(Bewust?) niet loskomen van ex/relatie

19-02-2008 08:20 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom van het topic 'Verdrink in liefdesverdriet' en ben doorgegaan naar topic 'Singles' (Ook 'Minnaressen' is niet echt van toepassing, al lijkt het erop). Op beide plekken past mijn situatie niet echt, omdat ik een van de vrouwen ben die aan haar (foute) ex blijft hangen.

Het is allemaal oude koek, een gebed zonder eind, eigen schuld en gezeur, maar dat betekent niet dat ik het niet van me af wil schrijven en vergelijkbare verhalen wil lezen.

Mijn ex en ik kennen elkaar nu bijna 3 jaar. We komen allebei uit een andere relatie waarvan we daar de exen ook niet los kunnen laten (met alle problemen en jaloezie van dien).

Hij kan heel lief zijn, komt met ideeen, brengt vaak cadeautjes voor me mee, wil vanalles voor me kopen, kookt voor me, etc. Maar hij is ook nogal dominant, claimend, jaloers en kan in boosheid me voor vanalles uitmaken. We kunnen niet praten omdat hij overal een negatieve mening over heeft die hij als waarheid beschouwt.

Ik ben impulsief, vrij egoistisch, onthou gesprekken tot op de kleine details(gaat vanzelf, maar meestal gebruik ik het om mijn gelijk te krijgen) en ben tamelijk hysterisch als ik boos ben (laten we daar ook eerlijk over zijn)

We wonen niet samen en dat moet voorlopig ook maar zo blijven.

Een paar weken terug heb ik een punt achter de relatie gezet doordat hij zich weer niet aan afspraken hield (zijn ex wil hem nog terug en heeft een tactiek om hem zo vaak mogelijk te zien, hij doet dat dan ook), maar we hebben nog wel seks met elkaar en doen leuke dingen. Even ging dat goed, hij was was rustig en meegaand. Maar doordat dat toch langzaam en buiten mijn controle op een relatie lijkt , komen alle problemen weer terug.

Ik ben een paar dagen per week alleen en een paar dagen met hem. Ik kijk er niet meer naar uit om hem te zien, moet moeite doen om het leuk te houden. Reacties als dat ik er een punt achter moet zetten heeft geen zin, dit gaat al 3 jaar zo.

Wie herkent dit of zit ook in een relatie waar je het beste écht mee kan stoppen, maar toch mee door blijft gaan?

4W
He fourwheels,

Ik moet zeggen met mij gaat het inmiddels weer goed. Ik was er afgelopen zomer erg slecht aan toe. Ben inmiddels weer met de antidepressiva gestopt en voel me nog steeds goed. (Even afkloppen!!!)

Tussen mij en hem is het nog steeds hetzelfde. Met het verschil dat mijn wereld niet meer instort als we ruzie hebben. Dus dat is wel positief. Vaak hebben we het heel erg leuk. Maar nog steeds doet hij dingen die wat mij betreft gewoon niet door de beugel kunnen. Praten ho maar!!! Daarbij werken we natuurlijk nog steeds samen. Maar dat gaat eigenlijk wel goed. Ik heb hem gezegd dat ik daar geen contact wil. Daar houdt hij zich nu eindelijk redelijk aan.

Ik zal wel wat vaker weer hier schrijven. Het is toch fijn de dagelijkse frustraties ergens kwijt te kunnen...

liefs
Marliek:

Bij mij is het hetzelfde, ook mijn wereld stort niet meer in elkaar als

we ruzie hebben. Als hij voorheen de deur uit wilde lopen, dan werd

ik gek, dan hield ik hem tegen, draaide de deuren op slot en smeekte

hem te blijven. Die tijd is voorbij, ik vind het niet leuk, maar ik laat hem

gaan.

Zou het wennen of ben ik nu steeds meer bezig met hem los

te laten?

Daarstraks werd ik wakker en dacht ik: ik moet hem gewoon zeggen

dat ik er nu echt definitief mee stop. Niet meer bellen, niet meer

smsen, geen contact. Maar dat moment komt er nooit, het blijft maar

bij denken...
Hey 4W en Marliek,

Tja loskomen is zoooooo moeilijk :( Ik ben ook alweer dagen aan hem aan het denken en hopen dat hij iets van zich laat horen om vervolgens weer sterk te moeten zijn van mezelf om geen contact te hebben etcetc... maak mezelf gek en heb vannacht levensecht gedroomd dat hij met vrienden bij me was en opeens mededeelde dat hij al een tijd een Canadees vriendinnetje had. En ik zette hem met zn vrienden mijn huis uit, helemaal hysterisch...

Oh wat was ik blij dat het maar een droom was want natuurlijk was ik verdrietig om zijn nieuwe vriendin maar bovenal geshockeerd dat ik in mijn droom zoooo'n drama en hysterie schopte... echt beschamend... die vrouw wil ik nooit zijn... (wel achter gesloten deuren flink krijsen natuurlijk hahaha)

To be continued ;) en allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeel succes met de lijmoplosser ;)

Liefs Ikke
Ikke, wat een rotsituatie waar je nu in zit. Het is zo moeilijk iemand niet te bellen als je eigenlijk wel wilt. Heb je iets met hem afgesproken wanneer jullie elkaar weer zien? Veel sterkte!!!!
Nouh het gaat wel een beetje gelukkig... Hij had geen contact gezocht want had internetproblemen en belde me pasgeleden en zei dat hij het leuk vond me weer te spreken.

Soms dreig ik weer in een dip te glijden maar die is niet meer zo diep als eerst... ik kom er wel............................................

ooit

hoe is het met jullie?
Hier is het weer helemaal mis. Ik zou zo graag weten of dit nou mijn schuld is. In ieder geval weer heel veel tranen vandaag.

Het ging de laatste tijd eigenlijk weer goed tussen ons.

Ik moet volgende week iets voor een project af hebben. Hij had beloofd daar iets voor te doen. (We hebben dezelfde werkplek) Zei hij afgelopen donderdag ineens dat het niet gelukt was. Terwijl ik vrijdag vrij was en het zelf dus niet meer kon regelen. Ik stressen, maar hij zei dat hij het maandag zou regelen. Ik durf daar gewoon niet op te vertrouwen. Dus ik schoot helemaal in de stress. Met als gevolg dat hij verschrikkelijk boos op me werd. En vervolgens in bed een boek ging lezen. Hij negeerde mij echt volkomen, terwijl ik helemaal in paniek was. Ik heb toen al mn spullen ingepakt en heb zn sleutels achtergelaten. Hij vindt dat ik het zelf doe en zelf schuld ben aan het feit dat hij nu voorlopig niet meer met me wil praten. Ik ben het er wel mee eens dat het mijn schuld is dat ik in de stress schiet. Maar ik ben toch ook niet perfect???? Je bent er toch om elkaar te steunen???

Normaal zou ik allang naar hem toe zijn gegaan, Maar ik heb nu al het hele weekend volgehouden om het niet te doen. Maar ik ben zo boos!!!!!!!!!!!

Ligt dit nou aan mij?? Ik weet het echt niet.
anoniem_55534 wijzigde dit bericht op 16-03-2008 14:40
Reden: spelfout
% gewijzigd
oh Marliek wat een nare situatie. Vergeef jezelf inderdaad je gedrag en probeer te zien waar hij jou triggert en dat proberen te herkennen en je energie er niet aan te verspillen maar het om te buigen naar iets waar jij iets mee kan. Gemakkelijker gezegd dan gedaan..

Mijn zus heeft me ooit geleerd dat als iemand negatoef tegen je doet je in gedachten de woorden of energie op je af laat komen, langzaam mee naar achteren buigt en het dat terug stuurt naar hem. Ofwel je vangt het niet op maar stuurt het terug. Het heeft me al geholpen dus misschien helpt het jou?

Ik zit ook weer in een dip... mn ex zit in zn nieuwe appartement en stuurde me blij foto's... maar al vind ik het fijn voor hem ik vraag me ergens af of hij me ooit gaat uitnodigen het live te komen bekijken.... oeioei ik maak mezelf weer gek :(
He ikke,

Snapt hij dat het zo voor jou moeilijker is? Of hebben jullie wel de afspraak gemaakt contact te houden?

Ik negeer hem nog steeds. We werken samen. Hij wilde maandag weer tegen me praten. Maar ik heb mn hoofd omgedraaid. Hij heeft me nu al zovaak een heel weekend genegeerd dat ik nu ook niet meer tegen hem praat. Niet echt mijn stijl, maar goed. Hij zei: 'gaan we nu niks meer tegen elkaar zeggen? '. Moet hij zeggen!!!

Jij succes!!! En je niet gek laten maken hoor!!!!
Ja we hebben nog contact maar hij wil alleen zijn dus ik heb hem beloofd dat ik hem loslaat.... dus laat al het contact maar van hem afhangen. Geeft me ook wel rust want als ik hem spreek is het aan de ene kant fijn maar aan de andere kant staat mijn leven weer op zn kop... zucht..

net papieren die hij moest invullen van zijn moeder gehad.. valt me weer tegen dat hij ze niet zelf komt brengen (ik heb nog steeds contact met zijn moeder en ze kwam langs voor iets anders). Aan de ene kant heb ik het gevoel dat we voor elkaar zijn gemaakt en aan de andere kant neem ik hem kwalijk dat hij me zo heeft laten zitten. We hebben nauwelijks ooit ruzie gehad en hadden best een fijne relatie maar hij kan niet praten over zijn gevoel en nu nog steeds niet... heel frustrerend want ik zit met allerlei vragen.

Wat balen dat jullie zo met elkaar omgaan ... moeilijk joh! Samen werken is dan helemaal niet fijn .... wordt je er steeds mee geconfronteerd...

Konden we maar zeggen "wat een klootzak" en daarmee basta... en onszelf meer naar waarde schatten en onszelf beter gunnen maarja.. helaas werkt dat in de praktijk niet zo :(

Veel sterkte ermee!!!!!!!
@Marliek:

Wat kan hij je toch lullig behandelen! Ik herken het wel, hoor. Als ik hem hetzelfde behandel als hij mij, dan heb ik het gedaan. Dan ziet hij niet in dat hij hetzelfde gedrag heeft wat hij bij mij niet leuk vindt.

Toch lijkt het hier goed te gaan, we zijn allebei rustiger en slikken meer van de ander. We staan ook meer open voor kritiek van de ander en de vergelijkingen in gedragingen (Niet meer "Ja, maar jij..!" maar meer "Vind je ook niet dat...?").

Niet dat ik nu het idee heb dat ik met hem oud ga worden, maar het maakt wel dat ik hem weer een stuk leuker vind.

En dát is al een hele vooruitgang.

Goed dat je hem niet terug smst, dat zal je wel heel wat energie kosten!

@Ikke:

Wat moeilijk voor jou, zeg. Het komt er voor jou op aan dat je de situatie moet gaan accepteren zoals die is en dat je waarschijnlijk nooit antwoorden zult krijgen op je vragen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Hoi dames, hoe is het met jullie nu?

Bij mij is het zwaar kl*** ik heb vandaga weer met mn ex gemaild en voel zoveel verdriet.... ik hoop de hele tijd dat hij spontaan oppert iets af te spreken of me uitnodigd in zn nieuwe appartement (ik heb het alleen gezien toen hij net een bod had gedaan) maar niks, noppes, nada..... en waarom?

Hij was eerst heel stellig dat hij contact met me wilde houden en hij zegt dat hij het fijn vind om me te spreken maar waarom niet zien? Ik kan 100 miljoen redenen verzinnen van "hij vind me niet leuk" tot "hij is bang om weer in de verleiding te komen weer ene relatie met me te willen" en alles daartussen...

ik wordt er gek van!!!!!

Waar o waar is die leuke geweldige vent die me hem helemaal zal doen vergeten????
Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie is!!!

Ik ga morgen op mijn ex zn uitnodiging bij hem langs!! hij heeft ook regelmatig contact met me gezocht de laatste week... dus ... ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn !! Duimen svp ;)
@Ikke, wat een verrassing! Een tip van mij: stel je er niet teveel van voor, dan kan het altijd meevallen.. Wat verwacht/hoop je er zelf van?

Hier gaat het wel. Ik heb van het weekend weer eens ruzie gehad en was het spuugzat. Ik heb gezegd dat ik niet meer met hem verder wilde. Vandaag een face-to-face gesprek gehad en ik heb gezegd dat ik écht niet meer wilde. Ik wil wel vrienden zijn (hoe gevaarlijk), maar hij wist niet of hij dat wel kon/wilde.

Maar ondanks dat ik erg duidelijk ben geweest, bleef hij, toen hij weg was, maar smsjes sturen en bellen dat hij van me houdt enz... Dat irriteert me dan weer, alsof hij het gewoon niet snapt.. En waarschijnlijk doet hij dat ook echt niet.

Maar goed, Marliek, hoe is het met jou?
Lastig zeg!!! Maar wel goed dat jij de touwtjes in handen hebt, toch?

Ik voe me hopeloos... zou dus nu naar hem toe gaan maar er kwam iets tussen en hij heeft de afspraak verzet naar morgen of vh weekend :(

zooo raar ik heb het gezoel dat wij weer samen komen en echt een gezin gaan opbouwen ooit,... maar rationeel gezien is dat allemaal wel heel ver van de situatie nu... is het wishful thinking...? ik hoop het niet... :(

en iderdaad ik probeer niets te verwachten... wel moeilijk hoor! Ik heb hem een week geleden nog gezien en dan lijkt het alsof er niets is veranderd.. hij geeft me nog steeds gewoon een kus op mn mond en een knuffel... maar aan de andere kant lijken we mijlenver van elkaar verwijderd als we elkaar niet zien...
@Ikke,

Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat ertussen is gekomen dat de afspraak niet doorgegaan is. Is het heel belangrijk of had het ook kunnen wachten?

Aan de hand daarvan zou je kunnen proberen te bekijken of jouw bezoek wel prioriteit heeft bij hem en of je dan misschien jezelf valse hoop geeft.

Sommige exen hebben er een handje van om de andere ex niet los te willen laten, maar toch zonder hen verder willen. Dat resulteert in een langslepend proces waarbij het een kwestie van aantrekken (hoop geven) en afstoten (teleurstelling) is.

Ik ken jouw ex niet, en ik weet ook niet wat hij gezegd of gedaan heeft waardoor jij het gevoel hebt dat jullie weer samen komen.

Maar het is dus nog niet duidelijk of je afspraak naar morgen is verplaatst of naar het weekend?
Het was belangrijk wat er tussen kwam dus geen smoesje, anders had hij het uit mogen zoeken ;) en we hebben voor vanavond afgesproken uiteindelijk... spannend... duim voor me!

tja hij wilde niet met me verder om mij maar omdat hij zelf wat dingen alleen moest uitvinden... maarja.. hoe lang heeft hij de tijd nodig 1 of 100 jaar? en waar gaat hij achter komen? Misschien wel dat hij een andere vrouw wil ;) ik weet het ook niet. Aangezien ik niet precies weet waarom het uit is gegaan verder en ook niets weet wat hij minder aan me vindt... het is allemaal vaag. We hadden een fijne relatie maar hij sloot zich af omdat hij met dingen zat en wat die dingen zijn daar is hij volgens mij nog niet eens achter... zucht.. mánnen *^@&%@&%@ bijna net zo erg als vrouwen ;) hihi

ik houdt je op de hoogte van wat er vanavond gaat gebeuren maar ik houdt mezelf voor "ggrrll power!" dus niet afhankelijk, geen gemiep, geen drama, gewoon gezellig!
nouh ik ben dus bij hem geweest en hij was op een kus bij vertrek en binnenkomst een beetje afstandelijk, geen knuffels, geen aanrakingen...

het was super gezellig in zn nieuwe huis en ik wilde gewoon nooit meer weggaan :(

maarja...

er zal uiteindelijk denk ik steeds meer afstand komen... en ik moet verder maar wat doet dat ontzettend veel pijn...
Ik heb er over nagedacht en het gaat gewoon niet meer goed komen.. dat is mijn besluit voor nu. Dus ik ga hem vergeten... tenminste dat proberen en het contact gewoon laten verwateren... het kan niet anders, het verdriet heeft lang genoeg geduurd!
@Ikke:

Jeetje Ikke, wat moeilijk! Ik denk dat het ook wel moeilijk was door op vrijdag af te spreken en vervolgens het weekend voor je te hebben waarin je tot die beslissing komt. Ik denk wel dat het beter is, op een keer moet je verder. Maar ik denk ook dat alles op je eigen tijd moet en bij de een duurt dat langer als bij de ander.

Stukje bij beetje krijg je het besef dat het niet meer goedkomt, alleen is het jammer dat je de afgelopen tijd verwarrende signalen hebt gekregen van hem.

Heel veel sterkte en kom anders naar het topic 'Singles', daar ben je van harte welkom en lees je ook hoe het er nu bij mij voorstaat.

@Marliek:

Hoe is het met jou?
Ja Marliek, ik ben ook benieuwd!

Ik ben echt aan het afkicken, sindsdien ook niets meer van hem gehoord en hem gedelete uit msn...

bij vlagen ben ik boos en verdrietig maar ook soms zie ik een lichtje schijnen aan het einde van de horizon. Ik ga vanavond uit en hoop gewoon de ECHTE Mr. Right te ontmoeten!

Ik zal eens in het andere topic kijken
Goed zo, Ikke! Dit topic kun je maar beter achter je laten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven