De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Goed. Het gaat hier goed kaet.

Kereltje is ondertussen alweer twee geworden met kerst. We hebben een moeilijk jaar met hem achter de rug (niet slapen overdag en s nachts, heel heel heeeeeel veel huilen en jengelen, wilde alleen maar bij mij zijn) maar het gaat nu weer helemaal fijn. Het is erg genieten zo.

Ik lees idd nog vaak mee maar reageer niet meer. Ik merk toch dat ik die verdrietige periode achter me heb gelaten. En ook wil laten. Vandaar.

Kootje en kaedootje gaan goed hè. Ben blij voor je!
Ik ben blij om te horen dat het goed gaat! Vreselijk zwaar als je geen nachtrust krijgt maar gelukkig gaat het nu goed.
Ja, het was ook vreselijk. Dat maakt het ook moeilijk om hier te reageren. Ik denk dat er veel zijn die het er voor over hebben om een jaar bijna geen slaap te hebben... Dat riep ik nl ook van te voren. Als je er middenin zit is het toch even anders.

Maar goed, genoeg over mijn kereltje. Dit topic draait om lieve sterke vrouwen. Vrouwen die elkaar met respect behandelen. En zo niet, dan hoor je hier niet thuis.

Shit, heb ik er toch wat over gezegd
Poe... wat is hier een vervelende situatie ontstaan zeg. En heel eerlijk...? Enige vorm van spijtbetuiging lijkt me, met name naar KK toe, wel op zijn plaats. Ik hoop dat de sfeer snel weer wordt zoals deze was, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan!

Kaetje, hoe is het nu na de val van de trap?

Ks, en hoe is het met jou? We zijn benieuwd naar je reisverhalen

Ik ben inmiddels terug van een lang weekendje wintersport. Heerlijk, alleen maar sneeuw, kou, mooie afdalingen en even nergens aan denken. Tot vanmorgen, want toen kregen we de uitslag van het DNA onderzoek van vriendlief. Niets afwijkends. Yes! Dus dat verhoogt weer ietsje de kans van het vinden van zaadcellen via TESE. In het semenonderzoek is -helaas en- wederom niets gevonden dus we staan nu definitief op de wachtlijst voor TESE i.c.m. ICSI. Poe, spannend. De uroloog gaf ook aan dat hij verwacht dat we in april/mei aan de beurt zouden zijn. Whaa!! Dat is wel even wat anders dan september!! Onwerkelijk opeens dat het zo dichtbij komt, omdat we ons hadden ingesteld op einde van dit jaar. Maar heel fijn natuurlijk!! Ben er gewoon een beetje zenuwachtig van...
*Trouwe meelezer zonder kinderen en niet eens bezig met ze proberen te krijgen breekt in*

Kijk en daar komt de echte aap uit de mouw... Greys.. je teleurstelling is begrijpelijk.. maar je boosheid en frustratie op zo'n toon hier mededelen (nota bene waar een hoop meiden het voor je opnamen als er een kritische noot was) vind ik schandalig. Ga je schamen.

Ik blijf duimen voor iedereen die nog wachten moet op geluk...

*breekt weer uit*
Oh sawasdee, dat is goed nieuws! Tenminste... Grote kans op goed nieuws binnenkort en dat is nog snel ook!

Ik had net een sollicitatiegesprek bij Moeders voor Moeders, voor een functie als freelance informatrice. Dus langsgaan bij zwangere vrouwen en de uitleg geven, en de promotie in jou rayon doen bij apotheken en verloskundigen. Lijkt me echt supergaaf, en het was ook een leuk gesprek. Maar goed, nog 5 anderen in de running ook. Dus allemaal even duimen dat ik het mag gaan doen!

En verder dan nog even een klein berichtje dat wij vrijdag de 20 weken echo hebben gehad en ons kleine mannetje helemaal is goedgekeurd. En ik kan het nog niet geloven. Ik ben vannacht twee keer wakker geworden waarbij ik even helemaal in paniek was omdat ik dacht dat ik het allemaal maar gedroomd had de afgelopen 20 weken. Maar nee, het buikje zit er nog steeds en ik droom niet. En toch blijft het zó onwerkelijk.

Dat er maar snel meer mogen komen in de middelste rij... Ik gun het jullie allemaal zo...
Ik ben nog steeds van mening dat hier eerder met 2 maten gemeten is en dat Grey's in mijn ogen onterecht bejegend is de vorige keer.

Grey's je laatste post vind ik echter ook echt veel en veel te ver gaan, onnodig kwetsend en ondoordacht. Het getuigt van heel heel veel pijn, verdriet, wanhoop en onmacht. Anders doe je zoiets niet. Ik wist al wel dat ook jij een mens van vlees en bloed bent. Daarom denk ik dat je inmiddels ook spijt hebt van je post.

Heel veel sterkte

Ik heb grote waardering voor de respectvolle reacties van degenen die zich aangesproken voelen. En zoals KK zegt: het is wat het is.

Sawasdee, fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt. Op naar april/mei!
Klein berichtje Karan? Dat is natuurlijk heel goed en groot nieuws! Had het al gelezen op FB maar nogmaals gefeliciteerd met je goede echo! En tuurlijk blijft het onwerkelijk.

Muisz: ik had nog niet op jou gereageerd, jij ook gefeliciteerd! Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je kunt genieten..........

Overigens doe ik mijn tweelingwagen binnenkort de deur uit dus mocht je op zoek zijn naar een goedkope maar best nog goede wagen..............

Sawasdee: wat een goed nieuws! En april/mei is het ook best snel! Hmmm, skieen, ben best jaloers, wij gaan dit jaar niet maar vond het altijd geweldige vakanties!

Kaet: heb je geen last meer van je val? Hier nog zo'n brokkenpiloot, gisteren teen gestoten, vannacht gewoon wakker van een zeurende en kloppende pijn. Het valt mee, niet zo heel dik en blauw maar schoenen aan doet behoorlijk pijn.
Karan: dat lijkt me een heel leuke functie! Ik hoop dat je het wordt!
CC, wil je verduidelijken wat je bedoeld met dat 2 maten meten?
Pffff, wat een post.
Eva ik denk dat CC bedoelt dat Greys het gevoel heeft dat zij hier niet over haar kinderwens mag schrijven omdat ze immers al 3 kinderen heeft maar dat anderen (waaronder ik en ook Kaetje) wel over hun kindjes mogen jubelen.

Ook omdat Greys aangewezen is op IVF ivm een eerdere sterilisatie zou haar situatie anders zijn (dat is die natuurlijk ook wel maar hoe leg ik dit uit?)

Tenminste zo zie ik het wat CC bedoelt.

Van mij mag een ieder hier meeschrijven, maar ik snap het deels wel. Het is gewoon een ongelofelijk moeilijk en pijnlijk onderwerp en ik denk dat een ander niet kan oordelen over een kinderwens. Dat Greys ooit gekozen heeft voor sterilisatie zegt natuurlijk niets over de situatie nu. Zij kon ook niet in de toekomst kijken anders had ze dingen anders gedaan....

Maar ik snap Dolfijntje en andere ook heel goed. Ik weet niet hoe ik het op moet schrijven...

CC klopt het wat ik schrijf?
Oh ja... Helemaal vergeten om Muisz te feliciteren!

Gefeliciteerd meid! De 12 weken grens is een hele fijne en goed om te horen dat het met beide muisjes goed gaat!

Peggy, mocht muisz de tweelingwagen niet willen, dan zitten er in het juli topic ook meerdere tweelingen, dus dan kan ik ook even voor je vragen.
Karan: het is wel een oudje ondertussen hoor, maar als iemand wat meer wil weten hoor ik het wel..........

*vergeten te zwaaien naar Zitah, hoi hoi, hoop dat het goed met je gaat*
Ben even niet online geweest, genoten van het schaatsen en de heerlijke 'hollandse winter'.

't Was heeeeerlijk!! Ook fijn even echt met iets anders bezig te zijn.

En nu log ik even in, op een verloren momentje op mijn werk.

Ik ben echt geschrokken, kreeg het warm en koud. En uit alle voorgaande reacties ben ik niet de enige.

Wat een verdriet en wanhoop!! Van ons allemaal!!

Greys, wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is.

Jouw verdriet mag er zijn, en juist ook hier!! Juist hier weet men zo goed wat dit met je doet, ongeacht je voorgeschiedenis of persoonlijk situatie.

Dat is juist ook wat KK en Dolfijntje en andere je duidelijk probeerden te maken. We gunnen elkaar alle geluk van de wereld!! Maar door de achtbaan van de MM komen er veel emoties bij je los; verdriet, pijn, frustratie, en ook afgunst. Een hele nare emotie is dat. En dat maakt dat sommigen (ik ook) stikjaloers kunnen zijn op het geluk van een ander.

Maar niemand wenst je dit verdriet toe, echt Greys, dat weet je toch ook wel!! Jouw wens mag er zijn, en je verdriet ook.

Ik vind niet dat er hier met twee maten gemeten wordt. Ik merk wel dat ieders traject anders verloopt, waardoor we allemaal andere emoties hebben. En bij de ene is er meer verdriet, stil verdriet. De ander heeft meer last van afgunst.

Daar laat ik het even bij nu.. Dikke knuffel voor iedereen die vandaag van slag is door het gebeuren hier.
Pop wat een mooie post weer, echt hoe krijg je het voor elkaar elke keer het zo goed op te schrijven.Dat lukt mij dus echt niet.....
Muisz, inderdaad nog gefeliciteerd met de goede echo!! En Karan, jij ook gefeliciteerd met jouw 20 weken echo!! Fijn, zulke positieve berichten!

En, wat goed dat je bij MvM hebt gesolliciteerd. Leuke functie lijkt me (en daarnaast natuurlijk oh zo belangrijk en waardevol)!! Ik hoop voor je dat je doorgaat naar de volgende ronde en die baan in de wacht sleept!
Karan, fijn dat je 'n goede echo had!

En wat 'n leuke functie waar je voor aan 't solliciteren bent!

Is het rayon groot? Zo ja.. dan kom je misschien wel (ooit) bij mij als 't zover is.. Zou leuk zijn!!

Ik duim hoor!!

En Muisz, ook voor jou 'n goede echo. Wat heerlijk zeg!

Ik kan me goed voorstellen dat je 't gevoel hebt iets stiekem te doen als je aan 't shoppen bent voor een zw.broek. Maar die zul je best hard nodig gaan hebben komende tijd!

Dolfijn.. ook hier ben je veel in gedachten deze dagen. Vorig jaar rond deze tijd ben ik me wat meer in de MM gaan verdiepen, omdat alle onderzoeken afgerond waren, en ben ik hier mee gaan lezen. Dikke knuffel voor jou!!
quote:Floortje_1981 schreef op 13 februari 2012 @ 15:32:

Pop wat een mooie post weer, echt hoe krijg je het voor elkaar elke keer het zo goed op te schrijven.Dat lukt mij dus echt niet.....

Dankje.. doe er niet zoveel moeite voor.. laat mn gedachten gaan en typen maar..

't Was een crosspost met jou, en volgens mij bedoelen we 't zelfde!

Hier is het winterweer trouwens voorbij En bij jullie?
Pop, ja ik denk idd dat we hetzelfde bedoelen maar ik vrees dat Greys daar nu geen behoefte meer aan heeft.

Hier nog echt winter hoor, vannacht -10 en er ligt een dik pak sneeuw! Heerlijk! Ik kan alleen niet zoveel wandelen als ik zou willen omdat ik nog last van mijn bekken heb maar dat zal wel goedkomen!

Muisz ik met tot mijn schande bekennen dat ik niet weet of ik nou al gereageerd had op jou goede echo nieuws. Ik ben echt een zeef, manlief noemt me al Dory (uit Finding Nemo) omdat ik alles vergeet. Zo niet hiep hiep hoera!!! Geweldig nieuws!

Eva oh wat je schreef over loodzwaar. Ik moet zeggen dat ik het nu best mee vind vallen. Ja ik kan niet heel veel, maar het scheelt enorm dat ik gewoon makkelijk overal kan voeden. En die nachten, ach ik kan 's ochtends gewoon blijven liggen he, ik heb er weinig last van dat meisje niet doorslaapt. Ik haal het later wel weer in. De eerste weken vond ik zwaarder maar nu is het vooral heel erg fijn. Oh en dan realiseer ik me weer hoe erg ik dit jullie allemaal gun!!!!!!
Ik heb al 4x een heleboel getypt, en ook 4x weer weggehaald.

Ik ben bang dat ik dingen ga schrijven waar ik later spijt van ga krijgen.

Iedereen hier weet dat er hele moeilijke dagen aankomen voor één van de schrijfsters hier. Ik denk dat zij onze steun en warme woorden best wel kan gebruiken de komende dagen.

Ondertussen word hier steeds weer de discussie aangewakkerd (ja, óók door mij). Ik ben het zat. Als je hier weg wil omdat dingen je niet aanstaan, prima. Eigen keus. Hou dan op om wel steeds naar mensen uit te halen, hier, maar ook op andere topics.

Laten we ons concentreren om wat dit topic is, een plek waar we onszelf kunnen zijn, waar we geen masker hoeven te dragen, waar we vrijuit kunnen spreken over onze gevoelens, angsten en dromen.

Maar waar we vooral elkaar steunen in plaats van onderuit halen.

En dat is het laatste wat ik erover zeg.
Eva
quote:Eva82 schreef op 13 februari 2012 @ 15:54:

Ik heb al 4x een heleboel getypt, en ook 4x weer weggehaald.

Ik ben bang dat ik dingen ga schrijven waar ik later spijt van ga krijgen.

Iedereen hier weet dat er hele moeilijke dagen aankomen voor één van de schrijfsters hier. Ik denk dat zij onze steun en warme woorden best wel kan gebruiken de komende dagen.

Ondertussen word hier steeds weer de discussie aangewakkerd (ja, óók door mij). Ik ben het zat. Als je hier weg wil omdat dingen je niet aanstaan, prima. Eigen keus. Hou dan op om wel steeds naar mensen uit te halen, hier, maar ook op andere topics.

Laten we ons concentreren om wat dit topic is, een plek waar we onszelf kunnen zijn, waar we geen masker hoeven te dragen, waar we vrijuit kunnen spreken over onze gevoelens, angsten en dromen.

Maar waar we vooral elkaar steunen in plaats van onderuit halen.

En dat is het laatste wat ik erover zeg.Helemaal mee eens!! Misschien een nieuw topic openen, zodat we daar opneiuw kunnen starten, en de discussie hier kunnen laten?
Floor, wat fijn dat je het nu best mee vind vallen. Inderdaad, het scheelt wel dat je sochtends ook lekker kunt blijven liggen.

Hoe lang heb je nu verlof? En hoe staat het eigenlijk met je uitkering?

Karan, wat leuk zeg! Lijkt me ook echt wel wat voor jou! Ik duim dat je het word. En ook hier nogmaals van harte met jullie mooie 20 weken echo! Oh wat lijkt me dat ook een mooi moment, als je weet dat alles voor zo ver ze het kunnen zien, goed lijkt. Nu heerlijk van genieten. Ennuhh... zet je nog een keer een mooie buik foto op hyves? Ik ben nieuwschierig

Hier gaat alles zn gangetje. Vandaag al veel smsjes gehad van collega's die vragen hoe het gaat. Elke keer weer dat klote antwoord typen dat het is mislukt.. Zucht. Heb mijn leidinggevende gemailt dat ze het maar even in de overdrachtsmap moet zetten, zodat iedereen op de hoogte is. Woensdag moet ik weer beginnen, ik zie er best wel tegenop. Toen ik vakantie kreeg, zat ik vlak voor de punctie, en was al dromend over dat ik misschien wel zwanger zou terugkomen mijn bureau aan het opruimen. Maar het zal ook weer lekker zijn om me met normale dingen bezig te houden.

Pop, misschien overheen gelezen, maar wanneer verwacht jij je menstruatie? heb je er zin in? Of zie je er tegenop?
Eva ik heb schrik niet verlof tot eind van het jaar, niet zozeer omdat ik dat zelf echt wil, maar meisje kan niet eerder naar het kdv, dat is hier echt pas vanaf 1 jaar en zelfs dat wordt al vroeg gevonden... In de zomer neemt manlief echter wat verlof op (is ook gewoon betaald) en dan kan ik parttime werken, na de zomer wil ik kijken of ik af en toe een weekend kan werken, want het is anders wel heel lang Uitkering pffff zullen we het daar maar niet over hebben... Het bezwaar ligt nu bij een hogere instantie en dan zien we wel. Ik krijg nu dat lage bedrag dus het is hier krapjes, heel irritant en in mijn ogen oneerlijk...

Dikke knuffel voor het 2de deel van je post, ik heb zo met je te doen. Verstandig denk ik om het via je leidinggevende te doen, dan hoef je het niet iedere keer te melden...

Pop het laatste wat ik erover ga zeggen is dat ik denk dat we dat juist niet moeten doen. Ik denk dat we er gewoon boven moeten staan, afsluiten en verder gaan. Hier op ons mooie vertrouwde topic waar iedereen welkom is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven