Hoe hoog is jouw hypotheek?
vrijdag 10 februari 2012 om 19:31
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Wij hebben nog niet zo lang geleden ons eerste huis gekocht. Met een bruto hypotheek van bijna 1200 euro per maand ( dit is incl alle verzekeringen en ex aftrek elke maand) Netto zitten we op ongeveer 900 euro. We hebben grotendeels banksparen en tien jaar vast.
We hebben een redelijk groot huis, 165 vierkante meter, 3 verdiepingen, tuin etc.
Aanschafwaarde incl depot is 235 duizend euro
Wat betalen jullie per maand?
Wat heb je voor hypotheek en hoe veel kostte jullie huis ( en wanneer gekocht?)
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, verder niks
We hebben een redelijk groot huis, 165 vierkante meter, 3 verdiepingen, tuin etc.
Aanschafwaarde incl depot is 235 duizend euro
Wat betalen jullie per maand?
Wat heb je voor hypotheek en hoe veel kostte jullie huis ( en wanneer gekocht?)
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, verder niks

zaterdag 11 februari 2012 om 17:30
In m'n eentje een appartement van 85m2 gekocht vorig jaar met een hypotheek van 206.000. Maandlasten 980 bruto en 700 netto ofzo.. Verder nog wel een forse VVE bijdrage.
50-50 aflossingsvrij en bankspaar..
Nu wel redelijk een tophypotheek voor mij, maar ga alleen maar meer verdienen en het is gewoon op 1 salaris, dus leek het me geen probleem. Een tophypotheek nemen op 2 salarissen zou ik never doen.
50-50 aflossingsvrij en bankspaar..
Nu wel redelijk een tophypotheek voor mij, maar ga alleen maar meer verdienen en het is gewoon op 1 salaris, dus leek het me geen probleem. Een tophypotheek nemen op 2 salarissen zou ik never doen.
zaterdag 11 februari 2012 om 19:50
Net een nieuw huis gekocht. Twee-onder-een-kap in het noorden van het land. Oppervlakte 190 m2. Hypotheek van 325.000 (60% spaar, rest aflossingsvrij incl. levensverzekering van 150.000). Bruto 1420 en netto 950 euro.
We hebben een gezamenlijk netto maandsalaris van 4300 euro. De eerste maand hypotheek moet nog betaald worden, maar het lijkt mij dat we dit prima kunnen trekken. Ben benieuwd hoe onze lasten veranderen als de tweeling geboren is.
We hebben een gezamenlijk netto maandsalaris van 4300 euro. De eerste maand hypotheek moet nog betaald worden, maar het lijkt mij dat we dit prima kunnen trekken. Ben benieuwd hoe onze lasten veranderen als de tweeling geboren is.

zaterdag 11 februari 2012 om 22:53

zondag 12 februari 2012 om 13:59
In '96 rijtjeshuis gekocht, middelgrote stad in buitenwijk,
110 m2 woonopp,
perceel 150 m2. 4 slaapkamers, tuin op zuid, dicht bij bos en park, 30 min van binnenstad.
Was iets van 220.000 gulden, nu ong 210.000 euro waard volgens wat ik op funda zie van huizen hier in de buurt.
We betalen minder dan 700 netto per maand.
Ben blij dat we een paar jaar geleden niet de stap hebben genomen een vrijdstaand groter huis, met garage hebben gekocht. Kort daarna had mijn man geen baan meer en werd ik kostwinner. Ik denk dat we dan wel in de shit waren gekomen met het dure huis.
110 m2 woonopp,
perceel 150 m2. 4 slaapkamers, tuin op zuid, dicht bij bos en park, 30 min van binnenstad.
Was iets van 220.000 gulden, nu ong 210.000 euro waard volgens wat ik op funda zie van huizen hier in de buurt.
We betalen minder dan 700 netto per maand.
Ben blij dat we een paar jaar geleden niet de stap hebben genomen een vrijdstaand groter huis, met garage hebben gekocht. Kort daarna had mijn man geen baan meer en werd ik kostwinner. Ik denk dat we dan wel in de shit waren gekomen met het dure huis.