Wie speelt er ook famarama?

27-09-2011 17:59 3005 berichten
Een variant van de inmiddels bekende en beruchte online boerderij. Veel mensen spelen die via facebook of hyves maar deze staat daar los van.

Is er iemand hier die het ook speelt en die zin heeft om hier te schrijven over ons harde werk?
Alle reacties Link kopieren
@tindin: ik heb er drie in de schuur, maar ik kan ze niet naar je opsturen. Weet iemand of dit op één of andere manier mogelijk is?

@ Wiesje: jij gaat hard zeg! Leuk hoor!

@ Rosetrea: Ik ga ook niet zo hard hoor. Normaal leg ik (tip van hier) kwart veldjes neer, koop knechten en eet een pompoenjammetje. Maar ik ben deze week zoveel aan het werk dat ik het zonde vind om er van alles in te investeren en er zo weinig gebruik van kan maken. Als ik één vakje kan openen ben ik blij!
quote:lulu_ schreef op 10 februari 2012 @ 10:19:

@tindin: ik heb er drie in de schuur, maar ik kan ze niet naar je opsturen. Weet iemand of dit op één of andere manier mogelijk is? Thnx voor het aanbod, maar ik vrees dat ik moet wachten tot ze bij mij uit de grond komen!
Het gekke met die bijenkoningin is, toen ik ze nodig had kreeg ik ze niet en nu ik honingwerkplaatsten heb duiken ze in elke gereedschapskist op, haha!
Gelukkig, zaterdag kan ik weer suiker en zout kopen in de aanbieding, .....pfffffffffff, daar heb ik zooooo op zitten te wachten, dan kan ik weer verder met mijn jammetjes....
in dubio welke tak ik van de boom ga openen. Zal ik gaan voor de recepten? of voor fokken?

wat is jullie mening?
quote:joda schreef op 10 februari 2012 @ 12:39:

in dubio welke tak ik van de boom ga openen. Zal ik gaan voor de recepten? of voor fokken?

wat is jullie mening?Over welke boom heb je het? Is dat die grote, waar je sterretjes bij nodig heb? Ik zit te twijfelen of ik zal door sparen voor Bama of dat het nuttig is om eerst verschillende te openen. 200 is zoveel.
Joda, hoe zit jij dan met de boom????

Wat heb je nu al geopend??

Rosetrea, dat is de boom der wijsheid, daar kun jij je sterretjes inleveren voor een nieuwe uitdaging.

Ja, ook voor Baha, maar voor dat je daar heen gaat, zou ikzelf, eerst nadenken, wat je allemaal nog kunt halen buiten Baha, zoals meer ruimte in het bos of op de woelige weide, maar dat is verder geheel jouw eigen keus.

Voor mij is het moeilijk om daarin te adviseren, want toen ik voor Baha ging, was dat nog met vliegpunten, die je moest halen.

En sterretjes verdienen gaat soms heel snel en soms moet je weer heel veel geduld hebben........
Wiesje, denk jij dat het beter is om eerst meer ruimte op de open plek vrij te spelen met de punten? Heb er nu 173 en bij 200 kan ik naar Baha.
Azur, die keuze is echt helemaal aan jou, als jij het graag wilt om Baha vrij te spelen, dan zou ik daar voor gaan. maar bedent wel, dat de Baha EP's niet gelden voor de farma EP's, Wel de boerenduiten, die zijn voor alles.

Maar ik weet niet wat jij op Farmerama allemaal al hebt.....Ik vind het heel moeilijk om dat voor jou te beslissen.

En ik heb heel makkelijk praten, want ik heb dat allemaal....

Voor de quests en meeste eventen kun je, volgens mij, hebeste zoveel mogelijk vrij spelen op farmerama........ pfffffffffff......
qua boom heb ik natuurlijk al heel wat geoepend. Baha en open plekken heb ik natuurlijk allang. Extra ep, snelle stalen, gereedschap heb ik ook. De buren-tak laat ik even links liggen. Heb een paar bij fokken vrijgespeeld en een paar bij bakken/jam-maken. Maar met welke ga ik nou verder.........fokken of jammaken?

fokken = uiteindelijk 1 uur sneller fokken en 20%kans om 4 gewone dieren terug te krijgen

jam-maken = recepten.
Joda dan zou ik gaan fokken. Leuk, een 'gok' element erin. (die 20%kans)

Ik loop nu bij sommige quests vast omdat ik gewassen uit de Bama moet hebben. Kan ik bijv pompoenen verbouwen op de Bama?

Zal nog eens kijken bij de boom wat ik kan vrij spelen met mijn sterren.
Ik kan nog voor 55 en 65 sterretjes de laatste 2 delen van de open ruimte vrij spelen. 120 in totaal. Dan hou ik er nog 53 over voor de Bama waar ik er 200 voor nodig heb. Hoe kom ik dan in hemelsnaam weer aan 147 sterren? Lijkt me bijna onmogelijk. Ik heb al zoveel quests af.
Ik praat gewoon even tegen mezelf hoor.
Even mobiel maar azur. je kan geen gewone gewassen planten op bamarma. Soms wel de eventgewassen zoals nu.

Ik heb derde kamer open gemaakt. Gaat lekker!
Welnee Azur, er komen steeds events, waarbij je sterretjes kunt halen en ook komt Renzo af en toe, ook daar kun je sterretjes winnen, maar op Baha kun je alleen maar Baha gewassen kweken, tenzij er een event is, zoals nu met de rozen, maar ook niet altijd bij ieder event doet Baha mee.

Pompoenen of rabarber of aardbeien kun je niet op Baha kweken....

En gisteren of eergisteren hoorde ik hier nog iemand zeggen, hoe traag of het allemaal gaat op Baha.....

Ook dat wordt in de loop der tijd nog wel beter, maar denk niet, dat Baha allerlei nieuwe dingen voor je opent, dan kun je, weer volgens mij, beter voor de open plekken gaan......
O, ok. Weet nog niet wat ik zal doen.

3e kamer open gemaakt? Jij of je schoonmoeder?
fokken dus he...........mmmm wel een goed idee. Weet iemand welke recepte je in handen krijgt bij de boom?

Ik zou gaan voor de Baha, is leuk en zo kan je weer verder met de quest.
Ik heb toch maar besloten voor wat meer open ruimte te gaan, misschien gaat het dan wat sneller.
Hoeveel sterren heb/had jij dan Rose?
Ik had er bijna 90. Ik had deze week een boel vergaard met van alles en nog wat.
Azur haha nee dat heb ik vanmorgen zelf gedaan.
Azuur, ik zou toch voor de baha gaan nu je al zo dichtbij bent. Het is niet zo super speciaal bijzonder, maar dan weet je in elk geval wat het nou is haha! En met de gewassen op de baha kun je ook weer nieuwe questen afronden waardoor je meer sterren krijgt. Na de Baha zat ik in no time weer op de 55 sterren voor de open plek.
Bovendien is het voor events zoals nu ook handig als je meer ruimte hebt om te planten op de baha.

Joda, ik weet ook niet of ik moet gaan voor het fokken of het jammaken. Ik wacht eerst tot jij kiest en dan kijk ik of dat leuk is.
dan moet je nog even wachten Tindin doe altijd heul lang over keuzes maken.........

Ik zat te zoeken naar de recepten die je kan krijgen bij de boom, maar kan die nergens vinden. Weet iemand het antwoord, of is iemand een opzoekwonder?
Goedenavond dames!

Nou, nou dat was me toch wat vandaag. Vliegtuigjes en jammetjes hebben mijn dag weer gemaakt.

Wat betreft het event:

Aan dropitems geen gebrek. De rozen schieten echter niet op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven