Zwanger en eczeem
zondag 12 februari 2012 om 16:17
Hoi,
Ik heb zelf ook last van eczeem.
Het is een poosje weg gegaan maar sinds kortis het weer ter,
ik heb geporbeert er niet meer aan te denken en niet meer te krabben, maar dat is heel moeilijk
2 tips. Als je jeuk hebt probeer dan ergens anders te krabben bijv op je been ofso,
Of als je jeuk hebt krab je niet, maar sla je jezelf zacht op die plek
x succes
ik heb geporbeert er niet meer aan te denken en niet meer te krabben, maar dat is heel moeilijk
2 tips. Als je jeuk hebt probeer dan ergens anders te krabben bijv op je been ofso,
x succes

zondag 12 februari 2012 om 16:18
Heb je al eens een bad met havermout geprobeerd? Havermout in kussensloop of panty met knoop erin. En dan niet afdrogen met een handdoek maar zo laten opdrogen (wel even de verwarming hoger zetten, warme badkamer). Doe ik met jongste ook als ze eczeem heeft. En dan met een nog vochtige huid insmeren met iets dat je huid niet afsluit.
zondag 12 februari 2012 om 16:27
quote:rooss_xx schreef op 12 februari 2012 @ 16:17:
Hoi,
x succesWat een nuttige post
Hoi,
x succesWat een nuttige post
zondag 12 februari 2012 om 16:44
- geen lush-creme.. dit irriteert bij mij erg op actief eczeem
- bad met havermout
- bad met zeezout
- locobase repair creme. Te koop bij apotheek, prijzig, maar echt top. Sinds ik dit gebruik smeer ik veel minder hormoonzalf.
- geen varkensvlees eten
- op koude, donker kamer gaan liggen en ontspannen
- yoga'en
- met iets stomps er over heen wrijven, bijv. zo'n houten massageding
- insmeren met kokosvet
Dit is wat bij mij werkt, hoeft dus niet bij anderen te werken.
- bad met havermout
- bad met zeezout
- locobase repair creme. Te koop bij apotheek, prijzig, maar echt top. Sinds ik dit gebruik smeer ik veel minder hormoonzalf.
- geen varkensvlees eten
- op koude, donker kamer gaan liggen en ontspannen
- yoga'en
- met iets stomps er over heen wrijven, bijv. zo'n houten massageding
- insmeren met kokosvet
Dit is wat bij mij werkt, hoeft dus niet bij anderen te werken.
zondag 12 februari 2012 om 16:53
Die Lush winkels ruik je van kilometers afstand (nou ja, een beetje overdreven, maar ze ruiken erg sterk). Ik zou hier liever geen spullen tegen exceem kopen omdat ze niet bang zijn van wat geurtoevoegingen. Overigens geen tips verder behalve de hormonencreme die je juist niet wil gebruiken.
Ik kan mij herinneren van vroeger hoe erg het jeukt dus ik begrijp jouw probleem helemaal. De opluchting van het helemaal kapot krabben ipv die vreselijke jeuk!!!!
Ik kan mij herinneren van vroeger hoe erg het jeukt dus ik begrijp jouw probleem helemaal. De opluchting van het helemaal kapot krabben ipv die vreselijke jeuk!!!!
zondag 12 februari 2012 om 17:05
In mijn geval helpt een vette crème of hormoonzalf (misschien nu je zwanger bent een lichtere variant vragen aan je huisarts?).
Ik merk dat ik eczeem heb als ik gestressd ben dus dan probeer ik te ontspannen.
In hoeverre mag een zwangere een anti-histaminicum?
helpt goed tegen de jeuk.
Ik zou de huisarts raadplegen.
Ik merk dat ik eczeem heb als ik gestressd ben dus dan probeer ik te ontspannen.
In hoeverre mag een zwangere een anti-histaminicum?
helpt goed tegen de jeuk.
Ik zou de huisarts raadplegen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

zondag 12 februari 2012 om 17:08
zondag 12 februari 2012 om 17:08
toevoeging je kan morgen ook de huidlijn bellen:
Huidfederatie/Nationaal Huidfonds - via de huid-infolijn, telefoon: 026-3514160 Dagelijks tijdens kantooruren.
over een van de hormoonzalven (betamethason):
Zwangerschap
Gedurende een week kunt u dit medicijn veilig gebruiken tijdens de zwangerschap als het oppervlak waarop u het smeert kleiner is dan het oppervlak van een been. Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind. Langer dan een week gebruik geeft kans op een groeiremming van het kind.
Gebruik van dit medicijn langer dan een week is alleen verantwoord wanneer u samen met uw arts de ernst van uw aandoening hebt afgewogen tegen de risico's van het medicijn voor het kind. Wanneer u hierover vragen hebt, raadpleeg dan uw arts.
Huidfederatie/Nationaal Huidfonds - via de huid-infolijn, telefoon: 026-3514160 Dagelijks tijdens kantooruren.
over een van de hormoonzalven (betamethason):
Zwangerschap
Gedurende een week kunt u dit medicijn veilig gebruiken tijdens de zwangerschap als het oppervlak waarop u het smeert kleiner is dan het oppervlak van een been. Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind. Langer dan een week gebruik geeft kans op een groeiremming van het kind.
Gebruik van dit medicijn langer dan een week is alleen verantwoord wanneer u samen met uw arts de ernst van uw aandoening hebt afgewogen tegen de risico's van het medicijn voor het kind. Wanneer u hierover vragen hebt, raadpleeg dan uw arts.
zondag 12 februari 2012 om 17:13
Bethametason valt overigens in categorie 3 van de 4:
http://www.umcutrecht.nl/ ... /Zalven/Hormoonzalven.htm
Tegen de jeuk:
http://www.umcutrecht.nl/ ... verlichtende-maatregelen/
Tegen het krabben:
http://www.umcutrecht.nl/ ... heersing-bij-volwassenen/
http://www.umcutrecht.nl/ ... /Zalven/Hormoonzalven.htm
Tegen de jeuk:
http://www.umcutrecht.nl/ ... verlichtende-maatregelen/
Tegen het krabben:
http://www.umcutrecht.nl/ ... heersing-bij-volwassenen/
zondag 12 februari 2012 om 17:18

zondag 12 februari 2012 om 17:22
We maken Dream Cream voor mensen met een probleemhuid (en voor mensen die willen voorkomen dat ze huidproblemen krijgen.) Als basis gebruiken we havermelk, bekend om de helende werking op een probleemhuid. Om diezelfde reden gebruiken we rozenwater. En eigenlijk zijn de andere de ingrediënten is ook gekozen om de helende, verzachtende werking die ze hebben op je huid. Verwacht niet een bloemig luchtje. Mensen kopen het om de werking, niet om de heerlijke geur. Zodra je echter merkt wat het voor je huid doet, vind je de geur waarschijnlijk fantastisch. We krijgen veel reacties van mensen met psoriasis of eczeem die ontzettend blij zijn met deze creme omdat het voor hen heel verzachtend werkt! Garanties kunnen we niet geven, iedere huid reageert anders, maar als je iemand kent die vervelende huidproblemen heeft kun je ze Dream Cream best eens laten proberen. Probeer ook eens Dream Wash, een geweldig verzachtende reiniger voor probleemhuidjes!
Bron; lush.nl