Geld & Recht alle pijlers

Spaar je mee?

23-01-2012 17:38 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben zelf niet altijd een dikke spaarder geweest, ook nooit teveel of te weinig geld gehad maar ondertussen ook nooit een potje opzij gezet.

Nu wil ik met kleine stukjes en beetjes toch een leuke buffer opbouwen.

Wij zijn met zijn 3en, 1 kind en ik heb ook een lijstje voor dit jaar wat ik wil aanschaffen / wil bereiken:

* Meisje wil een hoogslaper

* Een nieuw bankstel

* Een communiefeest komt eraan dit jaar en daarvoor moet ook een jurk, schoentjes, accessoires aangeschaft voor worden (natuurlijk ook feestje) en vergeet niet outfits voor onszelf.

Startkapitaal vergaard tot zo ver: 225 euro.

Een stap is genomen: iedere maand wordt er 25 euro via internetbankieren naar een spaarrekening gezet.

Maar ook van mijn wekelijks budget wil ik een beetje afsnoepen soms om zo misschien 60 euro extra per maand te besparen.

Doel? Geen bedrag vastgelegd maar als ik aan het eind van het jaar 250 euro op de rekening heb staan, mét al die uitgaven die er gedaan zijn ben ik tevree.

Dus heb je een gat in de hand en wil je een kleine stok achter de deur of motivator?

Schrijf mee en misschien kunnen we elkaar zo behoeden van nodeloze uitgaven en oppeppen als er weer zo'n fijne onverwachte rekening in de bus valt
quote:Snyggin schreef op 08 februari 2012 @ 15:43:

Kut.....auto kapot, 185 euro die niet gespaard kan worden ...

Vervelend voor je zeg, dat is een hoop geld.

Ik zou er ook van balen.

Ik vraag mij af hoe het tess is gegaan vandaag.

Hoop dat het goed met je gaat Tess!
nou hier ook vette pech dames ,onze cv ketel krijgt kuren dus zal vervangen moeten worden ik hier net al op het forum rond gevraagd wat goedkoper is 1 leasen of kopen,nou ja kopen is toch goedkoper ,wist ik eigenlijk ook wel,nou dag auto dat wordt eerst ook niks ,zucht altijd pech hier,van de week ook bij de tandarts geweest en ik moet een brug,kosten 25oo euro kan wel janken,ik kan altijd nog bij andere tandarytsen kijken wat ik daar kwijt ben,ik ben wel het hoogst verzegerd dus ik krijg 80 procent vergoed.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Dank voor jullie medeleven Snyggin en Mamaleintje!

t Ging niet super gisteren en ik kon niet op mijn benen staan en had heel erg veel pijn, zo erg dat ik vannacht in het ziekenhuis moest blijven. Maar vandaag mocht ik gelukkig naar huis alwaar ik bezit heb genomen van de bank en ik heerlijk vertoeteld word door mn man en kinders!

Mijn man is thuis gaan werken vandaag en ook morgen blijft hij thuis en dan t weekend over hoop ik me weer n stuk beter te voelen.

Ik vond het wel n dikke domper trouwens; ik moet nu 6 weken wachten tot ik het plan van aanpak hoor voor mijn ziekte! Dus nu nog weer 6 weken aanklooien...................

Balen voor je zeg Snyggin, je auto kapot, helaas zijn dat altijd dure dingen! En die komen ook nog altijd onverwachts!
tess97 heel veel sterkte toegewenst ik hoop dat je weer een beetje opknapt,wel fijn dat je man thuis mag en kan werken,dikke knuffel voor jou
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Dankjewel Jennie!!!
Hello allemaal,

Hoe gaat het hier?

Beetje opgeknapt Tess?

Aan het spaarfront is het een beetje summier helaas. Maar goed over 2 dagen is er weer een "nieuwe" maand voor mij.
Hoi Snyggin, ik voel me al wel wat beter gelukkig al kan ik nog niet veel doen helaas. Net 2 korte bezoekjes gehad van vriendinnen maar dat put toch wel uit hoor. Maar wel lief dat ze even aan kwamen natuurlijk! Dat doet een mens goed en vriendschap is natuurlijk onbetaalbaar!

Vanaf donderdag mag ik weer wat in huis beginnen te scharrelen en korte wandlingetjes gaan maken, dus dat is wel een fijn vooruitzicht.

Ik moet nog even wachten op mijn "nieuwe" maand maar zolang ik hier op de bank lig kan ik toch niks uitgeven hihi.

We hebben de studieschuld van mijn man helemaal afbetaald, en dat scheelt weer een mooi bedrag vanaf deze maand!

Dan zijn we daar ook weer mooi vanaf want volgens mij telt die tegenwoordig ook mee voor het verkrijgen van een nieuwe hypotheek?

Zet je altijd gelijk aan het begin van de loonmaand al vast wat geld opzij? Ik doe dat altijd wel, wat ik niet heb kan ik immers ook niet opmaken!
even tussendoor.. Goed bezig!

Hier spaarrekening xtra geopend. Daat spaar ik.alle extra's van mijn man op (overwerk, btl vergoeding en zijn salarisverhoging). Alles wat boven zijn "oude" salaris zat, spaar ik. Gaat lekker ongemerkt.. Zijn geen 100 den euro's hoor..maar,alles is meegenomen.

Spaardoel is,verbouwrn
Dat is inderdaad fijn Tess, beetje weer lekker kunnen rondscharrelen in je eigen huisje.

En dan ook nog de studieschuld weg...altijd fijn als je zo'n langlopend ding gewoon kan afsluiten.

Hier is het dus magertjes geweest aan het spaarfront aangezien ik dus 185 euro aan mijn auto heb moeten uitgeven deze maand.

Gespaard deze maand: een schamele 50 euro (met die 185 euro was het een leuk bedrag geweest )

Maar we gaan weer vol goede moed verder. Deze maand komt de bonus dus kan ik de rekening op die manier bijspekken.
Oh en nog meer goed nieuws: volgens de belastingaangifte krijg ik ook nog geld terug, dus met tijdig opgeven heb ik voor de zomer nog ongeveer 'n 300 euro extra.
Alle beetjes helpen Snyggin, je hebt in ieder geval 50,- kunnen sparen! En een mooie 300,- in het vooruitzicht!

Ik weet nog niet eens wat het voor ons wordt, hier gaan die dingen altijd op t laatste moment, slecht he........
haha ja naja ik ben er ook jaren laks mee geweest Tess maar aangezien het een leuk bedrag is laat ik het nu echt niet meer versloffen

Ben je weer goed op de been trouwens?
Echt goed kan ik helaas nog niet zeggen hoor. Bukken gaat bijv nog helemaal niet, en lang staan of zitten op een keukenstoel daar gaat mijn buik ook behoorlijk zeer van doen. Maar ik probeer het wel weer een beetje hoor! Dan pak ik bijv. het bovenste deel van de vaatwasser uit en doet mn dochter de onderste helft. En ze heeft gekookt vanavond, was wel iets makkelijks hoor, maar voor haar gevoel heeft ze echt gekookt!

Morgen ga ik een stukje proberen te wandelen.

Ga nog 7,50 extra verdienen ook morgen, ik heb iets verkocht via MP, wat morgen wordt opgehaald. Dat gaat in mijn spaarpotje want over 2 weken gaan we een weekendje weg in een huisje van kennissen. Dan kunnen we van dat spaarpotje leuke dingen gaan doen daar!

Het weekendje was al heel erg lang geboekt en ik ga het niet meer afzeggen hoor, ik kijk er eigenlijk wel heel erg naar uit en misschien voel ik me dan alweer een stuk beter!
Nou, helemaal niks meer gespaard deze maand... behalve dan het bedrag wat automatisch gaat. Ben al blij als mijn loon over een paar dagen weer binnen komt!!

Heb nog wel 3 boeken verkocht via internet, over een paar weken komt dat op mijn rekening terecht. En ik heb deze maand meer als anders gewerkt. Dus volgende maand wordt wel een lekkere maand qua sparen

Heb nu wel aan mijn thuis-spaarpotje moeten zitten, kids moeten ook wat leuks met hun paps kunnen doen tijdens de vakantie
Ah jammer Sweetcandy! Fijn vooruitzicht dat je in ieder geval de komende tijd weer wat meer ruimte krijgt....altijd een geruststellend gevoel vind ik altijd.

Over een aantal dagen krijg ik ook mijn bonus....gaat mooi de spaarrekening op haha. En woensdag gaan we kijken voor schoenen voor de communie.

Ik had al wel leuke gezien maar 100 euro vond ik een beetje veel van het goede...wat een geld zeg!

En hoe gaat het bij Tess? Al goed opgeknapt zo richting je weekendje weg?
@ Sweetcandy, Heb je toch wat leuks in het vooruitzicht he!

@ Snyggin, Jeetje, schoenen voor 100,-, dat is inderdaad wel erg duur zeg! Misschien vind je nog mooie goedkopere binnenkort.

Kijk je trouwens wel eens dat programma met die Gypsies uit Engeland? Ik sta er elke keer weer versteld van hoeveel die wel niet uitgeven aan japons voor hun huwelijken en communies. Maar het ziet er natuurlijk wel prachtig uit,net prinsesjes.

Vandaag heb ik nog even 15,- extra kunnen sparen, dus dat is ook wel mooi meegenomen weer, alle beetjes helpen!

Ze hebben me trouwens in het ziekenhuis verteld dat ik zelf oplosbare hechtingen had, Snyggin, die er na 14 dagen zeker wel uit moesten zijn. Vanmorgen ben ik maar eens naar de dokter gegaan omdat ze er nog steeds niet uit waren gegaan en mijn navel begon te ontsteken. Nou, de eerste assistente vertrouwde het niet en riep er nog eentje bij. Die heeft ze toen verwijderd en vertelde me dat het helemaal geen oplosbare hechtingen waren maar dat ze er vorige week al uit hadden gemoeten. De dokter werd er ook nog even bij gehaald, en het was inderdaad niet goed. Ik heb nu een zalfje met antibiotica erin en ik moet donderdag weer terug komen.

Fijn dat ze je elke keer de verkeerde dingen vertellen......... Mijn ene hand is ook nog steeds helemaal bond en blauw omdat ze niet normaal een infuus in konden brengen grrrrrr.

Maar ons weekendje weg gaat er wel om door hoor! Ben wel even toe aan een ander uitzicht dan mijn huiskamer en laptop haha. En als ik niet alles kan gaan we wel n rondje met de auto rond tuffen, daar doen we niet te moeilijk over hoor.

We gaan naar de Harz en de natuur schijnt daar enorm mooi te zijn.

Ik ga zo de sleutel vast bij kennissen ophalen voor ons appartement. t Is maar een klein stukje en dan kan ik even van het zonnetje genieten!
Jeetje zeg, wat onprofessioneel! Nou ja zeg, je bent dus per saldo niet echt veel opgeschoten dus.... dat verdient wel een dikke vette zucht ja! haha. Lekker uitrusten inderdaad dat mag wel na zo'n debacle! De Harz schijnt inderdaad mooi te zijn maar ben er zelf ook nog niet geweest. Het is je gegund

Ja die gypy weddings he...niet normaal meer he, 't is ook wel een apart slag volk natuurlijk haha.

Zo ga ik het niet doen in ieder geval. Ze heeft een jurk van 100% katoen...ook wat gevoerd maar het is wel een mooie jurk zeg maar maar ook wat robuuster, geen prinsesje oid...dus was aan het denken om misschien zilveren schoenen te kopen in plaats van spierwitte, kan ze die ook wel wat langer doordragen. 50 euro vind ik zat in ieder geval! Afgelopen weekend zijn we voor haar oorbelletjes gegaan, die wilde ze al een tijdje maar vind haar nu wel oud genoeg en voor deze gelegenheid ook wel leuk. Woensdag zijn de schoenen aan de beurt.

Op het spaarfront: vandaag komen alle toeslagen binnen, pak 'm beet 465 euro. Daarvan moet ik 44 euro terug aan de belastingdienst betalen (20 en 22 euro voor 2 lopende dingen). In mei ben ik klaar met die van 20 euro dus wellicht dat ik dat bedrag dan ook apart zet. In principe is het nu ook weg dus niet aan mij om vrij te besteden....om het sparen beetje sneller te laten verlopen
Mijn zorgtoeslag is binnengekomen! yeah! Toch altijd leuk om voor mijn gevoel zomaar iets te krijgen ;) Ook al gaat het er gewoon weer af als de zorgverzekering eraf wordt gehaald natuurlijk. Nog 3 dagen tot mijn loon. Hoef gelukkig niks meer te kopen. Het overige geld wat ik nog heb, heb ik komende maand wel weer nodig. Dus het blijft nog even zuinig aan doen, ook qua sparen.
haha dat heb ik ook ja, alsof je iets extra's krijgt....naja allemaal mooi meegenomen natuurlijk!

Heb eigenlijk nog niet gekeken wat er allemaal wel of niet is binnengekomen. Het komt allemaal vast wel.
ik doe ook graag mee.

Ik heb heel het topic al doorgelezen, ook de andere bespaartopcis hier, en ik vind er echt leuke tips op. Het word op de duur een levenswijze. Het consuminderen hoop ik dan ook aan te houden tijdens een periode dat het financieel wat stabieler gaat.
Hoi Belgmeisje! Je hebt gelijk dat het op den duur een levenswijze wordt, het zit in ieder geval al helemaal in mijn systeem haha.

Maar ik vind het wel knap van je hoor dat jij het op die manier durft te doen, en ik kan me ook voorstellen dat je er innerlijk niet echt rustig van wordt. Jouw manier is niet echt iets voor mij denk ik, ik wil altijd heel graag weten waar ik aan toe ben.

@Vandaag ga je zeker schoentjes kopen Snyggin? Ik hoop dat je een paar mooie vind voor een leuk prijsje!

Pfffff, ik zat zelf een beetje in de rats of ik wel loon kreeg deze maand omdat ik al de hele maand thuis zit. Normaal heb ik het de 20e en nu staat het er vandaag pas bijgeschreven.

Nu weet ik natuurlijk wel dat je in de ziektewet wel wat krijgt, maar omdat ik nog nooit zo lang ziek ben geweest en mijn loon, die anders altijd stipt op tijd is, er nog niet was begon ik toch te twijfelen hoor.

Ik heb net even 100,- overgemaakt naar de spaarrekening, en dan zie ik dinsdag wel weer even wat er is overgebleven als we terug zijn uit de Harz.

Tegen die tijd komt het loon van mijn man ook binnen en dat zet wat meer zoden aan de dijk dan de mijne. Ik krijg maar een beetje zakgeld zeg ik altijd.

In ieder geval wordt de DUO voor het eerst niet meer afgeschreven morgen, want die hebben we nu afbetaald. Scheelt weer 120,-!!!
Heej Belgmeisje!

Welkom! Je hebt in ieder geval wel inzicht in je situatie, maar het lijkt mij inderdaad moeilijk om zo onregelmatig te moeten leven...niet dat je het waarschijnlijk niet kan, je kunt aan alles wennen maar meer ook omdat het voor je gemoedstoestand niet zo lekker is.

Ik ga vanmiddag lekker inderdaad even neuzen. Ben om 12 uur klaar, lekker een vriendin met zijn allen even lunchen en dan aan de slag (kan natuurlijk niet op een lege maag )

Lekker man van die DUO, goed dat je dat geld ook maar gewoon apart hebt gezet, je weet immers toch niet beter dat dat geld eigenlijk er niet is....maar nu heb je d'r straks tenminste ook wat aan

Oh en trouwens.....ken je dat verhaal van die jongen die geld leende....nou, je raadt het al...

Dat geld, dat is er nog steeds niet
Gezellig zeg, ff samen lunchen! Jij gaat vast een gezellige middag tegemoet!

Laat het wel een wijze les voor je zijn geweest. Nooit meer geld uitlenen!! Dat zie je in de meeste gevallen toch niet weer.

Ik las gisteren een stuk in een Libelle (hele stapel gekregen laatst) over een echtpaar wat goede vrienden van hun 25.000,- had geleend om een bedrijf te kunnen opstarten. Ze hadden bij een notaris een goed terugbetaalcontract laten opstellen, maar je raad het al....... Ze kunnen naar hun centen fluiten!

Nou is 25.000,- natuurlijk ook een achterlijk hoog bedrag maar zelfs met een mooi contact krijg je t nog niet altijd terug dus.

Ik wil mensen best wel helpen hoor als ze krap zitten, maar dan mogen ze mee eten ed, mijn centjes krijgen ze niet.
Ik val even binnen, maar mag ik nog meesparen?

Ik heb op het moment 1675 euro op mijn spaarrekening (en 1,36 op mijn 'huishoudspaarrekening', daar gaat het 'uitgeefgeld' wat na een maand over is heen...) en ik heb nog een PL openstaan.

Ik had vorig jaar meer dan 4000 euro spaargeld, maar ik heb een huis gekocht waar ik wat dingen in heb veranderd en wat nieuwe meubels voor heb gekocht en ik heb een geweldige vakantie gehad. Toen ging onverwachts mijn CV ketel stuk, daar heb ik een PL voor afgesloten.

Mijn spaardoelen zijn sowieso 2 vakanties (waarvan één sowieso duur wordt, ik gok rond de 2000 euro, en de ander ligt er nog aan of het een city trip of vakantie wordt, maar zal tussen de 500 en 1500 liggen)

Ik spaar momenteel 100 euro per maand automatisch en verder zet ik de extra's (grotendeels) op mijn spaarrekening. (Vakantiegeld, belastingteruggave, bonus, dat soort zaken.)

Ik geef gewoonweg teveel uit! Ik koop makkelijk dingen en dan moet ik opeens mijn spaargeld aanspreken voor niets. Ik ben net overgestapt van energieleverancier (goedkoper), heb een sportschool abonnement opgezegd (dat scheelt ook weer 26 euro per maand), en over 2 maanden loopt mijn tel. abo af en dan stap ik over op sim only, wat minimaal 20 euro per maand gaat schelen. Dus ik wil mijn spaarbedrag eigenlijk iets verhogen...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven