Kind weekendje papa....
maandag 13 februari 2012 om 13:06
Hoi allemaal,
Ik weet niet onder welke rubriek dit thuishoort en het is ook geen nijpend probleem maar ik vraag me het volgende af.
Als je gescheiden bent en je kind gaat een weekendje naar papa geef je dan een koffer met kleding mee of heeft pa ook zelf kleding in huis voor je spruit? En zo niet wordt kleding die jij meegeeft daar gewassen of krijg je de vuile was retour in het koffer????
Ik weet niet onder welke rubriek dit thuishoort en het is ook geen nijpend probleem maar ik vraag me het volgende af.
Als je gescheiden bent en je kind gaat een weekendje naar papa geef je dan een koffer met kleding mee of heeft pa ook zelf kleding in huis voor je spruit? En zo niet wordt kleding die jij meegeeft daar gewassen of krijg je de vuile was retour in het koffer????
maandag 13 februari 2012 om 13:09
Denk dat iedereen dat anders doet (om het nou perse nijpend te noemen ) maar bij mijn vriend en zijn ex:
kleding is allemaal bij haar, op een pyama en wat ondergoed na. Zij pakt een tas met spullen (dan matcht het ook beter anders ligt weer net dat shirt dat onder het vestje moet bij de een of andersom etc etc). Meestal geeft vriend het vies mee terug, maar als ze wat langer bij vriend zijn, een dag of 4, en hij wast toch, dan wast hij hun kleren gewoon en geeft hij het schoon mee terug, net hoe het uitkomt
kleding is allemaal bij haar, op een pyama en wat ondergoed na. Zij pakt een tas met spullen (dan matcht het ook beter anders ligt weer net dat shirt dat onder het vestje moet bij de een of andersom etc etc). Meestal geeft vriend het vies mee terug, maar als ze wat langer bij vriend zijn, een dag of 4, en hij wast toch, dan wast hij hun kleren gewoon en geeft hij het schoon mee terug, net hoe het uitkomt
maandag 13 februari 2012 om 13:11
Ik ken het alleen van de andere kant, mijn vriend heeft kinderen die in het weekend bij ons komen. Ze nemen hun eigen kleren mee van thuis en die gaan ook weer zo mee terug. Het lijkt me nogal lastig om op zondagavond de kleren nog te gaan wassen en drogen en weer mee terug te geven, dan moet je ook maar net was in die kleuren moeten draaien of anders alles op de hand wassen.
De kinderen hebben hier toen ze kleiner waren wel schoenen gehad die hier bleven, regenlaarzen, sportschoenen en sandaaltjes en zo, en een badjasje. Was wel handig. Maar verder nemen ze alles van thuis mee en hun moeder wast dat dan weer. Zoveel valt er niet te wassen van één weekend. Alleen als ze in de vakanties hier zijn voor een langere tijd, was ik hun kleren.
De kinderen hebben hier toen ze kleiner waren wel schoenen gehad die hier bleven, regenlaarzen, sportschoenen en sandaaltjes en zo, en een badjasje. Was wel handig. Maar verder nemen ze alles van thuis mee en hun moeder wast dat dan weer. Zoveel valt er niet te wassen van één weekend. Alleen als ze in de vakanties hier zijn voor een langere tijd, was ik hun kleren.
maandag 13 februari 2012 om 13:27
O, je bent niet aan het nadenken over de gevolgen van een scheiding, maar vraagt je gewoon af hoe al die gescheiden ouders in NL dat oplossen met kleding. Tja... een weekendtas meegeven misschien? En in het ouderschapsconvenant laten vastleggen wie er verantwoordelijk is voor de was.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 13 februari 2012 om 13:31
maandag 13 februari 2012 om 13:33
Hier hebben we wel een kast met kleding voor mijn stiefdochter.
Al vind ik het eigenlijk zinloos veel ruimte innemen en het merendeel word haast niet gedragen.
Een paar setjes hier en wat ondergoed,regenlaarjes e.d zou eigenlijk meer dan genoeg zijn.
Ze krijgt de kleren die ze aanhad gewassen terug.
Maar dat kan ook het volgende weekend zijn. Dan heeft ze kleren van hier aan naar huis, was ik de kleren en de volgende keer krijgt ze het gewassen setje van daar weer aan naar huis.
Al vind ik het eigenlijk zinloos veel ruimte innemen en het merendeel word haast niet gedragen.
Een paar setjes hier en wat ondergoed,regenlaarjes e.d zou eigenlijk meer dan genoeg zijn.
Ze krijgt de kleren die ze aanhad gewassen terug.
Maar dat kan ook het volgende weekend zijn. Dan heeft ze kleren van hier aan naar huis, was ik de kleren en de volgende keer krijgt ze het gewassen setje van daar weer aan naar huis.
maandag 13 februari 2012 om 13:38
quote:Jynta1981 schreef op 13 februari 2012 @ 13:33:
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.
Zijn dat ook al nieuwe forumregels? Zo blijft er niets meer van het forum over.
Zorg dat er bij beide ouders precies dezelfde garderobe aanwezig is (handig ook met al die groeispurts). Ook precies dezelfde kamer en inrichting, spullen en speelgoed. Heef thet kind meer een thuisgevoel en geen gesleep met een tas (met of zonder was).
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.
Zijn dat ook al nieuwe forumregels? Zo blijft er niets meer van het forum over.
Zorg dat er bij beide ouders precies dezelfde garderobe aanwezig is (handig ook met al die groeispurts). Ook precies dezelfde kamer en inrichting, spullen en speelgoed. Heef thet kind meer een thuisgevoel en geen gesleep met een tas (met of zonder was).
maandag 13 februari 2012 om 13:41
Er zijn ook ouders die geeneens een tandenborstel in huis hebben voor het kind omdat die ouder al genoeg alimentatie betaalt en dus vind dat de andere ouder dat maar iedere twee weken (of welke frequentie dan ook) mee moet geven. Hoe kinderachtig wil je je gedragen tegenover het kind. Wil je als ouders onderling blijven treiteren, dan moet je dat vooral doen, heetf het kind heel veel aan namelijk. Als je al om zo iets simpels als een tasje met kleren al moeilijk gaat doen, dan zal het voor kind nooit aangenaam kunnen worden.
maandag 13 februari 2012 om 13:41
Nee dat zijn geen nieuwe regels, dat is gewoon een vraag. Als het nou heel belangrijk is in dit topic, wat er in het vorige topic staat... Maar dat is niet zo. Ze stelt gewoon een vraag en krijgt meteen vragen naar haar hoofd die niets met dít topic te maken hebben, maar iets uit een vorig topic. Ik gooi toch ook niet meteen al jou topics naar je hoofd als je ergens een vraag stelt? Vind het zo onnodig...
maandag 13 februari 2012 om 13:42
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.En ik heb bij deze TO niet geloept, vorige topic was zeeeeeeer recent.
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.En ik heb bij deze TO niet geloept, vorige topic was zeeeeeeer recent.
maandag 13 februari 2012 om 13:42
quote:Jynta1981 schreef op 13 februari 2012 @ 13:41:
Nee dat zijn geen nieuwe regels, dat is gewoon een vraag. Als het nou heel belangrijk is in dit topic, wat er in het vorige topic staat... Maar dat is niet zo. Ze stelt gewoon een vraag en krijgt meteen vragen naar haar hoofd die niets met dít topic te maken hebben, maar iets uit een vorig topic. Ik gooi toch ook niet meteen al jou topics naar je hoofd als je ergens een vraag stelt? Vind het zo onnodig...Heel vaak heeft het een wel degelijk met het ander te maken.
Nee dat zijn geen nieuwe regels, dat is gewoon een vraag. Als het nou heel belangrijk is in dit topic, wat er in het vorige topic staat... Maar dat is niet zo. Ze stelt gewoon een vraag en krijgt meteen vragen naar haar hoofd die niets met dít topic te maken hebben, maar iets uit een vorig topic. Ik gooi toch ook niet meteen al jou topics naar je hoofd als je ergens een vraag stelt? Vind het zo onnodig...Heel vaak heeft het een wel degelijk met het ander te maken.
maandag 13 februari 2012 om 13:43
Maar goed, TO ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel met clienten die het weekend naar huis gaan en doordeweeks gewoon bij ons wonen. Die hebben meestal wel het een en ander thuis liggen, zoals ondergoed en wat setjes kleding, maar lang niet zoveel als thuis. Gewoon alleen wat dingetjes die handig zijn om bij de hand te hebben.
maandag 13 februari 2012 om 13:43
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.En waar blijft jou ontopic reactie eigenlijk?
Waarom kan nou niemand hier gewoon een vraag stellen, zonder dat er wordt geloept en het vorige topic bij deze wordt betrokken. Wat maakt het nou uit?! Geef antwoord, of niet en bemoei je er verder niet mee.En waar blijft jou ontopic reactie eigenlijk?