Magnetron rookworst.

08-02-2012 17:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeden avond,

Ik woon in het buitenland, en wilde net zuurkool gaan maken, nu heb ik vanuit Nederland nog rookworsten liggen zag ik. Nu staat er op dat ik het in de magnetron moet doen, maar die heb ik dus niet. Kan ik dat ding ook in een pan heet water doen (in de verpakking) of misschien iemand een ander idee?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik laat m'n rookworst altijd in heet water warm worden (niet laten koken), ongeveer een half uur. Heb nog nooit van magnetronrookworst gehoord.
Dat kan prima! Gewoon een minuut of 20 in heet (niet kokend) water.

Eet smakelijk!
Inderdaad, gewoon in heet water leggen, in de plastic verpakking.

Ik ben een luie huisvrouw, prik een paar gaatjes in de verpakking en leg hem een halve minuut in de magnetron
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
jazeker bestaan magnetronrookworsten,dat zijn van die een persoon worstjes van unox.

je kan ze gewoon ook in heet water doen hoor,zullen ze vast wel overleven.
een half uur?! Een minuut of vijf in warm water is toch prima? Hij hoeft toch niet te garen?
quote:Soppie300 schreef op 08 februari 2012 @ 17:16:

een half uur?! Een minuut of vijf in warm water is toch prima? Hij hoeft toch niet te garen?Nee hij hoeft niet te garen maar duurt wel een tijdje voor hij echt warm is, want hij moet ook niet koken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je aardappels kookt of iets anders (of stamppot) dan kan je de rookworst ook bovenop leggen. Ik weet alleen niet of ze dan uit de verpakking moet halen. Lekker makkelijk en alles in een pan.

Je kan er ook even op zoeken via google of zo.
Zo dus bijvoorbeeld:

Dit zijn de ingrediënten voor de stamppot van boerenkool:

750 Gram gesneden boerenkool, of 1 kilo aan de stronk

1 Gelderse worst

1,5 kilo aardappelen

2,5 tot 3 dl melk

zout

peper

20 gram voter of margarine

.

Bereidingswijze:

Stroop de blaadjes van de boerenkool stronk en snijd ze fijn. Zet de boerenkool op met weinig water en zonder zout. Leg de deksel op de pan en laat de boerenkool zo een half uur op lag vuur koken. Laat de worst in 20 minuten mee gaar koken. Pas op voor aanbranden!!. Kook intussen de aardappelen en stamp ze fijn. Roer ze met hete melk, weinig zout en royaal peper en boter tot puree en meng dan de gare boerenkool erdoor heen. Leg de worst er bovenop!!
bedankt voor de info allemaal. Ik heb net de worst gewoon in de pan met aardappelen gedaan de laatste 15 min en hij smaakt heerlijk hoor!!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven