Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Nou, het is klaar bij dat bedrijf!

Ro is weer thuis en blijft ook thuis :-)

De ontslagprocedure wordt afgehandeld zonder dat hij nog terug hoeft naar het bedrijf, wat een rust zal hem dat geven!

We zijn er helemaal beduusd van; wat een enorme verandering zal het zijn. Wel heel fijn dat we er nu een punt achter kunnen zetten.

Maar de toekomst daarna is en blijft onzeker.
Dat zal een hele hoop rust geven Bo. Goed dat het allemaal achter de rug is. Maar wat heeft het lang geduurd zeg.

Dan kan Ro zich nu gaan concentreren op wat hij wil. Dat was toch iets voor zichzelf of is dat van de baan? Misschien een leuke cursus die hij thuis kan doen. Voor jou is het wel fijn dat hij nu thuis is.
Heb je in ieder geval rust, en is er of komt er ruimte om zonder de loden last van de oude werkgever te kijken naar hoe nu verder...

Ergens best een mooi verjaarscadeautje

Zoeb, gefeliciteerd met weer een afgerond traject in zorgland! Fijn dat alles goed is

Ing en Luonto, veel plezier met de cursus!

Netje, goed dat je bij je ouders aan gaat sterken. Een gescheurde achillespees lijkt me vreselijk pijnlijk! Zit je eigenlijk in het gips?

Rij en glij voorzichtig allemaal (ik ben vandaag vrij en ga voorlopig de deur niet uit, ga pas vanmiddag boodschappen doen als de sneeuwresten zijn weggedooid)
Goh wat fijn, eindelijk rust voor jullie Bo, er komt vast wel weer iets op zijn pad, neem eerst eens een tijdje rust samen en kijk wat de positieve kanten zijn, een cursus die zijn interesse heeft of gewoon een half jaartje niks. Niets voor Ro, maar bij wijze van spreken. Ik ben blij dat het nu eens klaar is.

Itsje helemaal aan het moederen? fijn dat het goed gaat........zie je wel haha!

Zoebie gefeliciteerd, je kunt geen betere uitslag krijgen, wat jij?

Netje lekker bij je moedertje thuis, ik denk wel dat het het beste is om even pas op de plaats te maken, je doet al snel te veel in je uppie.

Sjur :zwaai: lekker vrij! ik ook maar toch de hele dag bezig, goed gesport vanmorgen 9geen spierpijn gehad van donderdag) de boodschappen zijn al gedaan en straks thee bij mijn moeder, maar dan heb ik morgen de hele dag voor mezelf, mijn man werkt nu ook weer dus het rijk alleen.
Wat een gedoe op schiphol met die bommelding.

Ik ben weg. De andere kant uit. Mijn voorlopig laatste afspraak in het AZM.

Tot vanavond.
Ja nou! mijn kinderen zijn gisteren vertrokken, je zal er maar tussen zitten..........
Bo de kogel is dus door de kerk. Aan de ene kant heel vervelend en naar maar aan de andere kant nu duidelijkheid en misschien ook wel opluchting. Ik hoop dat hij snel weer werk mag vinden en dan op een plek waar het goed gaat. Moet er nu veel geregeld gaan worden qua uitkering?

Zoeb succes en mooi dat de scan goed was en je niet meer terug hoeft te komen. Ik las het van d ebommelding wat lopen er toch rare mensen rond. Wat lief dat Jan je waarschuwde voor de gladheid.

Ing en Luonto veel plezier vanavond op jullie naailes (blijft toch een vreemd woord hihi) Maar je moet dus je eigen machine meenemen begrijp ik.

Netje balen dat er toch wat gescheurd is. Wel lief dat je bij je ouders terecht kan samen met de honden. Heel veel beterschap.

Ik ben weer eens giga verkouden en hoop dat het nu eens snel over mag zijn en geen 8 tot 12 weken gaat duren.

Ik ga maar eens een kopje thee drinken met honing.

Het is hier niet glad meer en hoop dat het bij jullie ook niet glad meer is.
Meepie, niks vervelends aan hoor, dit is wat we al die tijd gehoopt en gewild hebben!

De ontslagprocedure wordt gestart, Ro blijft thuis tot het officiële einde van het contract.

Qua uitkering moet hij, als hij zijn ontslagpapieren heeft, zich inschrijven bij Pôle Emploi, een soort CWI.

Dat komt wel goed, we staan nog niet op straat :-)

Beterschap met je verkoudheid!

Gelukkeling, lekker een dagje het rijk alleen thuis :-) Hoe gaat het met je moeder?

Ik hoop dat Ro een leuke opleiding kan gaan doen; hij heeft wel interesse om om te scholen.

Zoebie, laatste afspraak in het AZM, laatste keer die lange reis ernaartoe! Jij hebt ook wat te vieren vandaag :-) Zeker ook omdat de scan bij de neuroloog goed blijkt te zijn, wat een fijn bericht!

Netje, doe maar hoor, je laten vertroetelen door je moeder :-) Het klinkt zo pijnlijk, je enkel en knie, brrrrr. Beterschap!

Sjur, dat zei ik ook al, het is een prachig verjaardagscadeau dat dit gedoe nu achter de rug is!

Kun jij de deur alweer uit, of is het nog zo extreem glad?

Its, wat fijn dat Pommeltje zo makkelijk went! Voor jou als verse nieuwe mama toch een enorme verandering.... ineens is ze er dan!

Vindt Itsman het leuk om vader te zijn?
Boodschappen zijn weer binnen, verwarming in de auto is nagekeken (werd niet heel lekker warm en dat is bij temperaturen als afgelopen week toch minder fijn ) en dat alles zonder glijpartijen. Hier is zo goed als alles weer weggedooid gelukkig. Ik vind sneeuw niet erg maar de drab als het aan het doen is... dat is een fase die overgeslagen mag worden wat mij betreft

Is het bij jullie nog koud, Bo?

En heb je gister het nieuws gevolgd? Bij de tunnels onder het Noordzeekanaal was er een vertraging van meer dan 3 uur over 6 km... Ben blij dat ik daar niet hoefde te zijn!
Sjur, het is hier vandaag -6, dus al een stuk minder koud; en voor dit weekend wordt zelfs alweer +1 voorspeld!

Ik hou ook niet van drabsneeuw, zeker als die restjes 's nachts weer opvriezen.
Lekkere spruitjes met een bal gehakt gegeten Ik mis het Thaise eten, maar dit maakt ook weer een hoop goed. Min zes is toch nog koud, hier was het boven nul en het voelde al heerlijk zacht aan (kun je nagaan, met weinig alweer tevreden!)

Met mijn moeder gaat het goed, ze krijgt morgen de voorlopig laatste injectie in haar oog, ze denkt zelf dat ze iets beter ziet dan voor de behandeling, ik hoop dat het doorzet.

Meepie alweer verkouden, wat vervelend, ik ben het al lang niet geweest (even afkloppen) nou ja wel buikgriep echinaforce slikken?
Da's wel even écht Hollandsche kost, spruitjes en gehakt Kan me voorstellen dat je het Thaise eten mist, het is zo licht verteerbaar en smaakvol.

Ik hou er ook erg van; in Straatsburg zit een goed Thais restaurant waar we voorheen wel eens gingen eten.

Fijn dat je moeder die enge injecties binnenkort niet meer hoeft *ril*

Vind dat zo'n naar idee, injecties in je oog!

Hier een zeer rustig avondje, ben erg moe van gisteren en ga dus ook vroeg naar bed.

Ro is door alle emoties en stress ook helemaal op, maar we zijn toch heel blij met de uitkomst.
Voorlopig nog niet mijn laatste afspraak. Ik blijf onder controle en mocht er iets zijn moet ik meteen aan de bel trekken. Zou ook al te mooi zijn geweest. Maar dat het beter gaat is alvast een ding.

Hoop dat het door gaat zetten. Ik heb de laatste dagen wat meer pijn, maar dat kan komen door de irritatie van de bewegingsmeter. Die mag vrijdagavond af. Hoop dat het daarna ook meteen weer goed gaat. We blijven bewegen, dus vanaf morgen ga ik een half uur per dag meer werken en als dat goed blijft gaan, dan ga ik verder opbouwen.

Slaap lekker allemaal. Blij dat de gladheid over is. Van mij mag nu langzaam maar zeker de lente komen. (Oh dat wisten jullie vast al).
Ja, helemaal geen gladheid meer en hartstikke zacht buiten. Heb meteen de verwarming op kantoor maar een beetje naar beneden gedraaid, want die stond nog op een hoge stand te loeien en zonder die -16 op het enkelglas werd het hierbinnen bijna een sauna!

De cursus was gisteren wel leuk. We hebben een werkstuk uitgekozen dat we in ieder geval gaan maken (Luonto een jurk en ik een vestje dat ik straks boven mijn buik kan knopen). Ben benieuwd of het wat wordt en of we daarna nog tijd hebben om nog iets te maken! We hebben gisteren in ieder geval een patroon getekend en die op onze maat gecustomized, zoals die mevrouw het elke keer zegt. Nu nog even uitknippen (al hebben we niet echt mijn lengte in het vestje meegenomen, en er stond 168 +/-4cm en ik ben 176cm, dus nog wel 4cm langer dan die 172 waar je dan op uit komt. Maar goed, omdat het ook een kort vestje is, maakt het misschien niet uit?

Volgende week weer. Ben benieuwd!

Ik ga maar aan het werk. Heb gisteren een beetje zitten lanterfanteren en hier op het forum rond gehangen en moet nu eigenlijk wel zorgen dat mijn werk af komt. Kreeg gisteren een stapel van een centimeter of 30 aan te lezen tijdschriften op mijn bureau, dus ga daar elke middag ook maar eens een uurtje aan besteden...

Fijne dag allemaal!
Ja heerlijk eten, ik at zelfs noodles voor het ontbijt, ik zou heel graag willen dat we het hier ook zo konden maken, maar dat is me ondanks een cursus daar nog nooit gelukt. Voor mijn diabetes is het ideaal, ik heb daar maar de helft van mijn insuline nodig, dat zegt toch ook wel wat.

Hopelijk heb je nu een beetje bij geslapen Bo, een fijne dag!
Heb heerlijk geslapen, maar we hebben een witte wereld! Er ligt eindelijk sneeuw, maar ze voorspellen voor morgen al door dus dat is van korte duur

Ro is druk bezig in huis, ritjes naar het afvalscheidingsstation, afspraken links en rechts, hij is drukker als hij niet werkt dan wanneer hij wel werkt!

Gelukkeling, dat zegt inderdaad wel iets zeg, over je hoeveelheid insuline. Maar ik kan me voorstellen dat je nooit helemaal hetzelfde kunt maken, hier in dit klimaat en met onze ingrediënten.

Ing, wat leuk, een naai-project! Die paar centimeter meer of minder maakt niet uit denk ik; het is sowieso al een kort vestje, en daarbij hangt het er ook vanaf of je een lange of korte rug hebt (lengte alleen zegt weinig, ik heb een normale rug, maar erg lange benen).

Lees ze, met al die tijdschriften!

Zoeb, toch nog onder controle dus! Valt je dat tegen, of niet?

Het wordt ook tijd dat die bewegingsmeter af mag, als hij zelfs je pols begint te irriteren.

En van mij mag de lente ook komen hoor, heerlijk, zon, de plantjes en bloemen die uitlopen, de geur van de lente.....
Goh Bo bij ons dus dooi en bij jou sneeuw. Is er veel gevallen?

Heerlijk dat je goed hebt geslapen. Lukt het eten al weer wat beter zodat je de shakes kunt laten staan?

Zoeb vind je het vervelend dat je onder controle blijft of stelt het je gerust?

Ing de eerste les zit er op, ik hoop dat het een mooi resultaat gaat worden. Moet je al die tijdschriften helemaal lezen?
Nee hoor, het is een kwestie van doorbladeren, interessante artikelen lezen en labelen en dan de hele stapel door naar de collega's die de mooite van het doorbladeren niet willen nemen en alleen bladeren van label naar label

Bo, ik heb juist een lange rug en korte benen. Maar ik denk dat, juist omdat het eigenlijk gewoon een kort vestje is, en ik 'm ook nog boven mijn buik wil gaan dragen, de lengte nog ietsiepietsie korter juist wel goed is. Ga ik knippen van het weekend.
Ing volgens mij kun je er anders volgende week nog wel een stukje aanplakken. Ik heb alles uitgeknipt, dan ben ik er maar vanaf......hahaha. Volgens mij had ze nog nooit dikkerds op les gehad

Bo fijn dat je zo goed geslapen hebt. Het heeft iets magisch he wakker worden in het wit. Ik kan me nog goed indenken dat ik als kind dan echt niet kon wachten om me aan te kleden en naar buiten te racen. Vinden Sam en Joe sneeuw ook zo leuk? Onze hond is er gek op. Vooral als je een sneeuwbal gooit.

Zoeb de controles zijn niet slecht toch? Zo kunnen ze misschien eerder ingrijpen als het (weer) mis gaat...

It's goed om te lezen dat alles ok is bij jullie. Ik zie af en toe een mooi zuurstokroze plaatje voorbij schieten op FB.

Geluk ook alweer een paar dagen veilig thuis . Al een beetje bijgekomen?
En wij dikkerds zijn nog wel zo gezellig!
Maar het is toch zooooo leuk dat je zwanger bent......*zweefteverigezuchtsmilie*
Bo eindelijk de lang verwachte sneeuw. Ook al is het maar voor even. Nu het hier bijna helemaal weg is komt het bij jou.

Ro heeft nu eindelijk tijd om andere dingen te doen.

Ing leuk om een vestje te maken en Luont een jurkje. Het is echt leuk om te doen. Ben benieuwd naar jullie eerste resultaat.

Gelukkeling ze maken daar toch gebruik van andere kruiden dan hier. Mijn vriendin kookt veel Indisch en zij koopt al haar kruiden bij de Indische winkel. Niks geen nagemaakte van hier.

Het zal best wel een hoop schelen.

Ik vind het helemaal niet erg om onder controle te blijven.

Juist een geruststelling dat als er iets is, ik meteen kan bellen.

Ik heb sinds donderdag andere medicijnen voor de zenuwpijn. Wel dezelfde, de gabapentine, maar van een andere fabrikant. Omdat ze verdikkeme 80 cent goedkoper zijn per 100 capsules. De zorgverzekering schrijft dat voor. Nu heb ik daar ontzettend veel bijverschijnselen van. Ik ben gejaagd en heb ontzettend slecht geslapen omdat ik hartkloppingen had. Vanochtend op het werk zag ik prisma's. In het midden wel redelijk scherp, maar aan de kanten een ontzettende variatie aan kleuren. Ik voelde me heel raar en het duurde maar een minuut of twee. Toen was het over. Ik ga straks naar de apotheker dat ik hier niet mee verder wil. Ik neem de nieuwe medicijnen mee en de oude verpakking van de andere. Ik heb een behoorlijke hoge dosis. Het ging goed, maar met deze medicijnen dus niet meer. Heb er op het werk niets van gezegd en het half uur meer werken gaf ook geen problemen verder. Hoewel ik opeens wel dingen vergat te vermelden. Een telefoonnummer, een bankpasnummer. Best wel belangrijke informatie. Bovendien liep mijn pc ook nog eens twee keer vast. Maar ik vond het zelfs leuk om te doen. Ik krijg nu weer het gevoel er straks weer helemaal bij te horen. Voldoening is het juiste woord. Het was gezellig op het werk. (Ook al ben ik dan niet meer wat je noemt een dikkerd).
Wow Zoebie, wat heftig, van die bijverschijnselen!!! Superfijn te lezen dat je je langzaam weer helemaal goed voelt op je werk, maar ik schrik wel van die prisma's en kleuren die je zag.

Terug naar het vorige merk gabapentine dan maar?

Hoewel je soms gewoon geen keuze hebt, helaas.

Luonto, Joe & Sam zijn onderhand gewend aan kou en sneeuw; Joe vindt het nog steeds wel spannend, maar Sam wordt er niet meer warm of koud van

Ing, gewoon een paar centimeter exra bijknippen aan ruglengte, dan kun je later altijd nog bepalen of er een grotere zoom in moet

Meepie, het sneeuwt hier nog steeds! Er ligt een centimeter of 15, denk ik. En het gaat de komende dagen allemaal weer wegsmelten, dat wordt een groot modderbad weer.

Ro is weer drukdruk aan het rennen en vliegen, ik ga even rustig zitten met een pot thee.
Zoeb wat een schrik en gedoe met die pillen. Ze zeggen altijd dat het niks uitmaakt maar zo zie je maar weer dat als het werkzame bestanddeel in een ander jasje zit je rare bijwerkingen kunt krijgen. Ik hoop dat het je gaat lukken je oude medicijnen weer te krijgen. Kun je in de bijsluiter lezen wat het verschil is?

Bo toch wel mooi zoveel sneeuw. Neemt Ro wel zijn rust tussen al dat geren en gevlieg?

Ik krijg vanavond een vriend te eten, altijd gezellig. Ik moest het koken eenvoudig houden dus we gaan aan een heerlijke preischotel.

Gisteren is de vader van een hele goede vriendin overleden. Hij was al een tijdje ziek en ook dement. Toch altijd weer verdrietig deze dingen al horen ze bij het leven. Mijn vriendin was aardig rustig en heeft er vrede mee dat verder lijden hem bespaard is gebleven.

Ik ga ook met een kopje thee in de relaxstand.
Hoi Bo!

Hier ligt een aardig laagje sneeuw, het heeft vannacht en zojuist flink gesneeuwd. Lekkere dikke vlokken Ik ga vanavond naar Les Intouchables!

Wat een goed nieuws dat Ro niet meer terug hoeft naar die baas. Het verbaast me niet dat hij meteen druk bezig is Hopelijk vindt hij snel iets anders, maar dat gaat vast wel lukken!
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven