Gezondheid alle pijlers

Pil nu veilig?

13-02-2012 09:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb op 19 januari mijn pil vergeten (zat toen al in een doorslikweek.. dus die moet gezien worden als week 3). Ik heb 'm toen niet binnen 12 uur genomen. Daarop heb ik op advies van de apotheek het 2 weken met condoom gedaan en de hele strip afgemaakt. Vorige week maandag heb ik mijn laatste pil geslikt en ik ben vrijdag ongesteld geworden. In de stopweek ben ik op vrijdag (afgelopen vrijdag dus) weer begonnen met de pil. Ik heb omdat ik amper ongesteld was (das vaker als ik mn stopweek verkort), gewoon onbeschermd seks gehad zaterdag en zondagavond.

Ik denk dat ik wel veilig ben, maar hoe zien jullie dit? Ik ben er beetje onzeker over altijd. Ik weet dat het toch noot 100% veilig is, maar ik wil zelf iig geen foutjes maken.

Liefs

Is dit nu veilig, of niet?

Totaal aantal stemmen: 7

Ja (86%)
Nee Geen stemmen
Geen idee (14%)
Je bent gewoon veilig hoor.
Ok dat hoop ik Thanks!
Je moet eens weten hoe vaak ik de pil vergat toen ik hem gebruikte. Ook wel eens 24 uur later in de eerste week. Ben nooit zwanger geweest! Inmiddels heb ik wel een spiraal, iets handiger voor mij als warhoofd.

Maar met jou is zeker weten niets aan de hand!
Thanks btje90 Bevalt de spiraal goed?

Ik heb ooit gehoord dat het zetten van een spiraaltje ontzettend zeer doet als je nog geen kinderen heb gehad? Had jij dat ook? Heb jij een koper of hormonenspiraaltje?
"Thanks btje90 Bevalt de spiraal goed?

Ik heb ooit gehoord dat het zetten van een spiraaltje ontzettend zeer doet als je nog geen kinderen heb gehad? Had jij dat ook? Heb jij een koper of hormonenspiraaltje?"

Mijn spiraal (Mirena, hormoonhoudende dus) bevalt vanaf het begin af aan goed. Het zetten is niet fijn, maar ontzettend pijnlijk was het niet! Het voelde als 1 heftige mensruatiesteek. Alleen de avond na het zetten protest gehad van mijn baarmoeder die zich om de 10 minuten pijnlijk verkrampte, volgende ochtend was het helemaal goed! Nu heb ik alleen een cyste op mijn eierstok en dat blijkt 1 van de veel voorkomende (12% van de Mirena gebruiksters). Iets minder leuk. (Kijk topic Cyste eierstok). Ondanks de cyste vind ik de spiraal 1000 maal fijner omdat ik dus ook altijd een enorm warhoofd was met pil slikken!

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Oh en ik heb trouwens ook nog geen kinderen. ;)
Thanks btje90 voor je info!

Das wel heftig van de cyste. ik zal zo even je topic lezen. Beterschap ermee in ieder geval!!
Weet iemand trouwens of het normaal is dat als je je stopweek verkort je ook veel minder bloedverlies hebt? (En als je dus ook tijdje hebt doorgeslikt). Ik heb dan echt amper iets en sowieso niet helder/met stukjes ofzo (sorry voor de nasty details).
Volgens mij is dat bij iedereen anders! Ik zou me niet zo druk maken hoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven