Kosten stadsverwarming

07-02-2012 19:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik te horen gekregen wat het voorschot bedrag wordt voor de stadsverwarming van ons appartement. Eigenlijk schrok ik er best van.

We gaan 114,- per maand betalen voor de stadsverwarming van Eneco. We wonen in een appartement van 70m2 en zijn met twee personen.

Ik heb geprobeerd op te zoeken wat gemiddelde bedragen zijn maar kom er met google niet uit.

Zijn er nog meer mensen met stadsverwarming en wat zijn jullie kwijt?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Heb zojuist mijn jaarafrekening van Nuon binnen. Wij betaalden eert 99 euro en vanaf september, vanwege de prijsstijging van olie/gas, 106 euro per maand, voor een huis van 135m2 en een gezin van 4 personen (en ik werk thuis, dus verwarming brandt altijd wel).

Jouw rekening lijkt me dus aardig hoog!
Hier ook stadsverwarming.

In vorige woning (appartement, 34 m2) iets meer dan 70. Deze woning (appartement, 80 m2) ruim 90 (maar wonen hier een klein jaar dus moet het nog even aankijken). 2 mensen, 3 katten.

Maar heb je het dan over stadsverwarming van het bedrijf of iets anders? Ik heb het echt over stadsverwarming van stadsverwarming bv.
Ja ik was er al bang voor, dat we te hoog ingeschat worden. Ik durf de verwarming niet eens meer aan te zetten (staat nog steeds op 15 graden).
Zoals ik het begrepen heb wordt stadsverwarming in onze regio alleen geleverd door Eneco, van hen krijgen we in ieder geval de factuur. Zijn er andere bedrijven dan?
Bij ons (Purmerend) hebben we het via stadsverwarming bv . Dus helaas, dan kan ik je niet verder helpen.

Kun je niet de vorige jaarvoorschoten opvragen? Oid?
Hoezo durf je de verwarming niet aan te zetten. Een behoorlijk deel van je rekening zijn vaste bedragen en daar heb je toch geen invloed op. Het loopt dus wel los met die rekening

Is het bezwaarlijk om een 'ruime' rekening te hebben? Ik bedoel, kom je uit als je voorlopig dit maandbedrag betaalt? Dan kun je het zo laten tot de eerste jaarafrekening, krijg je een flinke duit terug en je termijnbedrag wordt automatisch aangepast (Nuon doet dat bij mij elk jaar, terwijl ik het juist prettig vind om ruim te budgetteren en het dan weer omhoog aanpas).
Wij wonen in een andere regio (Utrecht) dus dan waarschijnlijk ook een andere leverancier.

We zijn de eerste bewoners van dit appartement, nieuwbouw, helaas kan dat niet.

Het heeft vrees ook niet veel zin om de standen nu de komende drie maanden bij te houden en op basis daarvan het bedrag bij te stellen. We zitten nu natuurlijk in de wintermaanden, dan is het verbruik zoiezo het hoogst.
Tja dat is mijn schrik reactie . Gaat ook wel weer over als ik het te koud krijg.

Maar op dit moment is een te hoog bedrag wel bezwaarlijk ja. Maar goed het is nu ook nog gissen of het echt te hoog is. Zit natuurlijk ook niet te wachten op een hoge jaarafrekening.
Ik zit bij Nuon en heb het van 86 euro naar 99 euro aangepast omdat ik vorig jaar veel moest bijbetalen omdat ze de 2 jaar daarvoor de stand geschat hadden. Ik vermoed nu toch wel een bedragje terug te krijgen.

Ik woon alleen. Ik heb bij al mn verwarmingen de keuze tussen *, 1, 2, 3, 4 en 5. Nu staan ze sinds een week allemaal op de 1 (ongeveer 15/16 graden) maar als het even kan gaan ze weer op de vriesstand.

Liever een iets hogere energierekening dan bevroren kapotte leidingen.

Stadsverwarming is duurder geworden heb ik gelezen, maar hoeveel weet ik ook niet.
http://www.consuwijzer.nl ... warming_en_blokverwarming
Ik betaal ¤ 250 p/m aan voorschot voor g/l. Ja, is veel. Nu ben ik een kloukleum en ga niet in de kou zitten alleen vind ik dit toch wel een erg hoog bedrag voor iemand die alleen met kind (10 jaar dus nog geen ellenlange douchebeurten etc ) woont én full time werkt.
Wij hebben geen stadsverwarming, maar zijn ongeveer hetzelfde bedrag kwijt aan stookkosten, voor appertement met zelfde oppervlakte en 2 personen.
Kijk, het ligt ook aan de isolatie en bouwjaar van de appertementen.
Een kennis van ons heeft stadsverwarming, zij betaal een kapitaal elke maand en doet niks geks. Onze samenstelling van gezin is hetzelfde, de huizen zijn ongeveer even oud en even groot en zij betaald 40 euro per maand meer.
Bij ons in de buurt zijn ook veel huizen met stadverwarming. Ik hoor altijd dat het veel duurder is dan een eigen CV ketel met gas. Maar ik heb ook geen goed vergelijkingsmateriaal (mijn vader heeft stadsverwarming, maar die zijn hele dagen thuis en stoken het hele huis op bejaardenhuis-temperaturen...).

Wij betalen nu 161 euro pm aan de nuon (gas en electra). Voor een kleine vrijstaande woning uit 1950. 3 jaar geleden was dat nog 250 euro, maar inmiddels nieuwe ramen, nieuwe CV ketel en de souwmuren geisoleerd, scheelt dus heel veel.
Ja ik lees ook veel op het internet dat stadsverwarming duurder is dan cv. Maar er is voor ons nu eenmaal geen keus. Maar erg abnormaal hoog vinden jullie het dus niet. Ik vind het zelf veel geld en ben vast besloten om dan onder het gemiddelde te gaan verbruiken.

Iedereen betaalt totaal andere bedragen zie ik, ook als je kijkt naar overeenkomsten in oppervlakte en personen.

Wij hebben trouwens een nieuwbouwwoning, ik ga er vanuit dat de isolatie goed zou moeten zijn.
Ik betaal voor 90 vierkante meter 70 euro per maand. Me vriend en ik werken wel 5 dagen per week dus zijn alleen savonds thuis en twee hele dagen in de week! Zonder de verwarming aan te zetten in huis is het bij ons nu net deze vries kou 18,5 graden.
Ik ben net 3 weken geleden verhuisd naar een bovenwoning/maisonette. Hier ook stadsverwarming. Altijd gas gehad. Maar dat went vanzelf wel.

Mijn vraag is gericht op het voorschotbedrag. Woning is 90m2, 2 verdiepingen. Bouwjaar 1990. Mijn voorschot alleen voor stadsverwarming is 60,03 euro per maand ( voorschot bestaat uit kosten voor de levering, de vaste kosten en de btw voor warmte) Ik woon alleen, en werk fulltime. Overdags dus nooit thuis.

Is dit een redelijk maandbedrag? Bedrag is gebaseerd op vorige bewoner.

Alvast bedankt voor de reacties
Ook ik heb een nieuwbouwhuis in Utrecht met Eneco stadsverwarming en wel een heel hoog termijn bedrag. VivaFleur, hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Kreeg je aan het eind van het jaar gewoon geld terug?
Ik heb aan het eind van het jaar geen geld terug gekregen. Dit kwam achteraf omdat ik de eerste drie maanden nog niet had betaald aan Eneco (duurde even met aanmelden en voordat de eerste incasso eraf ging). Ik betaal nu wel 10,- minder, 105,- per maand. Maar goed vind het nog steeds veel.

De eerste maanden had ik vanwege nieuwbouw wel een hoog verbruik. Vanwege de vochtige muren de eerste maanden de verwarming dag en nacht aan laten staan. Maar wat nu echt mijn verbruik is, weet ik nu nog niet. Denk dat die 110,- nog steeds teveel is.
Dat lijkt me nog steeds erg hoog.. Wij hebben een nieuwbouw appartement gehad in Amsterdam, 106m2. Ook met z'n tweeën. Wij zaten weliswaar bij de Nuon, maar we betaalden 80 euro per maand en kregen daar nog een klein beetje van terug.

Hou je zelf bij hoeveel je per maand gebruikt? Klopt het als je daarmee een berekening maakt via Eneco?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven