wildplasser bekeurd

15-02-2012 11:21 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist op de radio gehoord:

Een wildplasser is door een Bromsnor bekeurd met een boete van 120,- Euro.

3 jaar oud is de wildplasser
Een bekende van mij kreeg ook een boete voor het wildplassen tijdens koninginnedag. beschonken vriend ging nog even in gesprek met de agent, maar die gaf aan dat ook kinderen bekeurd werden voor wildplassen.

Ik vind de bedragen wel erg hoog, hardrijden kost minder. Maar ik vind het verder geen probleem. Mijn kinderen leer ik ook dat ze niet buiten mogen plassen als er in redelijke nabijheid een toilet is. Dus even een winkel opzoeken, even ophouden. En als je dan toch bekeurd wordt heb je gewoon pech, net als bij elke andere overtreding van de regels.
quote:ondernemer schreef op 15 februari 2012 @ 11:39:

[...]

Ja joh, luiers aan gaan doen bij een net zindelijk kind.. succes ermee.

Mijn theorie: de agent was jaloers omdat het 3-jarige jongetje een grotere piemel had.Blijkbaar is kind nog niet zindelijk aangezien hij nog niet op tijd aangeeft dat ie moet plassen. En als de moeder iets op luiers tegen zou hebben, dan had ze ook nog even met haar zoon naar de WC kunnen gaan toen ze nog op school waren. Je wilt toch je kind leren om op tijd naar de WC te gaan? Zoiets heet toch gewoon simpelweg opvoeding?
quote:kriebelbeest2 schreef op 15 februari 2012 @ 11:26:

Wij hebben ook weleens langs de weg gestaan. Zoon moest ineens heeeeel erg nodig plassen, dan maar even in de berm.

Die agent heeft zeker zelf geen kinderen.ook mijn eerste gedachte...
quote:liora schreef op 15 februari 2012 @ 11:46:

Vind de boete eigenlijk wel terecht

Straks krijgt een tweejarig kind nog een boete omdat hij de tong uitsteekt naar oom agent of zingt 'pliesie pliesie blauwe broek'.

Goede ontwikkeling!
Hangt er wel vanaf waar het gebeurt, in de natuur (bos, hei, duinen e.d.) is het bezopen om wildplassers te bekeuren, maar in de bebouwde kom is het gewoon ongepast gedrag. En 'n niet zindelijk kind of demente oudere moet gewoon 'n luier aan als ze over straat gaan.
quote:galadriel schreef op 15 februari 2012 @ 11:31:

[...]

Ik bedoel maar ,

Maar het is een telegraaf berichtje:

AMSTERDAM -  Een 3-jarig jongetje heeft in Amsterdam een bekeuring van 120 euro gekregen voor wildplassen.

De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.

De peuter liep met zijn moeder van de peuterspeelzaal naar huis toen hij werd overmand door zijn opspelende blaas. Omdat het jongetje het echt niet op kon houden, liet de moeder hem op straat plassen. Net op dat moment kwam de motoragent de hoek om scheuren.Hier staat ze anders met naam en toenaam!

Laatste zin is trouwens ook een beetje vreemd:

De politie kan de bon vooralsnog niet terugvinden en kan daarom niet op de zaak ingaan, aldus een zegsman.

Lekkere administratie daar!
O, ik lees trouwens nu dat de bon volgens de politie is uitgeschreven door een nepagent

http://frontpage.fok.nl/n ... keurd-door-nep-agent.html
In dat artikel van jou maryni komt de vrouw uit Groningen, in het artikel dat hierboven staat komt ze uit Amsterdam.

Zal wel niks van kloppen dus.
Maryni83, dat is een ander geval. Deze driejarige wildplasser is in Amsterdam bekeurd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik was laatst in de stad waar mijn 3 jarige zoon ineens moest plassen. Ik heb het gevraagd: goh mijn zoontje moet ineens plassen, mag hij even gebruik maken van jullie toilet? Nee mocht niet. Was niet voor klanten. Oke.

Hema was te ver, V&D te ver, dus gevraagd in 3 nabij gelegen winkels waar we bij alle 3 nee op rekest kregen. Ik zat inmiddels redelijk in de rats want voorzag een natte broek dus toen heb ik m ook in de bosjes laten plassen...

En nee, hij is al driekwart jaar zindelijk dus hij krijgt geen luier meer om als we ergens heen gaan.
"Ligt er bij mij toch wel aan waar het kind tegenaan geplast heeft: huis, lantaarnpaal, boom?"

Politie-uniform...
In de trein neem ik een leeg flesje mee voor Snoezekind.

En als hij moet plassen, dan mág hij plassen. Overal is wel een boom te vinden. Had die boom maar geen boom moeten worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
uhm, moeder haalde haar zoontje op van de peuterspeelzaal. Dan zet je toch je kind op de wc voordat je weggaat? Als moeder met zoontje naar huis loopt, zal de afstand peuterspeelzaal-huis niet al te ver geweest zijn en heeft moeder haar zoontje niet eerst laten plassen. Een 3 jarig kind moet je ook niet vragen of hij/zij moet plassen, gewoon op de wc zetten.

Moeder moet dus niet zeuren, dat krijg je ervan als je altijd gehaast bent. Het bedrag vind ik wel te hoog, maar kom op, je gaat je kind toch niet op straat laten plassen?
quote:mrsstanleywalker schreef op 15 februari 2012 @ 12:03:

Maryni83, dat is een ander geval. Deze driejarige wildplasser is in Amsterdam bekeurd.Owww... ja, zie nu inderdaad dat dit geval in 2006 was. Niet heel actueel
quote:maryni83 schreef op 15 februari 2012 @ 12:02:

O, ik lees trouwens nu dat de bon volgens de politie is uitgeschreven door een nepagent

http://frontpage.fok.nl/n ... keurd-door-nep-agent.htmlDan was het vast en zeker de smurfenpolitie. Dat zijn die nep-agentjes die vroeger bij stadstoezicht werkten en nu ook bekeuringen mogen uitschrijven.en dat maar al te graag doen om hun tekortkomingen van vroeger te compenseren.
quote:Francisca21 schreef op 15 februari 2012 @ 12:07:

uhm, moeder haalde haar zoontje op van de peuterspeelzaal. Dan zet je toch je kind op de wc voordat je weggaat? Als moeder met zoontje naar huis loopt, zal de afstand peuterspeelzaal-huis niet al te ver geweest zijn en heeft moeder haar zoontje niet eerst laten plassen. Een 3 jarig kind moet je ook niet vragen of hij/zij moet plassen, gewoon op de wc zetten.

Moeder moet dus niet zeuren, dat krijg je ervan als je altijd gehaast bent. Het bedrag vind ik wel te hoog, maar kom op, je gaat je kind toch niet op straat laten plassen?

Heb jij als kind nooit in de bosjes geplast? Niet tijdens het buitenspelen of tijdens een lange autorit of iets vergelijkbaars?

En de anderen dan die de boete terecht vinden, ook allemaal als kind nooit buiten geplast?
quote:Merelin schreef op 15 februari 2012 @ 12:11:

[...]

Heb jij als kind nooit in de bosjes geplast? Niet tijdens het buitenspelen of tijdens een lange autorit of iets vergelijkbaars?

En de anderen dan die de boete terecht vinden, ook allemaal als kind nooit buiten geplast?

Nou, dat ik vroeger wel eens buiten geplast heb als kind, wil nog niet zeggen dat het daarom ook mag..

Vind het eigenlijk niet zo gek dat op straat plassen verboden is, ook voor een kind. In de struiken plassen vind ik dan weer een ander verhaal.

Ik zou eigenlijk zelfs willen dat gastjes die gore rochels op straat spugen ook bekeurd worden. Vind dat zo enorm smerig!

[...]

En de anderen dan die de boete terecht vinden, ook allemaal als kind nooit buiten geplast?Ja in het bos of langs de berm van de snelweg, maar zeker niet midden op straat in de stad of een woonwijk. Dat vind ik toch een behoorlijk groot verschil.

[...]

In de bosjes, ja, tijdens fietstochten op de Veluwe met mijn ouders. Maar dat is een bos, geen bebouwde kom met huizen etc.

Maar op straat, nee absoluut nooit. Mijn ouders hebben mij geleerd dat dit niet kan en gingen altijd naar een toilet met mij, ook tijdens autoritten, dan stopte we bij een benzinestation.

Tijdens het buiten spelen heb ik het 1x geprobeerd en toen kreeg ik ongelofelijk op mijn donder van mijn moeder. Maar ja, ik woon dan ook in een grote stad en daar zijn niet echt bosjes.

Dus nee, mijn eigen kinderen zal ik ook nooit leren op straat te plassen.

En als je gaat winkelen met een kind die net zindelijk is, dan moet je het gewoon een luier aandoen, want je weet maar nooit of er op tijd een wc in de buurt is.
quote:Cici25 schreef op 15 februari 2012 @ 12:19:

[...]

Ja in het bos of langs de berm van de snelweg, maar zeker niet midden op straat in de stad of een woonwijk. Dat vind ik toch een behoorlijk groot verschil.In de bosjes is ook verboden. Dus als ik het goed begrijp zouden jullie het dus terecht vinden dat jullie vroeger een bekeuring hadden gekregen. Want wildplassen is nou eenmaal verboden.
Vind t ook niet kunnen dat ouders hun kinderen op straat of tegen de winkels laten plassen. Dat is zo ontzettend smerig om te zien. Plassen in de bosjes, ok dat kan wel. Maar ik vind wel dat ouders hun kinderen regelmatig naar de wc moeten brengen, zeker wanneer ze zo jong zijn en het zelf niet goed kunnen aangeven of inschatten. Ik heb geleerd dat voordat je van huis/school/etc gaat, je eerst gaat plassen en dat geef ik ook mee aan de jonge kinderen.

[...]

En de anderen dan die de boete terecht vinden, ook allemaal als kind nooit buiten geplast?Tuurlijk heb ik als kind buiten geplast en als volwassene nog, maar dan wel in de vrije natuur, NOOIT in de bebouwde kom. Wat ontzettend smerig dat mensen dat hun kinderen aanleren, dan krijg je van die mensen die het normaal vinden ergens tegen andermans muur aan te staan zeiken.
quote:Merelin schreef op 15 februari 2012 @ 12:23:

[...]

In de bosjes is ook verboden. Dus als ik het goed begrijp zouden jullie het dus terecht vinden dat jullie vroeger een bekeuring hadden gekregen. Want wildplassen is nou eenmaal verboden.Ik hoef je toch niet het verschil uit te leggen? Ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt.
Als je langs de kant van de weg in je broek zeikt, is dat ook wildplassen? Of als ik in een plastic fles pis en die fles later leeggooi, mag dat wel? Dan plas je indirect wild, en volgens mij kan de politie je dan niks maken.
Agent is doorgeschoten naar mijn idee...

Natuurlijk is het niet normaal om op straat te plassen en als volwassene hoor je dat ook echt niet te doen. Bij kinderen is het geen kwestie van een vieze gewoonte aanleren maar van een noodgevalletje lijkt me. Als je het kan voorkomen dan doe je dat, maar een net zindelijk kind weer een luier aantrekken lijkt me dan ook weer wat overdreven.

Snap overigens niet zo goed waarom op straat plassende kinderen viezer/bekeurenswaardiger zijn dan op straat plassende honden, maar daar ging het hier niet over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven