Gezondheid alle pijlers

Zwanger en eczeem

12-02-2012 16:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.
..
Zoals het artikeltje van de Lush al zegt: iedere huid reageert anders.

Helaas is experimenteren de enige manier om er achter te komen wat bij jou helpt, alleen kan dat ook weer extra irritatie opleveren (+ dat je als je het te snel afwisselt niet weet waar je op reageert.).

Maar goed, dit gezegd hebbende mijn ervaringstips:

- Etos kalmerende dagcrème (met stip op 1 terwijl ik woest allergisch ben voor de variant van de Kruidvat)

- Dermalex

- Gezichtsbruiner i.p.v. hele zonnebank

En verder krijg ik vaak advies over 'paardenmelk' maar aangezien er nog geen consensus bestaat onder de goedbedoelende adviseurs of het nou moet drinken of er in moet gaan liggen, heb ik dit nog niet geprobeerd
.
Hier (in Utrecht) op dermatologie zijn ze niet weg van alle commerciële crèmes. Overal zit namelijk alcohol in en dat droogt de huid uit, wat je bij eczeem juist wilt voorkomen.

Wat vaak heel goed helpt (en waar ze op de dagbehandeling van de dermatologie meteen mee beginnen) is cetomacrogolzalf

klik. Dit is een vette zalf zonder hormonen. Je kunt je er bijv. 's avonds voor het naar bed gaan mee insmeren en dan tubifast erover doen. Dit is een kousje wat er voor zorgt dat het vet niet verdwijnt. Als het voorgeschreven wordt door een arts wordt het ook allemaal vergoed.
..
Mocht je vragen hebben, ik zet wel even een alarmpje op dit topic. Ben inmiddels helaas gepokt en gemazeld in dit hele gebeuren.
geen eczeem, wel psoriasis en ook enorm vlammend sinds ik zwanger ben! Ga kápót van de jeuk en krab mezelf helemaal open, maar kan echt tegen geen enkele zalf meer (en andere gebruik ik nu niet ivm hormonen, net als jij)

Bij mij verlicht het nemen van een koud bad heel erg, ik gebruik vrijwel geen zeep onder de douche, dep mezelf weer extra lang droog en voorkom schuren met handdoek.. En ik slaap weer met van die superschattige handschoenen aan, ter voorkoming van nachtelijke krabpartijen Erg cute ;)

Succes TO en gefeliciteerd met je zwangerschap
life ain't a perfect story, write it while you live it
..
ik gebruik ook cetamacrogol creme fna, het is niet zo dat het het eczeem helemaal weg haalt, maar het houd het wel soort van onder controle. Het wordt niet erger, en de jeuk is redelijk weg. Zeker na het douchen doe ik dit, anders is het niet te houden.

Veel succes!!
Ik heb zelf ook erg veel last van eczeem en kan door een aantal allergien weinig producten gebruiken, maar wat bij mij erg helpt om mn huid onder controle te houden zijn de producten van dermolin en dan met name de herstellende creme
..
Balen! Tot die tijd maar smeren met de uiercreme. Smeerde daar vroeger altijd mijn handen mee in, omdat mijn moeder het had. Raar luchtje de dermatoloog zei gisteren: je kunt nooit teveel smeren.
Ik had het ook heel erg tijdens m'n zwangerschappen. Heel er naar. Vanaf week 16 mocht ik iets hydrocortison gebruiken van de dermatoloog. De eczeem is na gebruik van een week helemaal weggegaan. Na de zwangerschap wederom een explosie samen met psoriasis. Wat me nu heel goed bevalt en waar ik geen reacties op krijg is de aftersun gel met aloe vera van de Hema. Een gel bevalt me zo wie zo beter op m'n huid die heel gevoelig is. Het trekt gelijk in en sluit niets af zodat ik niet zo snel jeuk krijg. Wat ik ook veel gebruik als onderhoudscreme is de Lanette zalf van de huisart.

Veel succes ermee want het is inderdaad erg vervelend.
Mijn zoontje had als baby vaak eczeem. De allergoloog schreef Dermel voor. Deze zalf is gemaakt van medicinale honing. Niet goedkoop, maar op recept wordt het vergoed.

Zelf heb ik goede ervaring met Lanettecreme (op recept) en producten van Vaseline Intensive.

Je schreef ook dat je iets zocht wat voor waterpokken wordt gebruikt. Misschien bedoel je dit:

Er is ook zoiets van Heltiq.
Iets anders dat hiermee te maken heeft: gebruik je probiotica? Het schijnt namelijk zo te zijn dat het de kans verkleind dat je kindje eczeem krijgt als je dat doet tijdens de zwangerschap. Lijkt me het proberen waard!

Geen idee of ik mosterd ben trouwens, heb nog niet alles gelezen.

De huid van veel mensen met eczeem reageert goed op teunisbloemolie.

Bij mij heeft hormoonzalf enkel kwaad gedaan. Heb nu heel dunne huid op de plekken waar ik het gebruikt heb. Het is nog gevoeliger dan daarvoor en ik verbrand daar ook extra snel. Heel onhandig. Wou dat mijn moeder me nooit had meegenomen naar een dermatoloog. Aan Cetomacrogol heb ik ook nooit echt iets gehad.

Heb gisteren mijn eerste afspraak gehad bij iemand die doet aan traditionele Chinese geneeskunde. Als het goed is krijg ik vandaag of morgen kruiden toegestuurd die me zouden moeten gaan helpen. Ik ben heel benieuwd!
.
..
He Brommer! Heb je hem geupt? Kreeg een notificatie Hoe is het met je eczeem?
Het wordt inmiddels helaas niet meer vergoed :(

Maar ik zag dat het op http://www.kno-winkel.nl/artikel/derm50-kno?lang=nl ineens stukken goedkoper is geworden sinds het uit het pakket gegooid is!

Nu krijg je 2 tubes van 50g voor ¤15,95! . Ik heb ook weer besteld want ik vind het een fijne zalf.

quote:Yvonne77 schreef op 13 februari 2012 @ 23:03:

Mijn zoontje had als baby vaak eczeem. De allergoloog schreef Dermel voor. Deze zalf is gemaakt van medicinale honing. Niet goedkoop, maar op recept wordt het vergoed. [img]http://www.kno-winkel.nl/images/knowinkel/afb43.jpg[/img]

Zelf heb ik goede ervaring met Lanettecreme (op recept) en producten van Vaseline Intensive.

Je schreef ook dat je iets zocht wat voor waterpokken wordt gebruikt. Misschien bedoel je dit: [img]http://static1.vergelijk.nl/fotos/183x1 ... 436308.jpg[/img]

Er is ook zoiets van Heltiq.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven