Gezondheid alle pijlers

Pil, ander merk gekregen.. niet goed?

15-02-2012 20:59 45 berichten
Hallo allemaal,

Een snel vraagje tussen door, ik heb vanmiddag herhaling van de pil gekregen alleen zie ik nu dat ik een ander doosje heb?

Is eleonore 30/150 microgram filmomhulde tabletten hetzelfde als de ethinylestradiol en levonorgestrel?

Op de site van mijn apotheek heb ik mijn eigen soort pil aangevinkt. Misschien dat dit een andere verpakking is en ander 'soort' pil maar met dezelfde werking?

Ik zal morgen nog wel even naar de apotheek bellen maar ik dacht misschien zijn er hier mensen die hetzelfde hebben?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een ander doosje gekregen. Assistente zei dat het dezelfde pil was. Hij smaakt alleen wel een tikje chemisch. Wat dat nu is? De werking ed was gelijk aan de vorige pil die ik had.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Zijn precies dezelfde werkzame stoffen, alleen goedkoper gefabriceerd, geen bekende merknaam etc.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zijn ze hier dan niet verplicht om hier een melding van te doen? Vind het altijd een beetje een eng idee als ik aan iets 'anders' begin..
Maar ja, ze zullen toch wel weten wat ze me mee naar huis sturen hihi ;)
Ik had dat vanmiddag ook bij de apotheek, en kreeg er een briefje bij met:

"Uw medicijn in een ander jasje. In alle gevallen bepaalt de arts welk medicijn u nodig heeft.

De werking wordt bepaald door de werkzame stof.

Is er een goedkoper merk?

Heeft uw verzekeraar een voorkeur?

Dan ontvangt u dit medicijn. De verpakking, de vorm en de kleur van dit medicijn kan anders zijn dan u gewend bent.

De werking is gelijk.

Heeft u liever een ander merk?

Dan moet u dit zelf betalen."
het is hier binnen beter dan buiten
Ik zie het over twee weken wel, of die pil te vertrouwen is
Ik had microginon 30 en heb nu ethinylestradiol en levonorgestrel gekregen.
Ik neem gewoon altijd het echte merk microginon. Dan maar zelf betalen. Moet ik toch al. Gaat altijd eerst van eigen risico af en krijg mijn eigen risico nooit op.
quote:deurtje2 schreef op 15 februari 2012 @ 21:05:

Zijn ze hier dan niet verplicht om hier een melding van te doen? Vind het altijd een beetje een eng idee als ik aan iets 'anders' begin..

Vind je het ook eng om na Etos paracetamol over te stappen naar Kruidvat paracetamol?

Er zijn mensen die allergisch zijn voor bepaalde hulpstoffen die ze gebruiken om de tablet te maken. Voor de meeste mensen geldt dat echter niet, voor mij ook niet, dus ik kan me echt niet druk maken om het merk pil. Ik heb ook nog wel eens dat ik nog een oude strip tegenkom als ik al met een nieuw doosje ben begonnen en dan slik ik dus eerst A, dan B, dan een strip A en dan weer verder met B.
Oke dankjewel. Nee het ging me er meer om dat ik niet wist wat het verschil was. Zolang er maar dezelfde stoffen in zitten. Ik geloof dat ik 2 jaar terug ook al een keer van doosje gewisseld was.

Ik heb verder geen klachten wanneer ik de pil slik, dus dat zal bij deze weinig verschil maken.

Verder heb ik wel een briefje of iets dergelijks gemist. Of even een verhaaltje bij de apotheek. Maar daarvoor is een forum als dit toch ook wel even makkelijk.

Bedankt voor de reacties
Ach ja, wat zal ik nou eens zeggen. Het nieuws echt niet gezien de afgelopen paar jaar? Het zijn geen snoepjes met A en B merken. Het gaat alleen om de rechten, en ja, als de concurrentie los mag met het zelfde product en het dus goedkoper is, waarom niet? Het is allemaal al duur genoeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Djin schreef op 15 februari 2012 @ 21:07:

Ik zie het over twee weken wel, of die pil te vertrouwen is

Ik kwam na 9 weken zwangerschap er achter dat het niet werkte die nieuwe pil. Dochter is inmiddels 7,5 maand

Ik had ook microgynon 30 en kreeg toen ook de andere versie de goedkopere versie er van. (zelfde stoffen ander merk)

Maar bleek dus bij mij niet goed te gaan , zwanger ondanks juist pilgebruik.
Het zal me ook een zorg wezen of ik nou een goedkoop merk, of duur merk moet slikken. Als de werking hetzelfde is vind ik het prima dat ze me een ander merk geven, alleen zou ik daar wel graag bericht bij krijgen. Daar ging het me om.

Het is niet even een 'snoepje' wat je slikt.
Ik heb ook even die goedkopere versie gehad. De keer erna heb ik gezegd dat ik weer Microgynon wilde. Ze gingen redelijk zeuren maar ik kreeg wel m'n zin.

Overigens zit er echt hetzelfde in hoor, dus ineens zwanger worden door die andere pil kan niet.
als je perse de vorige wilt hebben, kun je dat aangeven bij de apotheek. Moet je dan wel bijbetalen. Tenminste als ze je een ander merk hebben meegegeven en de vorige nog bestaat.

Of via de huisarts regelen, dan kan hij dat doorgeven.

Ze proberen wel altijd de goedkoopste aan te smeren, krijgen ze weer een schouderklopje van de Menzis.

Het is niet exact hetzelfde, omdat de samenstelling anders is.

Hoeft niet erg te zijn, maar kan wel anders werken.
Lichtpuntjes, hoe je er wel rekening mee dat mocht je dan wel iets anders krijgen (kan echt zo maar gebeuren) dat je dan nog steeds je eigen risico op moet maken? De dure pillen gaan volgens mij dan niet eerst van je eigen risico af, omdat je er zelf voor kiest die te nemen. ( dus als je ER 200 is en je betaald voor de goedkope pillen 180 dan heb je nog 20 ER open staan maar als je 200 er hebt en je neemt deze pillen dan betaal je zelf 200 voor de dure pillen en heb je nog steeds 200 er open staan, dus als je dan iets anders krijgt, heb je aan het eind van het liedje 400 zelf betaald.
Zolang ik hem gewoon netjes elke dag slik, kan er naar mijn idee niks onverwachts gebeuren.
@zespri79

Jeetje, ik heb al drie minidjins. Ik zei het grappend, maar ik zou me rot schrikken.
quote:mademoisellelexie schreef op 15 februari 2012 @ 21:18:

Ik heb ook even die goedkopere versie gehad. De keer erna heb ik gezegd dat ik weer Microgynon wilde. Ze gingen redelijk zeuren maar ik kreeg wel m'n zin.

Overigens zit er echt hetzelfde in hoor, dus ineens zwanger worden door die andere pil kan niet.

Ook ik heb het net als zespri79 gehad

zelfde pil maar andere naam

Heerlijke zoon heb ik nu hoor haha
@zespri, echt? Ik had microginon 30 en nu ligt ethinylestradiol en levonorgestrel in de kast klaar voor gebruik (ben nog niet ongesteld geweest na de geboorte van dochter). Ik maak me gelijk zorgen. Ik mag namenlijk medisch gezien niet zwanger worden, en ben nog aan het sparen voor sterilisatie. Heb 2 keer een spiraal gehad maar die word afgestoten door mijn lichaam.

En wij vrijen liever zonder condoom, maar dat doe ik nu maar wel als ik jou verhaal zo lees .
Ik heb nooit pijn of andere klachten (gelukkig), mijn dagelijks leventje hobbelt gewoon verder. Ik ga het gewoon proberen en we zien het wel weer verder ;)

Ze zijn nu wel een klein stukje groter (of platter) hihi! Had al moeite om de kleine pilletjes weg te krijgen.
Oh jeetje, maar gebruiken jullie (degene die wel zwanger zijn geworden) dan alleen de pil? Of pil en condoom?

Ik dacht dat ik alleen op de pil kon vertrouwen. (Heb vaste relatie)

Begin nu bijna m'n twijfels te krijgen...
Ik kreeg last van de goedkopere merkloze pil: aankomen, behoorlijk meer puistjes, vetter haar. Ik ben ermee terug gegaan naar de huisarts, die op voorschrift mijn eigen merk voorschreef. Aangezien ik er dus niet bij de apotheek om vroeg, maar specifiek deze voorgeschreven krijg ivm bijwerkingen, krijg ik gewoon hetzelfde vergoed.
Jeetje, ik had ook microgynon30 en nu die die wat Mali opnoemt. Morgen toch maar bellen met HA en CZ.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven