Werk & Studie alle pijlers

Den Haag (Hoge Veld)

22-08-2026 16:43 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag!
Gezin van vijf personen (twee volwassenen en drie kinderen van 11, 4 en 2 jaar oud). We hebben een perfect huis gevonden in Den Haag, in de wijk Hoge Veld. Wie woont daar? Hoe is het er? Hoe veilig is de buurt? Zouden jullie er opnieuw gaan wonen? Wij komen uit de regio Amsterdam en zijn op zoek naar rust en een groot huis, en goede scholen.
Je krijgt daar inderdaad veel huis voor je geld. Ik heb er niet gewoond, maar ben er wel zo nu en dan geweest. Ik vond de sfeer en type mensen niet fijn. Maar dat kan dan ook net toevallig een momentopname zijn.
Heb van 2007 tot en met 2021 gewoond in Lage Veld, ook Wateringse Veld.
Ik zou zelf nooit meer in Wateringse Veld gaan wonen. Het is echt geen prettige sfeer en toch wel een gevoel van onveiligheid.
Ik denk wel dat het afhangt van het deel van Hoge Veld waar je wilt gaan wonen maar zeker de wat oudere delen rond de laan van wateringse veld zou ik niet doen.
Nog even ter aanvulling. De meeste kinderen uit Wateringse Veld gaan naar de middelbare school in Delft. Daar had ik van te voren niet goed over nagedacht. Vanaf Hoge Veld zeker 30 minuten fietsen.(op een normale fiets)
Chatgpt zegt het volgende over de bevolkingssamenstelling:
Herkomst Aantal Percentage
Nederland 3.945 (42%)
Europa 720 (7,7%)
Buiten Europa 4.635 (50%)
Lijkt me dus ook lastig om een school te vinden waar jouw kinderen niet tot de minderheid behoren.
Ik heb er tot voor kort vlakbij gewoond en zou het jullie eerlijk gezegd niet aanraden. Het is inderdaad veel waar voor je geld, maar dat is altijd met een reden. De criminaliteit en verhuftering neemt daar naar mijn mening echt toe.
Ik woon in Karmoy, maakt onderdeel uit van Hoge Veld. Heerlijk wonen hier maar als je naar de hoofdweg loopt, wordt het wel minder. Geen gevoel van onveiligheid maar bv meer vuilnis op straat.
Het hangt echt van de straat en de locatie af hoe de vibe is.
Welk gedeelte van Hoge Veld staat het huis wat jullie op het oog hebben?
Je krijgt daar zoals iemand anders zegt veel waard voor je geld, maar ik vraag me dan direct af waarom het daar zo relatief goedkoop is, gezien de locatie. Ik zie op funda een woning van 135m2, 3 lagen, prima lay-out van de woning voor 435.000 Euro. Goed je hebt dan alleen een plaatsje buiten en geen tuin, maar dan nog is het goedkoop.

Of een modern appartement van 110m2 voor 410.000 Euro.

Ook veel autovrije hofjes zo te zien, dus perfect voor kinderen.

Waar zit de adder onder het gras?
De meeste woningen hebben eeuwig afgekochte erfpacht. Je koopt dus alleen de woning en meestal niet de grond.
Appletje schreef:
23-08-2026 11:12
Je krijgt daar zoals iemand anders zegt veel waard voor je geld, maar ik vraag me dan direct af waarom het daar zo relatief goedkoop is, gezien de locatie. Ik zie op funda een woning van 135m2, 3 lagen, prima lay-out van de woning voor 435.000 Euro. Goed je hebt dan alleen een plaatsje buiten en geen tuin, maar dan nog is het goedkoop.

Dat huis kost € 485.000,-. Nog goedkoop voor het aantal m2 en de staat van het huis, maar toch wel € 50.000,- duurder. En het is heel simpel: hoe groter/beter het huis voor relatief weinig geld, des te minder is de wijk.

Perfect ook voor fatbikes en scooters.
Wil je specifiek in Den Haag wonen? Ik zou zelf voor een van de randgemeentes kiezen.
Voorschoten, Wassenaar, delen van Leidschendam.
Everything is possible for the one who believes.
Appletje schreef:
23-08-2026 11:12

Moet je wel veel verder zeulen met alle boodschappen en andere spullen.
Moiren schreef:
23-08-2026 11:32
Wil je specifiek in Den Haag wonen? Ik zou zelf voor een van de randgemeentes kiezen.
Voorschoten, Wassenaar, delen van Leidschendam.
Ik denk dat Wassenaar financieel niet haalbaar is. Als ze daar een groot huis zoeken hebben ze ook een heel groot budget nodig en als ze nu uitkomen op Wateringse velden, dan lijkt me dat qua budget niet passend voor Wassenaar.

Trouwens wel eens dat die plekken beter zijn hoor.
Ushuaia schreef:
23-08-2026 11:54
Ik denk dat Wassenaar financieel niet haalbaar is. Als ze daar een groot huis zoeken hebben ze ook een heel groot budget nodig en als ze nu uitkomen op Wateringse velden, dan lijkt me dat qua budget niet passend voor Wassenaar.

Trouwens wel eens dat die plekken beter zijn hoor.
Ik zou liever klein maar fijn wonen. Maar als ze ruimte nodig heeft voor 8 kinderen ofzo houdt het welnop ja :lol:
Iedereen bedankt voor de reacties! :heart: Het wordt nu duidelijker. Ons budget is groot genoeg, maar we overwegen om niet meer dan 900.000 uit te geven. Het huis sprak ons ​​enorm aan omdat het aan al onze eisen voldeed (een grote keuken, aangezien ik veel kook; aparte, ruime kamers voor elk kind – mijn belangrijkste eis; een nieuw en goed geïsoleerd huis); dit huis had het allemaal. Maar we hadden geen beeld van de omgeving. Bovendien gaat onze oudste waarschijnlijk naar het voortgezet onderwijs (WVO-niveau), dus hebben we goede scholen en natuurlijk een veilige omgeving voor de kinderen nodig. Het is erg jammer, maar we gaan afzien van de koop. Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.
Met dat budget kun je buiten de randstad vrijstaand wonen. In hoeverre zit je aan de randstad gebonden?
Leton schreef:
23-08-2026 13:09
Iedereen bedankt voor de reacties! :heart: Het wordt nu duidelijker. Ons budget is groot genoeg, maar we overwegen om niet meer dan 900.000 uit te geven. Het huis sprak ons ​​enorm aan omdat het aan al onze eisen voldeed (een grote keuken, aangezien ik veel kook; aparte, ruime kamers voor elk kind – mijn belangrijkste eis; een nieuw en goed geïsoleerd huis); dit huis had het allemaal. Maar we hadden geen beeld van de omgeving. Bovendien gaat onze oudste waarschijnlijk naar het voortgezet onderwijs (WVO-niveau), dus hebben we goede scholen en natuurlijk een veilige omgeving voor de kinderen nodig. Het is erg jammer, maar we gaan afzien van de koop. Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.
Je weet nog niet zeker of het kind naar het voortgezet onderwijs gaat? Wat een aparte zin.
Zoek eens in Benoordenhout, Bezuidenhout-Midden, Vogelwijk, Vruchtenbuurt of de Zeeheldenbuurt. In Voorburg staan ook goede woningen in goede wijken. Oh, vergat nog de Bohemen en Kijkduin.

Huis in Hoge Veld ziet er goed uit, maar verkeerde buurt helaas.
Zoetermeer al overwogen? Niet mijn stad, maar ook daar heb je wel veel huis voor je geld.
OhMellie schreef:
23-08-2026 13:12
Met dat budget kun je buiten de randstad vrijstaand wonen. In hoeverre zit je aan de randstad gebonden?
Helaas zitten we aan Randstad vast. Vanwege het werk.
Star⁴ schreef:
23-08-2026 13:26
Je weet nog niet zeker of het kind naar het voortgezet onderwijs gaat? Wat een aparte zin.
Wat is er precies vreemd? Zijn kennis is uitstekend. Ik ken mijn kind en zijn prestaties. Sorry..
Carola_456 schreef:
23-08-2026 13:34
Zoek eens in Benoordenhout, Bezuidenhout-Midden, Vogelwijk, Vruchtenbuurt of de Zeeheldenbuurt. In Voorburg staan ook goede woningen in goede wijken. Oh, vergat nog de Bohemen en Kijkduin.

Huis in Hoge Veld ziet er goed uit, maar verkeerde buurt helaas.
Ik ga het nakijken... dank u.
Leton schreef:
23-08-2026 17:20
Wat is er precies vreemd? Zijn kennis is uitstekend. Ik ken mijn kind en zijn prestaties. Sorry..
Is Nederlands niet je moedertaal toevallig? Expat?
Pvc_tje schreef:
23-08-2026 14:24
Zoetermeer al overwogen? Niet mijn stad, maar ook daar heb je wel veel huis voor je geld.
Dan moet ze zich goed verdiepen in de wijken want er zijn grote verschillen binnen Zoetermeer qua wijken.
Ushuaia schreef:
23-08-2026 18:09
Dan moet ze zich goed verdiepen in de wijken want er zijn grote verschillen binnen Zoetermeer qua wijken.
Precies. In een groot deel wil je niet wonen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven