Geld & Recht alle pijlers

Onterechte vergoeding gekregen, wat doe je?

14-02-2012 14:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je bent goed verzekerd, maar niet voor alles.

Je declareert iets bij je zorgverzekering, maar weet al dat je daar een klein deel van vergoed krijgt.

Maar dan krijg je een brief waarin staat dat ze nagenoeg alles declareren. Je kijkt het nog eens na in je polisvoorwaarden, maar je had het echt goed gezien, je hebt hier geen recht op.

Wat doe je dan?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Bellen.
Bellen met de verzekering. Voor je het weet kun je het terugbetalen als je het al uitgegeven had aan iets anders.
Ja dat heb ik dus ook al gedaan.

Maar ik was benieuwd wat andere mensen in zo'n geval zouden doen.
Ik zou ook bellen, al wil ik dat diep in mijn hart niet. Eigenlijk zou ik het geld opzij willen leggen en hopen dat ze er nooit achter komen. Maar ja, eerijkheid duurt het langst zeggen ze
'Karma', vlinder72!! :D

Dat probeer ik me altijd voor te houden haha ;)
Bellen, want dikke kans dat ze er aan het eind van het jaar toch achterkomen.
quote:aardappelhoofd schreef op 14 februari 2012 @ 14:52:

'Karma', vlinder72!! :D

Dat probeer ik me altijd voor te houden haha ;)hahahahahhahaha
Lekker moraalridderig maar inderdaad bellen. Als jij geld van iemand zou moeten krijgen, wil je dat toch ook terug hebben?
Als je het zou houden en niets zou zeggen, is er dikke kans dat een ijverige stagiare de vergoedingen van alle verzekerden A nog eens doornam en tegen jouw onterechte vergoeding aanliep.

Ik zou altijd even bellen. Misschien heb jij het wel verkeerd gelezen, en vergoeden ze in gevallen X wel het gehele bedrag. Weet jij veel?
Zijspoortje: Ik betwijfel overigens of ze hier later nog eens achter komen. Declaraties worden eenmaal geaccordeerd denk ik dan, daar gaan ze echt niet 2x naar kijken hoor.

Of heb ik het mis?
quote:marthesyl schreef op 14 februari 2012 @ 15:00:

Zijspoortje: Ik betwijfel overigens of ze hier later nog eens achter komen. Declaraties worden eenmaal geaccordeerd denk ik dan, daar gaan ze echt niet 2x naar kijken hoor.

Of heb ik het mis?Uit ervaring weet ik dat er verschillende controle momenten achteraf zijn waar door de maatschapppij er achter kan komen.. BV bij het indienen van nieuwe nota's.
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 februari 2012 @ 14:47:

Maar ik was benieuwd wat andere mensen in zo'n geval zouden doen.Ik zou er waarschijnlijk er vanuit zijn gegaan dat ik de polisvoorwaarden niet goed had begrepen en het niet nog een keer hebben opgezocht, dus ook niet hebben gebeld.
Ik zou niet bellen denk ik (oooh, wat een monster ben ik he) ik zou het geld wel apart houden.
Ik zou bellen, want ik weet dat er daarna naarigheid komt.
ik zou ook doen wat mariap zegt, als ik binnen een jaar niets gehoord had zou ik het geld uitgeven en het bedrag als ze het terugvorderen, op eigen initiatief, natuurlijk wel overmaken.
Zeker Niet bellen.. Van het jaar loon van iemand Vd raad vh bestuur daar bijvoorbeeld zouden wij jaren moeten werken...

Serves them Right!!

(wel t geld tot t einde vh jaar apart houden)
Over dit jaar of vorig jaar? Vorig jaar zag de zorgverzekeringpolis er heel anders uit,
Ik ben er te eerlijk voor.

En ik denk dan "ik bel ook als ik te weinig krijg", dus andersom dan ook.

Ze hadden het op mijn naam gedaan ipv naam zoon, en ik ben uitgebreider verzekerd.

Maar het zou leuk zijn geweest als ze zeiden "wat eerlijk van u mevrouw, als dank mag u het houden" (het gaat om ongeveer ¤135,00).
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 februari 2012 @ 14:47:

Maar ik was benieuwd wat andere mensen in zo'n geval zouden doen.En wat zeiden ze?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat eerlijk van je. Zou er denk ik ook vanuit gegaan zijn dat ik gewoon heel veel mazzel had of dat ik de polis niet goed gelezen/begrepen had. Ik denk trouwens dat ze echt geen tijd hebben om alles nogmaals te controleren. Maar goed, karmatisch gezien heb je de beste keuze gemaakt.
Ik denk dat het voor veel mensen toch wel uitmaakt of er nog kans is dat ze erachter komen of niet. Als die kans er is denk ik dat mensen eerder geneigd zijn om het terug te geven dan wanneer dit niet het geval is. Of ben ik nu te kwaaddenkend?
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 februari 2012 @ 15:14:

Ik ben er te eerlijk voor.

En ik denk dan "ik bel ook als ik te weinig krijg", dus andersom dan ook.

Ze hadden het op mijn naam gedaan ipv naam zoon, en ik ben uitgebreider verzekerd.

Maar het zou leuk zijn geweest als ze zeiden "wat eerlijk van u mevrouw, als dank mag u het houden" (het gaat om ongeveer ¤135,00).Staan de kinderen dan niet bij jou op de polis? Ik ben hier de krakkemikkigste thuis en ben driedubbelendwars verzekerd. De kinderen staan bij mij op de polis, zodat ze ook recht hebben op alle aanvullende zaken waar ik recht op heb. Ik weet niet of dit bij alle verzekeraars zo is, maar t is het uitzoeken waard!
ik lees nooit de voorwaarden door maar declareer altijd alles.

Soms krijg ik dingen vergoed en soms ook niet.

Ik zou er dus nooit achterkomen als ik iets onterecht wel kreeg, of onterecht niet kreeg.

Hopelijk vallen zulke fouten tegen elkaar weg.
Niks zeggen. Even uitrekenen wat je kwijt zou zijn en dat op een spaarrekening zetten. Na 3 jaar kunnen ze geen rekening meer sturen en is het bedrag voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven