over de zeik

08-03-2008 08:11 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik dit begin te schrijven, springen de tranen in mijn ogen. Terwijl ik eerst niet eens kon janken. Ik weet even niet wat ik moet doen.

In december heb ik een ontzettende lieve man leren kennen. De eerste 2 maanden hebben we vriendschappelijk contact per telefoon gehad. Dit wil zeggen, hij belde mij steeds. Ik had het eerlijk gezegd een beetje gehad met mannen. Ik heb hem denk 2x gebeld. Maar begin februari is er iets moois uit ontstaan. Nog steeds bleef hij mij (soms wel 4x per dag bellen!) bellen en sms-en. In deze tijd belde en smsde ik hem uiteraard ook. En er zijn diverse leuke afspraakjes op gevolgd, een relatie dus. Hij zei regelmatig dat hij mij leuk vond en misde etc. Ik merkte aan zijn gedrag ook heel duidelijk dat hij mij leuk vond. Ik dacht echt dat dit goed zat. Bij andere mannen waar ik een relatie mee had, voelde ik direct al een twijfelend gevoel, wat later ook uit bleek te komen.

Nu het volgende, ik kreeg afgelopen nacht een smsje dat hij gisterenavond een andere vrouw heeft ontmoet op dansles en daar gevoelens voor heeft. Er is volgens hem niets gebeurd tussen hun beide. En dat hij nu niet meer wat wat hij moet doen. Maar wel eerlijk tegen mij wil zijn. Vanavond hadden we in principe een afspraak staan. En natuurlijk schreeuwt mijn gevoel dat ik hem wil zien, maar mijn verstand zegt, niet doen. Ik heb hem vannacht na zijn smsje direct gebeld om te zeggen dat ik ervan schrik en dat ik hem niet kwijt wil. Dit laatste wil ik ook echt niet. Het is de eerste man in ik denk wel 20 jaar, waar ik serieus iets voor voel. Ik heb aan hem gevraagd wat zijn gevoelens voor mij zijn. Hij zegt ook gevoelens voor mij te hebben. Dus jullie begrijpen, ik voel me ontzettend klote. En hoe kan dit? Afgelopen woensdag zijn we nog heerlijk wezen uitwaaien op het strand. Daar heb ik hem gezegd dat ik 'zwaar' verliefd op hem ben en gewoon niet weet wat mij overkomt. Hij beweerde hetzelfde te hebben. Zou hij geschrokken zijn hiervan???

Maar ik vraag me af of je in één avond tijd 'gevoelens' voor iemand kunt krijgen. Bij mij groeit zoiets. Uiteraard heb ik hem gevraagd of dit de eerste keer was dat hij die andere vrouw zag. Volgens hem wel. Ze schijnen telefoonnummers te hebben uitgewisseld en hij heeft ook tegen haar gezegd dat hij mij heeft leren kennen.

Maarja, wat kan/moet ik hier nu mee? Ik wil dat iets voor de volle 100% goed voelt. Perfectie bestaat niet, dat weet ik. Maar een goed gevoel ergens bij hebben wel. Ik heb hem gezegd dat hij maar is goed moet gaan nadenken wat hij nou wil.

Zelf denk ik dat als je relatie goed zit, dat je dan niet zomaar verliefd wordt op iemand anders. Ik niet in ieder geval. En ik weet niet hoezeer onze relatie nu nog wel kans van slagen heeft.

Ik heb rond 6 uur nog een smsje gestuurd dat ik er niet van kan slapen omdat ik hem niet kwijt wil en bij hem wil zijn en horen. Tja...duidelijker dan dit kan ik niet zijn.

Hij zou me in ieder geval vandaag bellen.

Wat denken/vinden jullie?

Ik ben in ieder geval radeloos..........

Eerlijk gezegd heb ik geen zin om de regie af te laten hangen van hem......

Zal ik de afspraak van vanavond niet door laten gaan en hem zeggen dat hij maar is een tijdje moet gaan nadenken - met de kans dat hij voor die ander gaat. Of juist wel laten doorgaan en toch met een rotgevoel zitten. Ik weet het echt niet meer....
Het eerste wat ik denk is: lekker laf van hem om 's nachts een smsje te sturen....
Morgen Butterfly,

Jeetje, wat vervelend zeg dat het zo loopt! Dat hoop je natuurlijk nooit als je je hart opent voor iemand.

Helaas is het ook wel wat er kan gebeuren als je dat doet. En meisje, even eerlijk blijven: als je net een maand iets hebt en je krijgt het dan voor elkaar om gevoelens te krijgen voor een ander dan vrees ik toch dat je hem los moet laten. Een toekomst met deze vent gaat echt alleen nog maar meer gezeik brengen...

Sterkte!
Eens......

Maar vinden jullie dat ik dan die knoop maar moet doorhakken of zijn reactie afwachten? (zijn telefoontje van vandaag). En wat zeg ik hem dan? Juist dit is zo moeilijk, want ik voel het één en denk het ander.....
Grijp de regie want dat is stukken beter voor je zelfvertrouwen op de lange termijn! En of je dat nou doet door lekker te wachten tot hij jou belt omdat je geen zin hebt om nog energie in hem te stoppen of door een smsje te sturen (zijn manier van communiceren... sneu!) dat je hier dus geen zin in hebt. Jou keuze en dus altijd goed! Wat alleen niet slim is: teveel moeite doen. Dat is hij namelijk echt niet waard.

Maar nogmaals: liefdesverdriet sucks dus k** is het wel.
Hoi Butterfly,

Ik geloof niet zo in zijn eerlijke bedoelingen eerlijk gezegd. Wel prima hoor dat hij meteen aangeeft dat er iets broeit en zo maar ik vind het wel erg 'wapperig' allemaal en dat zou mij tegenhouden nog iets met iemand te beginnen. Het ene moment loopt hij met jou uit te waaien op het strand en is hij straalverliefd op je, het volgende moment heeft hij gevoelens, inééns, voor iemand op dansles.

Natuurlijk zijn jullie pas kort bij elkaar en kan het gebeuren dat je nog wat moet wennen aan de nieuwe status van 'stel' maar als je echt verliefd bent dan heb je niet van de een op de andere dag gevoelens voor iemand op dansles. Dan was je niet serieus bezig en niet echt verliefd.

Stel je voor dat je nu van hem te horen krijgt dat zijn gevoelens voor de mevrouw op dansles een bevlieging waren en volgende week slaat hij ineens stijl achterover van verliefdheid op zijn verzekeringsagente. Misschien is deze meneer verliefd op het gevoel om verliefd te zijn?

Heel begrijpelijk dat je hart je pijn doet maar wees er wel voorzichtig mee en probeer het een beetje nuchter te bekijken; je kunt er beter nu achter komen dat deze man niet de ware is dan dat je daar over vier jaar tegenaan loopt.
Inderdaad zeg, een SMS sturen over zoiets als verliefd zijn op een ander.....triest zeg.
Ik weet dat jullie gelijk hebben. Maar ik krijg het niet voor elkaar om een sms in elkaar te flansen. Bellen heb ik ff geen trek in.
dan is dat je keuze. Das dus ook goed. Zolang het maar jou keuze is!
Ja, maar mijn keuze is.......voor hem gaan!

Dat is het hem juist.
ik zou die afspraak wel door laten gaan en die gelegenheid aangrijpen om het hier over te hebben. je zal hem er toch een keer mee moeten confronteren toch? beter nu dan dat je er nog weken een rotgevoel over hebt.
Butterfly, ik snap dat je er een rotgevoel over hebt, maar... neem een stapje terug van je gevoel en bekijk de koude feiten.

- Jullie zijn nog maar heel kort geleden aan het daten geslagen

- Nú al zegt hij gevoelens voor iemand anders te hebben

- Die hij ook nog eens in slechts één avond heeft opgedaan

- Hij meldt het je ook nog eens niet in je gezicht, maar per SMS.

Als je zo'n prille relatie hebt samen als jullie 2, moet hij nog helemaal niet bezig zijn met verliefdheden op anderen. Dan hoor je helemaal voor elkaar te gaan, en als dat niet zo is, sja, dan is er geen toekomst. Sowieso springt iemand wel heel makkelijk om met grote woorden als 'gevoelens' als hij denkt dat hij die in wel één héle avond kan krijgen. En dan issie ook nog zo laf om te gaan smssen...

Nee hoor, het enige wat ik in mijn glazen bol zie staan is GEEN TOEKOMST GEEN TOEKOMST GEEN TOEKOMST.

Ik hoop dat je de kracht vindt er snel mee te stoppen, nu het allemaal nog zo pril is. Beter dan de eerste maanden zal het nooit worden.
quote:eleonora schreef op 08 maart 2008 @ 08:39:

Inderdaad zeg, een SMS sturen over zoiets als verliefd zijn op een ander.....triest zeg.

dat is het eerste wat in mij op kwam, bah een sms sturen en danook nog snachts.....

had hij niet ff kunnen wachten tot vanavond???? om het je persoonlijk te zeggen? wat een eikel.
Hoi

Ik krijg er een gevoel bij dat ie graag wat op de reserve bank wil hebben voor het geval het een niet wat zou worden

Laten we eerlijk zijn, jij zegt straalverliefd op hem te zijn, dan sta je toch ook niet open voor andere mannen? Dan ben je alleen maar met hem bezig, en dat zou hij omgekeerd ook met jou moeten zijn. Het lijkt er op alsof je even een leuk tussendoortje bent en dat ie vervolgens nog een leuk tussendoortje heeft gevonden en eigenlijk die ook wel even wil "uitproberen".

Het is zwaar kloten voor je, maar wees voorzichtig met hem. Jij kunt wel helemaal voor hem willen gaan, maar hij kan dan ook met jouw gevoelens gaan spelen. En helemaal makkelijk dit even kenbaar te maken per sms. Waar slaat dat op??

Meid ook al doet het veel verdriet, ik zou toch met hem oppassen. Neem een stapje terug nu het nog niet te laat is, anders zou je als je een poos verder bent, nog wel veel zwaarder gekwetst kunnen worden

En wat vanavond betreft, tja, als je er tegen opgewassen bent laat het dan doorgaan, en kijk hem recht in zijn ogen aan, probeer te doorgronden of ie echt eerlijk is.

Succes en sterkte er mee
Steil achterover hiervan.

Wat een lekkere kerel dit.

@Butterfly je kan 2 dingen doen.Je gaat vanavond, hoe naar je gevoel ook, zegt wat je van zijn actie vind je er de balle iets van snapt dat hij dat kan maken,en legt de bal bij hem en gaat weer huiswaarts.

Of je volgt je verstand en bedenkt je niet meer en draait je om en de groeten met deze gast.

Vind het onsympathiek en een klap in je gezicht.

Sterkte.
Tang als er een lekkere vent voor mij staat dan heb ik ook wel eens last van heftige gevoelens hoor en daar heb ik zelfs geen hele avond voor nodig..

Die gevoelens hebben dan niet zoveel met liefde te maken dat dan weer niet... maar in 1 avond gevoelens hebben voor iemand dat kan dus wel...
hee botervlieg, deze meneer is niks man. Jammer voor je, maar een beetje vent gaat niet eerst zijn vingers blauw zitten smssen om jou zover te krijgen dat je je hart voor hem opensteld, en dan ineens een dansmarieke na 1 avond ook wel heeeeeeeeeelll erg leuk vind. gaat je daarna diep in de nacht zitten smssen...............nou ik vind het een pisvlek.

lekker laten gaan, en de eer aan jezelf houden en een kort smsje sturen met de tekst....de ballen vriend.
Of is dit een soort van test op jou uitoefenen>es kijken hoe jij reageren zal hierop?N.B. midden in de nacht?????

Kan ook nog.Nou dan zou ik helemaal achter mijn oren krabben.Wie denkt hij wel zeg als dat zou zijn!

Tuurlijk gevoel kan er door je heen gaan,momentopname kan best, in 1 avond maar je hebt ook nog verstand en deze man laat zijn verstand wel erg downunder.
oh ja.............tangerine en ik gaan niet altijd goed door 1 bocht, maar ze heeft gelijk. als je verliefd bent op de ene kun je toch niet verliefd worden op de ander????
woensdag is hij zwaar verliefd op jou en vrijdag op een ander...

hoe oud is hij? 15?

die sms!
Face2 - het voelt ook als een klap in mijn gezicht.....
Ik vraag me af wat hij afgelopen nacht aan het doen was om jou op deze manier te dumpen.....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:setter schreef op 08 maart 2008 @ 10:24:

Ik vraag me af wat hij afgelopen nacht aan het doen was om jou op deze manier te dumpen.....heb daar wel een vaag vermoeden over. hihi
Ik word zelf des te kwaaier......

En krijg langzamerhand ook het gevoel dat ik HEM via een smsje moet gaan dumpen. Maarja, dat klotegevoel
Butterfly jij hebt je na jaren open gesteld weer en krijg je zulks op request?

B.F69 deze man is jou liefde niet waard tenzij hij een verrekt goed excuus heeft hiervoor.

Die is er niet dunkt me.Ik snap dat je ondanks dit gebeuren eigenwijs ervoor wilt gaan(omdat je meende te hebben gevonden en het wederzijds is/was?)maar je weet denk ik zelf al wel goed dat dat alleen maar nog meer over de zeik gaat worden.

Je bent enorm preplext ook nu.

Vind het dermate een hork om jou dit te flikken.

Kwader en kwader,ik kan me helemaal indenken en ja je gevoel.Is het ook niet jou gevoel waarvan je meende dat het er was en het is er dus achteraf niet,heeft hij het 'leuk meegespeeld' ?Dat is een harde gewaarwording.

Koel even af en ga vanavond heen of mocht hij je van tevoor bellen zeg hem dat je enorm teleuergesteld bent.Wat zijn bedoeling(en) is nu hiervan!!Je klampt je nu vast aan een man die het niet zo nauw neemt met jou gevoel m.i.

Aaarggghhh ken je gevoel maar al te veel.

Gosh,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven