Kind weekendje papa....

13-02-2012 13:06 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet niet onder welke rubriek dit thuishoort en het is ook geen nijpend probleem maar ik vraag me het volgende af.

Als je gescheiden bent en je kind gaat een weekendje naar papa geef je dan een koffer met kleding mee of heeft pa ook zelf kleding in huis voor je spruit? En zo niet wordt kleding die jij meegeeft daar gewassen of krijg je de vuile was retour in het koffer????
quote:palanja schreef op 13 februari 2012 @ 14:26:

[...]

Helaas moet je daar dan wel een heleboel van af gaan trekken wegens moeders die zich niet aan de regels houden.

Ze hebben daar in Engeland een onderzoek naar gedaan; schrikbarend hoeveel alimentatie niet werd betaalt omdat de moeder de omgang frustreert.

Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken. Je mag en moet als niet-verzorgende ouder alimentatie betalen, ook als je geen omgang hebt met het kind.

Dat is ook logisch, want anders wordt het kind dubbel gestraft: het ziet één van de ouders niet en krijgt bovendien een lager levenspeil doordat die ene ouder niet bijdraagt in het onderhoud.
Ga in therapie!
Hier krijgen ze geen kleding mee (de oudste is nu wel op zo'n leeftijd dat ze voor zichzelf wel een tas meeneemt). Hier ligt dus wat extra kleding, ondergoed pyama e.d.

Ondergoed gaat in de was en is voor de volgende keer dat ze komen. Wanneer de kleding niet vies is trekken ze zondag meestal weer diezelfde kleding aan naar huis. Wanneer kleding vies is trekken ze reserve kleding aan wat bij ons ligt en krijgen ze hun kleding in een tas, ongewassen weer mee. Hun kleding mag niet bij ons blijven liggen om gewassen te worden, moet echt weer mee naar huis. En omdat ik onregelmatig was lukt het niet altijd om ze dat weekend weer schoon mee te geven.

Was nogal een gedoe hier om kleding, nieuwe kleding, moeders kleding, vaders kleding etc etc. Erg frustrerend, vooral voor de kinderen. Nu geen gezeik meer over eigenlijk.
Dat is gelukkig niet aan de orde hier. Kind ziet pa om het weekend en de vakanties worden ook gedeeld. Gaat er graag naar toe en daar ben ik blij om. Tis hoe dan ook de vader he?

Heb topic gewoon gestart om een beetje een idee te krijgen wat de meesten van jullie doen in dit geval.

Meest logische vind ik ook dat er enkele reserve dingetjes bij de andere ouder is en anders even aangeven als ze iets aparts gaan doen in het weekend. En die was draaien is ook geen probleem voor mij.
Dochter heeft zowel bij mij als bij haar vader kleding liggen.

Het rouleert een beetje eigenlijk.

Het is wel handig als kinderen bij hun vader iig een pyjama,sokken,ondergoed,tandenborstel dat soort dingetjes hebben liggen die daar dan ook blijven.
quote:lostagain schreef op 13 februari 2012 @ 13:55:

Btw....meneer heeft in 2,5 jaar tijd nog nooit alimentatie betaald maar stelt wel de eis dat schoenen van de kleine van leer MOETEN zijn en hij staat ook nogal op de merken.

Jasje van de zeeman of c&a?? Eg nie.....Als hij wil dat kind op leren schoenen en in merkkleding loopt dan zou ik hem zeggen dat het hem vrij staat die spullen voor het kind aan te schaffen.
Mijn stefkind is elk weekend bij ons en we krijgen nooit kleren mee, ook niet in de vakanties. Er wordt wel alimentatie betaald maar kleren en schoenen lijken er niet bij te horen. Wij kopen dus flink wat kleren en schoenen die helaas maar eventjes hier zijn omdat ze niet mee terugkomen. Zelfs als we erom vragen, blijft het lastig. Om gedoe te voorkomen, proberen we er niet teveel van aan te trekken.

Omdat ik niet altijd in de weekenden was, geef ik de kleren die nog wel een keertje aan kunnen gewoon mee. Kleren die echt vies zijn, was ik en geef ik de week daarop weer mee. De kleren die 'hier horen' probeer ik zoveel mogelijk hier te houden.

Kortom: we doen van beide kanten ons best voor het kind en soms heb je het idee meer te geven dan te nemen. De was is echt niet belangrijk wat mij betreft. Er zijn veel ingewikkeldere zaken!

Succes
Komen de kinderen zonder kleren en schoenen naar jullie dan, Ranja? Wat maakt het uit wat de kinderen dragen en of jullie dat hebben gekocht? Het is voor de kinderen toch juist fijn als ze hun eigen kleren en schoenen kunnen dragen waar en wanneer ze willen?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 13 februari 2012 @ 14:35:

[...]

Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken. Je mag en moet als niet-verzorgende ouder alimentatie betalen, ook als je geen omgang hebt met het kind.

Dat is ook logisch, want anders wordt het kind dubbel gestraft: het ziet één van de ouders niet en krijgt bovendien een lager levenspeil doordat die ene ouder niet bijdraagt in het onderhoud.

Gedeeltelijk met je eens, zie hoe ik er zelf mee omging.

Vanuit een ander perspectief ben ik het niet met je eens, maar dat is off topic.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
@dubiootje,

Hier gaf moeder kinderen ook weleens op hun sokken mee en met kapotte en veel te kleine kleding. En dat terwijl we net een berg nieuwe kleding en schoenen hadden gekocht. Je zag er nooit wat van terug en we bleven kopen. Heel vervelend kan ik je vertellen.
@dubiootje / @Turkoois Ik ben het met je eens dat het fijn is om kleren aan te kunnen wanneer en waar ze willen, vandaar dat we het vaak ook meegaven.

Het maakt me wel uit wat er wordt gedragen- in de zomermaanden kwam ze bijvoorbeeld vaak op slippertjes en met een kort rokje en t-shirt terwijl het best fris was. Dan moesten we toch weer zorgen dat we iets warmers in huis haalden, ook al hadden we dat net de week ervoor mee gegeven.
Poeh he, blij dat het hier soepeler gaat. Naar om te lezen dat scheidingen toch vaak over de ruggen van de kinderen gaat.

En al is de scheiding bij ons vrij soepel verlopen, gaat het best prima, dan nog is het geen feest voor de kinderen. Het is al jaren zo en zelfs

Hier zijn de kinderen bijna 50-50 bij mij en hun vader, in beide huizen dus spullen (speelgoed, kleding etc)

In de afgelopen 2 weken zijn de schaatsen wel heen en weer verhuisd, dat is er dan niet dubbel;)

Oudste 2 gaan zelf heen en weer, jongste wordt wel door ons gebracht en gehaald en is het moment om spullen mee te geven/op te halen voor de oudsten in dien nodig (dat ene shirt, dat ene boek etc) en anders fietsen ze zelf naar de andere ouder.

De oudsten hebben geen echt speelgoed meer (VO-meiden), jongste wel en speelgoed is ooit verdeeld. Zo heb ik bijv het Playmobiel hier en is daar lego. Kadootjes daarvan met verjaardagen worden dan ook weer verdeeld. Los van lego/playmobiel kan iets handiger voor daar zijn of hier.

Vrouw van ex is vaak in het buitenland voor haar werk en neemt dan wel eens kleding mee. Als dat hier kwam zorgde ik er lang voor dat ze dat ook weer aanhadden als ze die kant op gingen of gaf het los mee. Totdat het haar opviel en zei dat dat echt niet hoefde hoor;)

Met vakanties gaan er spullen op de grote hoop en na vakanties wordt dat weer verdeeld.

het kan dus ook ''gewoon'.
Je bent zelf een theepot
Hier hebben we bij papa (dat is bij ons) eigen kleding voor haar, maar komt er ook afentoe wat van moeder deze kant op.

En omdat het regelmatig voor komt dat er kleding 'van ons' mee gaat naar moeder (heeft ze dan aan) en we soms misgrijpen omdat het niet altijd direct terug komt, ook kleding wat ze dan dat weekend aanhad van bij moeder, hier in de was.

dus het rouleert... wel merk ik dat dochterlief (8 jaar) het niet prettig vindt als bijvoorbeeld een lievelingsrokje of mooi shirt 2 weken bij papa ligt.

Vroeger kon ze dan echt in paniek raken, dan was het vrijdagavond al van dat het in haar koffertje moest, anders werd het vergeten. Nu wonen we 800 m uit elkaar, dus als ze het mist kan ze het komen halen. Of brengen we het eventjes...

Doe waar jullie je prettig bij voelen!
overigens betaalt manlief 220 euro alimentatie elke maand, kopen wij met regelmaat zelf ook jassen, schoenen en kleding maar gebeurd het ook afentoe dat ze die dan meeneemt naar mama maar niet aankrijgt :S

dus sommige dingen 'houden' we dan ook hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven