Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
@ Eddie en Kaatje: het is inderdaad bruto ja. Ik vind het zelf ook niet veel. Volgende week heb ik mijn beoordeling en wil ik mijn salaris aankaarten. Ben alleen niet de beste onderhandelaar... .

Wat is nou een reeel salaris voor mijn functie? Dacht zelf aan minimaal 3000 euro. Vind het erg lastig om vergelijkbare functies te vinden waar een salaris bij vermeld wordt...
Wat een reeel salaris is kan ik je niet zeggen, maar voor een leidinggevende positie met zoveel verantwoordelijkheden zou ik wel een stuk meer (3500 - 4000) verwachten. Leeftijd (want je bent relatief jong voor zo'n functie) vind ik minder relevant, het gaat tenslotte om je capaciteiten!
Leeftijd: 27

Opleiding: WO (maar geen docentenopleiding)

Beroep: Docent in het voortgezet onderwijs (bovenbouw VWO)

Uren: 3 dagen per week (27 uur)

Ervaring: 1,5 jaar in de functie

Salaris: 2.100 euro bruto per maand (2.800 euro bruto o.b.v. 45 uur), ongeveer 1.700 netto per maand. Dat is inclusief reiskostenvergoeding van 90 euro per maand.
@Blibla. Ik dacht dat het een netto salaris was. Met die verantwoordelijkheden mag je echt wel meer dan 4000 bruto verdienen. Ik zou wakker liggen als ik zoveel verantwoordelijkheid zou hebben.
Leeftijd: 23

Opleiding: HBO Bachelor

Beroep: Commercieel medewerker binnendienst.

Uren: 40

Ervaring: 2 jaar geleden gestart met deze functie. Hiervoor geen ervaring.

Salaris: 2200,- bruto per maand
nu ben ik ook wel eens benieuwd wat jullie van mijn salaris vinden:

30 jaar

MBO

veel werkervaring, ongeveer 9 jaar

binnedienstmedewerkster

¤2250 bruto (dit is inclusief 13e maand)

een auto van de zaak

is dit reeel??
28 jaar

Mbo opleiding maar niet voor huidig beroep

Scheepvaart/transport sector

Geen vaste uren, soms 24 uur achter elkaar maar ook wel eens 2 dgn rust.

1300 netto p/maand en vakantiegeld
quote:sneeuwvrouw schreef op 12 januari 2012 @ 20:59:

nu ben ik ook wel eens benieuwd wat jullie van mijn salaris vinden:

30 jaar

MBO

veel werkervaring, ongeveer 9 jaar

binnedienstmedewerkster

¤2250 bruto (dit is inclusief 13e maand)

een auto van de zaak

is dit reeel??Ligt eraan voor hoeveel uur is het?
40 uur per week...ben benieuwd
Ik werk als online copywriter voor een grote financiële instelling. Heb een contract voor 36 uur en krijg daarvoor netto 2178 euro. (bruto ongeveer 3250). Hoeveel het dit jaar is weet ik niet precies, ik denk dat ik met de jaarlijkse verhoging plus prestatiebeloning op ongeveer 2280 kom. Ik kan daar 80 euro thuiswerkvergoeding bij optellen, dus dan is het 2360 netto per maand. Ik vind het niet slecht voor een tekschrijver, meestal worden banen in dat vakgebied niet bijster goed betaald. Ik heb veel vrijheden, deel mijn werkzaamheden en -tijden grotendeels zelf in en werk 2 dagen per week thuis. Ik krijg een 13de maand en personeelskorting op bankproducten. Ik ben best tevreden. Opleiding: na vwo eerst een taal gaan studeren (uni), toen overgestapt naar hbo boekhandel en uitgeverij (afgemaakt).
Shoegall, ik heb niets ontvangen! probeer het nog een keertje en anders vragen we de moderator wel even of ze mijn emailadres aan jou door kan geven, dat praat sowieso makkelijker
25 jaar

Secretaresse

2250 bruto obv 40 u

2 jaar werkervaring

Auto + telefoon + laptop
Internationaal ambtenaar

36 jaar

23 uur gemiddeld per week

Netto 2249 euro excl dienstentoeslagen

Ziektekostenverzekering is al van loon afgehouden

Draag geen NL belastingen af.

Mbo niveau.
Orthopedagoog

31 jaar

Contract voor 32 uur p/w, waarvan 21 uur productieve uren: rest opleidingsuren.

4392 euro p/m bij 36 uur

Helft opleidingsgeld (17500 euro) wordt betaald

Excl 150 euro onkostenvergoeding netto per maand en resultaatafhankelijk bonus (vorig jaar 75% van een bruto maandloon)

Universitair niveau, gegarandeerd na opleiding postdoc functie.
beroep: projectleider

leeftijd: 31

opleiding: WO

werkervaring: 3 jr.

uren: 40

salaris: 3600 bruto (is ong 2100 netto)

vakantiedagen: 47 (!!)

13e maand

vakantietoeslag

telefoon en ov abonnement

en, wat vinden jullie? ik ben zeer tevreden, met name ook over de vele vakantiedagen die ik opbouw (contract is 36 u ik werk 40u dus veel atv)
Vooruit, komt ie van mij...

Functie: Senior maatschappelijk werker (verslavingszorg)

Opleiding: WO

Lft: 29

Werkervaring: 5 jaar

Contracturen: 28 pw

Salaris netto: e 1500

Volgens mij wel ok. Rijk worden = ander vak leren
Ik ben nu bezig met de laatste lootjes van mijn opleiding, en ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn situatie herkennen, en hoeveel een gemiddeld begin salaris is.

Ik ben 19 als ik ga werken.

Enkel een half jaar stage-ervaring

MBO Commercieel Medewerker is de opleiding

Regio Midden Nederland / Gelderland
Ik werk sinds deze maand bij een nieuwe werkgever als administratief medewerker.

30 jaar

32 uur per week

2150 bruto per maand

Totaal werkervaring als secretaresse/ administratief medewerker: 10 jaar.

Heb MBO schoevers gedaan en propedeuse PABO.
Ik ben onlangs afgestudeerd en ga per 1 februari starten bij mijn eerste 'echte' baan!

beroep: fiscalist

leeftijd: 25

opleiding: WO

werkervaring: 0 jaar

uren: 40

salaris: 2800 bruto, 550 cashoptie leaseauto, 50 netto onkostenvergoeding, totaal ongeveer 3400 bruto

vakantiedagen: 26

Extra's: vakantietoeslag, premievrijpensioen, laptop, telefoon (ook voor privégebruik) en bonus indien je de vooraf gestelde targets hebt behaald (ongeveer 10% bruto jaarsalaris)
26, overheid, 38 uur, onregelmatig werktijden, bruto 2800, vakantiegeld, 13 maand, 28 dagen vrij.
quote:xangelalove schreef op 19 januari 2012 @ 15:34:

Ik ben nu bezig met de laatste lootjes van mijn opleiding, en ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn situatie herkennen, en hoeveel een gemiddeld begin salaris is.

Ik ben 19 als ik ga werken.

Enkel een half jaar stage-ervaring

MBO Commercieel Medewerker is de opleiding

Regio Midden Nederland / Gelderland

Ik betaal voor iemand met jouw opleiding die circa 6 jaar ervaring heeft rond de 2450 euro bruto per maand. Dat is dan wel een binnendienstfunctie, geen commerciële buitendienstfunctie.

Zonder ervaring zou ik je vooralsnog maximaal 1800 euro bruto per maand betalen (plus reiskostenvergoeding en 50% van pensioenpremie). Afhankelijk van de indruk die je maakt tijdens het sollicitatiegesprek, dat ook nog. Dan zijn er nog wel groeimogelijkheden maar daarvoor mag je eerst laten zien wat je waard bent.

Ik zit met mijn bedrijf overigens in jouw regio Midden Nederland/Gelderland. Maar of mijn informatie helemaal representatief is weet ik niet, ik ben niet zo op de hoogte van wat andere bedrijven voor deze functie betalen en mijn bedrijf gaat het ondanks de recessie nog steeds voor de wind (was dat niet het geval dan zou het startsalaris ook lager liggen).
quote:leentjedb schreef op 25 januari 2012 @ 10:10:

[...]

Ik betaal voor iemand met jouw opleiding die circa 6 jaar ervaring heeft rond de 2450 euro bruto per maand. Dat is dan wel een binnendienstfunctie, geen commerciële buitendienstfunctie.

Zonder ervaring zou ik je vooralsnog maximaal 1800 euro bruto per maand betalen (plus reiskostenvergoeding en 50% van pensioenpremie). Afhankelijk van de indruk die je maakt tijdens het sollicitatiegesprek, dat ook nog. Dan zijn er nog wel groeimogelijkheden maar daarvoor mag je eerst laten zien wat je waard bent.

Ik zit met mijn bedrijf overigens in jouw regio Midden Nederland/Gelderland. Maar of mijn informatie helemaal representatief is weet ik niet, ik ben niet zo op de hoogte van wat andere bedrijven voor deze functie betalen en mijn bedrijf gaat het ondanks de recessie nog steeds voor de wind (was dat niet het geval dan zou het startsalaris ook lager liggen).Okee, heel erg bedankt voor de informatie! Ik vind het loon eigenlijk nog best meevallen. Ik had gedacht dat het beginsalaris lager zou liggen.
basisarts, 1e baan. 25jr, afhankelijk van diensten 3200-3600bruto. (3200 voor 38u, 2000-2300 netto) Aangezien niet alle overuren worden betaald (diensten wel, maar lang doorwreken niet) en er lang en hard voor gewerkt moet worden hou je soms netto per uur maar weinig over. Collega had een keer 7euro/uur netto voor alle gewerkte uren bij het netto salaris
beroep: Teamcoördinator hulpverlening

leeftijd: 30

opleiding: HBO

werkervaring: 6 jr.

uren: 32

salaris: 1600 netto
Leeftijd: 22

Uren p/w: 32

Opleiding: Mbo

Combinatie van 3 functies op werk

Bruto: 1839

Netto: 1470

Vakantiedagen: 35

Eindejaarsuitkering

8% vakantiegeld
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven