Mama, ik heb beenauw!

13-02-2012 11:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna 3,5 'klaagt' sinds een paar weken over pijn in zijn beentjes.

Eerst was het als we een stuk(je) gelopen hadden, dus ging ik er vanuit dat hij moe was.

Sinds een paar dagen is hij aan het overgeven en diarree en klaagt hij weer over beenpijn.

Ik maak me hier zorgen om. Zal wrsch groeipijn zijn, maar toch.

Morgenmiddag een afspraak bij de huisarts.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat is het een naar gevoel als je kind zich niet lekker voelt. Bah!
Hier heeft kind met vlagen groeipijn in zijn benen, maar hij heeft er eigenlijk alleen 's nachts last van. En in combinatie met de andere klachten van jouw zoon herken ik het niet.

Goed dat je even naar de huisarts gaat, sterkte ermee!
Bedankt voor je reactie.

Hier op de meeste verschillende momenten. Het was even wat minder, maar sinds zaterdag heeft hij het er weer over.
Heeft hij door het overgeven en de diarree geen tekort aan Kalium?

Misschien een zakje ORS geven?

Toevoeging: Excuus, niet goed gelezen. De pijn was er al voor de diarree en het overgeven.
Misschien gewoon spierpijn dat bij grieperigheid hoort. Er zijn veel kidnjes algeheel niet lekker momenteel.
Vraag bij de huisarts voor de zekerheid of hij de heupen kan controleren. Bij mij in de familie komt er een heupafwijking voor die rond drie, vier jaar begint en dezelfde klachten geeft.
quote:Sunemom schreef op 13 februari 2012 @ 11:33:

Misschien gewoon spierpijn dat bij grieperigheid hoort. Er zijn veel kidnjes algeheel niet lekker momenteel.

Ik hoop dat het dat is.

Verkouden is hij al héél lang, moe ook, maar dat komt denk ik omdat hij geen middagslapje meer doet.

Wit/bleek is hij al van nature
he bah!

Goed dat je even na de HA gaat calvijn en sterkte met je zieke mannetje! is altijd zo zielig als ze ziek zijn
quote:dddandelion schreef op 13 februari 2012 @ 11:35:

Vraag bij de huisarts voor de zekerheid of hij de heupen kan controleren. Bij mij in de familie komt er een heupafwijking voor die rond drie, vier jaar begint en dezelfde klachten geeft.

Bedankt voor de tip.

Welke afwijking is dat?
quote:dotje10 schreef op 13 februari 2012 @ 11:37:

he bah!

Goed dat je even na de HA gaat calvijn en sterkte met je zieke mannetje! is altijd zo zielig als ze ziek zijn

Dank je.

Het is wel een ziek mannetje met praatjes

Wilde absoluut gister geen groene pyjamabroek aan, maar een blauwe
Ik hoop met je mee, ziekige kindjes kun je je zo'n zorgen om maken
quote:calvijn1 schreef op 13 februari 2012 @ 11:39:

[...]

Dank je.

Het is wel een ziek mannetje met praatjes

Wilde absoluut gister geen groene pyjamabroek aan, maar een blauwe dus er zit nog pit in! das alleen maar een goed teken
Het heet de ziekte van Perthes. Bij mijn broer begon het rond dezelfde leeftijd als jouw zoontje is en hij had dezelfde klachten. Het komt niet veel voor, maar voor de zekerheid vragen kan altijd.
Is het ook nuttig om om een bloedtest te vragen

(vind ik zo zielig bij zo'n kleintje)
Praatjes zijn een goed teken. GEwoon even naar d ehuisarts inderdaad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen ervaring met dit specifieke probleem, maar wel met kinderen en 'pijn'. Het kan natuurlijk zijn dat je kind bijvoorbeeld schoenen heeft die niet prettig zitten. Maar het kan ook zijn dat je zoon door heeft dat jij je zorgen maakt over die pijn en daarvan 'gebruik' maakt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:dddandelion schreef op 13 februari 2012 @ 11:35:

Vraag bij de huisarts voor de zekerheid of hij de heupen kan controleren. Bij mij in de familie komt er een heupafwijking voor die rond drie, vier jaar begint en dezelfde klachten geeft.en hoort diarree en overgeven ook bij die ziekte ?
quote:dotje10 schreef op 13 februari 2012 @ 12:06:

[...]

en hoort diarree en overgeven ook bij die ziekte ?Bij mijn broer kwam het braken en de diarree en de buikpijn (hij liep letterlijk krom) inderdaad van dezelfde ziekte af. Men heeft weken gedokterd met van alles tegen de buikpijn etc. tot een arts de link legde tussen het pijn in zijn benen, het slechte lopen en de buikpijn etc.
Hier klaagt de oudste ook over pijn in de benen, is bijna 5. Ik denk dat het komt van het lopen op de snowboots. Sinds ze weer gewone schoenen aanheeft is het over.

Zou het dat kunnen zijn in combinatie met buikgriep?
Mijn dochter had het ook. Werd niet lang daarna ziek (griep). Misschien duidt het daar ook op bij jouw zoon?
quote:Lieveleen schreef op 13 februari 2012 @ 18:24:

Mijn dochter had het ook. Werd niet lang daarna ziek (griep). Misschien duidt het daar ook op bij jouw zoon?

Zou heel goed kunnen.

Vandaag de hele dag voor pampes gelegen op de bank en nu weer helemaal het mannetje.

Snap soms niets van dat kind
Mijn kleuterzoon is grieperig (hoofdpijn, af en toe verhoging, snotneus, zaterdag overgegeven) en klaagt ook over vermoeide benen en zere knieën...
Hm, vannacht een keer overgeven.

Wil wel drinken, maar eten absoluut niet

Net wel een 3tal hapjes danoontje op
Ben benieuwd of de pijn in z'n benen er iets mee te maken heeft. Succes zo bij de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven