nutteloos geouwehoertopic

19-08-2011 21:11 2916 berichten
aangezien het vorige topic is overleden en ik geen puf meer heb

om te reanimeren hierbij een nieuw onzin topic.

heb op dit moment spijtig genoeg niks nutteloos te melden.

ik ga hier dan ook gauw weer weg totdat ik weer nutteloze inspiratie heb

oww iedereen is welkom trouwens.
hahaha MEFs nee dat hoeft niet. ze was erg aardig.

ik reed te voorzichtig, erg langzaam, en ik keek te overdreven veel.

verder had ik een soort van klein ingreepje.....

dank voor jullie meeleven, het gaat wel weer al weet ik niet of het ooit wel gaat lukken (in nog 20 x op examen gaan heb ik niet zo'n zin)

Isa: ik heb weet niet zo goed watvoor stem ik heb. nou ja ik denk niet dat ik een hele zware stem heb, maar idd. een beetje een lichte stem. ik heb bijv. gezongen summertime (de opera versie uiteraard) que faro senzo Euridice, Bist du bei mir van Bach (1 van mijn lievelings), De Ave Maria van Bach (die sopraan hoogte, alleen de hoge b gaat wat moeizaam......) vind ik ook errug mooi, ik heb wat aria's van Cecilia Bartoli gedaan, enz enz.

(geen idee of je nu een idee hebt...)

ik krijg trouwens de neiging om es een x bij jou langs te gaan voor een eenmalig lesje

mn zus en een vriendin wonen in a'dam dus moet lukken......

heb door jou verhalen wel weer erg veel zin om met les te beginnen. Ga die Sandra toch maar ff mailen binnenkort want je maakt me helemaal enthousiast...
Alle reacties Link kopieren
O, MP, wat balen! Wel fijn dat je een prettige examinator/examinatrice(???) had. Dat geeft misschien weer wat vertrouwen voor de volgende keer. Het is echt zo rot dat je puur door die stomme faalangst elke keer zakt... Het klinkt echt alsof je het allemaal wel kan, je zit jezelf gewoon in de weg! Maar ja... Zo moeilijk om daar wat aan te doen... Ik herken het ook echt wel hoor!

Hier net terug van dagje ZH. Man is vandaag geopereerd en gelukkig is alles voorspoedig verlopen. Ligt nu nog op de IC, hij gaat waarschijnlijk morgenochtend naar de afdeling. Bah, wel weer naar om hem zo te zien liggen met al die slangetjes eraan. Maar goed, ben inmiddels ook wel al wat gewend, dus schrok er verder niet echt van. En gelukkig was er wel contact met hem te krijgen, dan ga je tenminste niet met een rotgevoel weg. Wat de IC-verpleegkundige betreft bel ik vannacht nog 3 keer, het was bijna alsof ze bang was dat ze zich ging vervelen . Nee hoor, ze zijn daar gewoon allemaal erg aardig. Ik ga dus met een gerust hart slapen. (ook vooral omdat ze kundig zijn hoor, als ze alleen maar aardig waren heb je er ook niet veel aan op een IC )
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
klinkt als een goede IC-verpleegkundige! Is wel heel fijn dat je altijd mag bellen als je wil weten hoe het gaat met je man!

Ik ga zo slapen.

Slaap wel voor straks
Fijn nieuws voor je man, Soezie. Hoe is het thuis? Zijn de kindjes al wat rustiger? En hoe is het met jou?

MissP, je bent van harte welkom! Het klinkt alsof je inderdaad een lichte mezzo bent. En Bach is zo ontzettend mooi! Celilia Bartoli is dan ook 'jouw' stem. Fijn toch? (ik geloof dat zij aanleg voor koloraturen heeft en heel veel heeft geoefend )

Morgen ga ik weer schaatsen, hoera! En zaterdag waarschijnlijk ook in het Noorden des Lands. De Elfstedenroute is mooi geveegd.

Liefje heeft stroopwafels en chocola in huis gehaald. We moeten toch eens een beetje afspreken wie wanneer lekkers in huis haalt. Als hij besluit een dagje over te slaan, kom ik thuis met ijs. Als ik bedenk dat ik nu echt ga minderen, komt hij dus thuis met dit soort zaken. We zijn best kneuterig samen
haha ja idd. moet me niet al te veel vergelijken met haar aangezien zij veel langer bezig is.

ik herken mezelf totaal niet bij jouw omschrijving van dramatische mezzo dus zal ik idd. wel een lyrische zijn.

denk ook idd. dat ik toch meer een mezzo ben dan een sopraan. niet dat dat een drama is lijkt me

maar bestaat er nog zoiets als een hoge mezzo en een lage of is het bereik toch een beetje hetzelfde (ongeveer B, nogmaals gaat dat niet in 1 x, moet er wel naar toe werken)

soezie: zo slecht ging het niet voor mijn gevoel.

al herkende ik me wel in wat ze zei. namelijk dat ik overgeconcentreerd was en dat ik erg langzaam reed. ook had ik een soort van (kleine) ingreep.

ik voel me verder echt zwaar waardeloos en ik ga het echt nog wel een x proberen, maar heb nu sterk de neiging om te denken dat dat weinig zin heeft en dat ik het toch niet haal.

grrrrrrrrr *#$%#!** gedoe......., ik zit helemaal in de deprie...
MP, niet zo negatief over jezelf! Het komt echt heus wel goed!!

Ik ga nu zoon in de wagen leggen en lekker naar buiten.
helemaal happy word ik van mijn zoon; hij is zo lekker geluidjes aan het maken vanuit de box. Moet er steeds van lachen, goed voor mijn humeur!!

Ook goed voor mijn humeur was even naar het winkelcentrum lopen met zoon; zon deed goed zijn best, was heerlijk.

Nutteloos; ik heb al de aardappelen geschild en ook de groente schoongemaakt. Is wel heel erg mutsterig he?
mutsig is hier ook toegestaan

zal ik ook ff iets nutteloos melden (na de afgelopen dagen teveel nuttigs te hebben gemeld)

vriend en ik zitten allebei na het werk lekker in joggingbroek op de bank. heerlijk!
ik loop in huis het liefst op mijn sloffen. Ik noem ze Tokkies, omdat ze een tijgerprint hebben. En als bezoek commentaar heeft; jammer dan!
Ik heb sloffen van mijn moeder gekregen die mijn oma (!) te ouwelijk vond. Mijn oma is 90. Dus ik zie er uit als een vrouw van 102 met die sloffen :-)

Ik ga zometeen een romantische wandeling op de Amsterdamse grachten maken met mijn liefje!
Of je hebt gewoon een Oma die nog steeds denkt dat ze 18 is, Isa

Even voor het beeld; ga voor het eerst met man romantisch film kijken op de bank (jaren terug). Ik zeg, wacht nog even, ik ga even mijn laarzen uitdoen en mijn tokkies aantrekken. Weg romantiek dus, whaha, nu kan ik er heel hard om lachen!
Vanavond weer voor het eerst sinds een week ofzo zelf gekookt voor de kindjes. Spruitjesstamp. Kindjes vonden het prima weg te happen geloof ik, al kwam dat denk ik ook door de gigantische hoeveelheid rookworst die erdoorheen zat. Toen de kindjes op bed lagen en ik eindelijk tijd had voor mijn prakkie (half acht ofzo) vond ik het zelf eigenlijk helemaal niet zo lekker... Beetje bitter. Misschien doordat ik het weer moest opwarmen in de magnetron? Hoe dan ook, de komende dagen als ik weer alleen zou zijn, wordt het gewoon weer kant en klaar... Heb totaal geen inspiratie, en dan wordt het meestal de frietenpan. Dan is zo'n wokzakje van de Iglo uit de diepvries een betere keuze denk ik. En die zijn prima weg te krijgen.

Dochterlief had weer een aanval van totale hysterie, niks was goed en alles eindigde in een 'mezelf achterover laten vallen en vooral zo hard mogelijk met zoveel mogelijk snikken gaan liggen krijsen terwijl ik heel hard met mijn beentjes trap en met mijn armpjes wapper-scenario'. Pffff... Ik ben dan iemand van het 'negerend troosten' zoals ik het zelf noem, dus niet op in gaan, niet boos worden en vooral niet haar zin geven, maar gewoon even een beetje knuffelen. En, heel erg pedagogisch verantwoord, duidelijk richting haar aangeven dat ik zie dat ze boos is, zonder daar een mening aan te koppelen... Jaja, dat hebben we geleerd van de orthopedagoog vanuit de premacare (speciale begeleiding voor ouders met kindjes die prematuur geboren zijn).

Het helpt op dat moment maar weinig, maar geloof ook niet dat het daarvoor bedoeld is. Volgens mij is dat meer iets wat op de lange termijn zou moeten werken...

Nou, tijd voor bed. Eerst even mijn sms lezen die net binnen kwam.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@ Soezie, vandaag hadden wij spruitjes met gesmolten kaas erover, hmmm!!

Hier eten we nog wel eens ovenpasta; heel simpel, wel lekker en makkelijk ook, is iets of wat verantwoord (denken we).

Zakje ovenpasta (is een kruidenmix), zalm (uit de diepvries), rauw pasta, prei, cherrytomaatjes, blue band finesse (of creme fraiche moet ook lukken), wat strooikaas

Heel simpel; rauwe pasta in ovenschaal, prei in ringen snijden en in pan bakken (heel kort), daar ovenpasta van knorr bij doen, met de blue band en wat water, dan zalm (rauw) bij de pasta doen, daaroverheen de mix met prei, dan alles gratineren met tomaatjes en wat sstrooikaas, oven in en klaar.

Uiteraard ook goed te doen met andere groentes of gehakt ipv zalm.

Lastig zo'n aanval van totale hysterie, ik zie ook helemaal voor me hoe een klein meisje dat doet. Hopelijk blijft het voor ons een ver van het bed show, maar als zoon enigszins mijn karakter heeft, gaan we nog wel ons portie krijgen denk ik zo.

Nu ga ik mijn pyjama aantrekken (hoe burgerlijk?) en dan hopen dat zoon dadelijk al zijn voeding wil, ben wachtende met opgeblazen boobs. Zoon wakker maken heeft niet veel zin, want dan slaapt hij na 3 slokjes weer en klappen mijn boobs alsnog. Zou er soms slaapmiddel in zitten?? (voor de goede orde; ik gebruik geen medicatie hoor).

Nutteloos: ik vroeg me vorige week echt serieus af of er naast een roodborstje ook een blauwborstje zou zijn. Ik heb er serieus op gegoogled. En hij bestaat!!!
Zo, ff bijgelezen....

MP, balen balen balen! Maar hou moed!

Isa, loop je nu op je sloffen langs de grachten?

MDF & Soezie: spruitjes? Hoe durven jullie! Dat mag je je kinderen nooit aandoen! (oké, MDF, minifrisje heeft het dan wel niet gegeten maar heeft straks bv met spruitjessmaak, arm ding)

Hier hele drukke week gehad op het werk. Vanavond lekker naar het theater geweest en nu weer hier. :-)

Nutteloos: er ligt hier een dichte zak chips. Hij lacht naar me....
Is een blauwborstje een roodborstje met een blauw borstje?
theeleut: eerlijk gezegd heb ik voorlopig ff totaal geen moed dat ik het ooit haal. klote faalangst ook..... ik probeer het echt wel nog een x hoor, maar heb nu niet het gevoel dat dat gaat werken, maar goed dat gevoel gaat vanzelf over

Isa: zit nu die youtube link van jou te luisteren, Elinia huppeldep, dit is ook een lyrische mezzo of niet? en wie zijn bijv. dramatische sopranen? ik snap trouwens de verschillen wel hoor, heb je goed omschreven.

Nutteloze: heb echt nog nooit zo hard gehuild bij een soap (As the world turns) als net

my life is really over, I don't pass exams and I watch stupid soaps with good actors who make me crie...
Ik was vanochtend een beetje chagrijnig, zoon werd (dacht ik tenminste) om half zeven wakker. Loop ik te mopperen, blijkt het al half acht te zijn, oftewel, de normale tijd dat ze wakker worden... Zoon zat dus gewoon in zijn normale ritme. Maar het voelde niet als half acht...

Vanmiddag lekker schaatsen op het Zuidlaardermeer! Leuk!
zucht. nee ik houd geen moed. ik ben moed- moe. het wordt toch niks met dat stomme schakelrijbewijs

verder heerlijk luie ochtend. vriend is werken en ik lig heerlijk in mn bedje te laptoppen en te luieren. net ontbijtje gemaakt voor mezelf. wel ff nodig na al dat gestress van de week.....
@ Soezie, hoe was het schaatsen? Wel heel herkenbaar dat je denkt dat het nog geen tijd kan zijn, en dat je dan zo enorm kunt vergissen.

@ Mp, Ik snap dat de moed in je schoenen is gezakt, maar geloof me; komt wel goed!!

@ Oetl, ja idd een blauwborstje is dit:

En dit is het bekende roodborstje;

Zoon ligt heerlijk te slapen nu; ga zo even zien wat man aan het doen is; vast iets op tv aan het kijken wat ik niet leuk vind.
Vreselijk slecht geslapen. Theezoon drie keer wakker vannacht, theedochter twee keer. Ik dus vijf keer......

Maar, net een uurtje geschaatst na heeeeeeeel lange tijd en nu ben ik de rest van de dag gelukkig!
En ik word ook gelukkig van de zelfgemaakte uiensoep die heel lekker ruikt en staat te pruttelen....
Ik ben uientaart aan het maken. En de uien moeten minstens twee uur zacht worden.

Ik heb dit weekend geschaatst en ik ben vanochtend teruggereden vanuit Groningen. Het ging gelukkig goed, er was nog niet zo veel sneeuw. Bij mij sneeuwt het nu toch wel redelijk hard.

MissP: Elina Garanca is een beetje een 'middenstem': Niet echt een lichte mezzo, maar ook geen echte dramatische mezzo. Kijk hier: In dit fragment hoor je een dramatische mezzo en een dramatische sopraan in een jaloezie-duet ("ik hou meer van hem.""Niettus, ik hou meer van hem") http://www.youtube.com/watch?v=xQqbLI51 ... re=related

Ik vind rugby en skiën leuke sporten om te kijken op tv.
mmm wat een toeval, ik heb spinaziesoep gemaakt nadat ik nog ff heerlijk van het winterweer heb genoten (wandeling gemaakt met mijn mams)

isa: waar baseer je dan ongeveer op dat ik een lichte stem heb? dat ligt niet aan het bereik he? en in koren hebben ze het vaak over 2e en 1e sopraan, maar ik vraag mij af of dat echt bestaat. (nu ja, een coloratuur sopraan kan hoger dan een gewone sopraan, maar dat heet geen 1e sopraan....)

dank je mdf, maar ik weet het echt niet...... ik ga echt niet 20 x op examen...
MissP: Je kan toch rijden in een automaat? Of is dat rijbewijs helemaal niet geldig in Nederland? Dan zou ik me niet meer druk maken en gewoon een automaat kopen.

Waarom jij een licht mezzo bent? Geen idee, daarvoor moet ik je eerst horen Maar als jij makkelijk Bach en Gluck zingt, dan zouden dat wel eens jouw partijen kunnen zijn. En dat zijn partijen voor een wat lichtere stem. En als je koloraturen leuk vindt, dan ligt er nog een berg prachtige muziek te wachten om ontdekt te worden door jou :-)

Grrr, taart is nog steeds niet klaar en ik krijg honger...
haha! noem es wat?? ik denk serieus dat ik toch een x illegaal een lesje bij je neem

geen idee of ik coloraturen leuk vind, ik vind der holle rache beeldschoon. (maar F3 kan ik echt niet bij)

alhoewel dat coloraturen daarin zijn niet mega hoog.

maar goed voor die Aria moet je zelfs al je bij die f3 kan al 100 jaar gestudeerd hebben volgens mij.....

oww, nog iets, summertime en bist du bei mir zijn (dacht ik) wel sopraanhoogte-stukken. daar kom ik met niet heel veel moeite bij, maar nogmaals ik twijfel of ik een sopraan ben en denk het dus niet, maar hoe kan dat dan?

over dat rijbewijs: punt 1 ik heb het nou eenmaal in mijn hoofd

en punt 2 is: ik heb geen auto. ook niet nodig, maar ik kan door mn automaatrijbewijs (dat is gewoon geldig in NL) niet greenwheelen/auto's lenen van iemand. m.a.w. ik heb niet zo veel vrijheid zeg maar.

mijn spinaziesoepje was echt overheerlijk! ik had er van alles bijgesmeten, puur op de gok. maar goed das dus gelukt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven