Gezondheid alle pijlers

Pil issue

01-02-2012 12:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben flink in de war. Ik heb (nog) geen kinderwens en slik daarom de pil. Nu ben ik overgestapt van microgynon30 naar de Yasmin, waardoor ik de eerste maand slikken de gehele maand ongesteld was, ik zit nu in mijn tweede maand en ik was één dag - erg dom van me - te laat begonnen met slikken. Ik heb alleen de laatste dag van de tweede week gemeenschap gehad, en zou vandaag (4 dagen na de laatste pil) ongesteld moeten worden maar heb alleen maar (weinig) licht bloedverlies. Verder geen krampen of andere klachten.

Zou ik zwanger kunnen zijn?
Ja.
Volgens mij niet, maar goed.

Als je de pil een dag te laat bent begonnen, ben je 7 dagen niet beschermd. Maar in die periode heb je geen seks gehad. Dus de kans dat je zwanger bent is er volgens mij niet.
Voor zover ik weet is het sowieso achterhaald dat als je een stopweek van 8 dagen hebt gehad dat je dan niet meer beschermd bent. Ik heb volgens mij gelezen dat je tot een stopweek van wel 10 dagen zelfs nog veilig bent.

Maargoed er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Heb je daar een bron van knagertje?
quote:koettie schreef op 01 februari 2012 @ 13:14:

Heb je daar een bron van knagertje?Ga even zoeken voor je, is alweer een hele tijd geleden.
Hmm, die heb ik nog nooit gehoord. Ben apothekersassistente maar 10 dagen komt me niet bekend voor hoor. Maar goed, dan zou het dus al helemaal niet mogelijk zijn
Ik ben benieuwd want dat heb ik ook nog nooit gehoord!
Nou ik kan het zo snel even niet op internet vinden, het zou goed kunnen dat ik het uit de krant had toendertijd. 10 Dagen weet ik ook niet zeker, maar het was zeker een dag of 9.

Maargoed, ik heb dus geen bewijs

@ TO: Ik denk in ieder geval dat de kans dat je zwanger bent door die ene dag heel erg klein is. En anders doe je toch morgen of overmorgen gewoon even een test als je dan nog niet ongesteld bent?
Hm, dan zou ik het iig niet als advies geven. Straks klopt het niet en gaan er toch mensen op vertrouwen. Lijkt me niet handig! Maar ben nu wel nieuwsgierig, zal het volgende keer eens aan m'n gyn vragen.
Zwanger zijn = kan altijd, niks geeft 100% zekerheid.

Enige manier om het te weten = test.
Bedankt voor de reacties allemaal, ben wel enigszins gerustgesteld, de kans blijft toch bestaan, vooral omdat ik bijna niet ongesteld ben geworden, maar het kan ook gewoon aan mijn lichaam liggen. De huisarts had mij verteld dat de eerste 3 maanden slikken je lichaam nog moet wennen aan de (nieuwe) hormonen, maargoed ik ga morgenochtend als een speer om een test, dan is er geen twijfel meer
Je lichaam moet idd wennen aan de hormonen en daardoor kan je menstruatie best wat later zijn of minder erg ofzo. En je hebt je ook nog druk gemaakt hierom en stress heeft ook invloed op je menstruatie. En natuurlijk is er altijd een kans dat je zwanger bent, maar hij is wel heel erg klein hoor! Gewoon morgen een test doen, weet je het idd zeker en ben je helemaal gerust gesteld
De kans is klein, maar zeker aanwezig. Ik heb ook wel eens begrepen als je wisselt van pilmerk dat je dan ook aantal dagen onbeschermd bent.. Ik zou zeggen doe een test
Hoe erg is het als je 4 dagen te laat begint aan een nieuwe strip? Ik ben afgelopen week vergeten te beginnen, stress, weinig thuis...etc, maar vooral stom.....

Ik slik pas paar maanden de pil en het zit nog niet in mijn systeem(ben 4jaar 'pilvrij' geweest). Ik heb 2-4 februari mijn menstruatie gehad(heel licht, gelukkig maar, want zware menstruaties was reden om te starten met de pil).

Nu had ik dinsdag moeten beginnen. En het is vrijdag en ik bedenkt het mij nu pas.

1) Moet ik alsnog beginnnen en bijv. doorslikken?

2) Ik heb gemeenschap gehad, heb ik risico gelopen op zwangerschap?
Niemand? Ik ben inmiddels weer gestart met nieuwe strip.....
Matahari je hebt zeker een kans op zwangerschap!!

De eerste week is het minst veilig, en je mag je stopweek NOOIT verlengen!

Als je in de 7 dagen voor het vergeten seks hebt gehad, heb je een kans op zwangerschap. Bovendien zou ik als ik jou was nu een strip lang met condoom doen om zwangerschap te voorkomen. Want je hebt het wel bont gemaakt.
http://www.anticonceptie-online.nl/sa.htm
matahari, je hebt idd kans dat je nu zwanger bent. Heb je intussen al wel een test gehaald? Weet iig niet of je nu al een test kan doen, wss is het nog te vroeg..
Maak mij nu wel zorgen, ga ook testen, maar is nu nog te vroeg denk ik. Gevaar van pillen vergeten is dat je een eisprong krijgt toch?! Dan zou dat afgelopen week moeten zijn en dan kan ik nu nog niet testen lijkt mij....
ja dat klopt, de pil onderdrukt je eisprong.Dus als je stopt met de pil (zoals in de stopweek) krijg je een eisprong.
Tuurlijk krijg je in de stopweek geen eisprong, ben je mal!

Maar je moet als je langer of anders dan de stopweek stopt wel voorzichtig zijn en iets anders gebruiken. Want dan loop je wel risico.
Geloof dat je iets van drie weken moet wachten na je laatste onveilige contact ofzo. Dus ik zou nog even wachten en sowieso ochtendurine straks gebruiken want daarin zijn de concentraties van hcg hoger.
"Zwanger zijn = kan altijd, niks geeft 100% zekerheid.

Enige manier om het te weten = test."

Mee eens. Doe een test (of twee) en je weet het.
miss_marvellous: Je krijgt dus geen eisprong met de pil.

miss_elke88; 14 dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven