proof gaan maken haha. Pak van mijn hart hoor !
We gebruiken hem nog . Maar je probleem is ook al opgelost zie ik. Succes met slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven