vreemdgaan moeder

15-02-2012 23:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:03:

[...]

Ik bemoei me met iets wat mij ook bereikt, namelijk het feit dat mijn moeder stiekem contact heeft met een andere man. Het seksleven van mijn ouders is hun zaak inderdaad, ik wil mij daar niet in mengen. Maar als ik daardoor (of iets anders dat tussen mijn ouders speelt) niet lekker in mijn vel zit, heb ik de behoefte daar over te praten.En dat is je goed recht.
quote:feeks schreef op 16 februari 2012 @ 00:01:

[...]

maakt NIET uit inderdaad, je blijft een kind wat zich met haar ouders wil bemoeienWat h_l_g ook al aangeeft: het beïnvloedt ook mijn broers en mij.

[...]

Ik bemoei me met iets wat mij ook bereikt, namelijk het feit dat mijn moeder stiekem contact heeft met een andere man. Het seksleven van mijn ouders is hun zaak inderdaad, ik wil mij daar niet in mengen. Maar als ik daardoor (of iets anders dat tussen mijn ouders speelt) niet lekker in mijn vel zit, heb ik de behoefte daar over te praten.Neen niet mee eens het gaat je niks aan, al zou zij een chat vriend hebben, draai het eens om, hoe zou jij het vinden als je zo gecontroleerd zou worden?
quote:liora schreef op 16 februari 2012 @ 00:06:

[...]

Neen niet mee eens het gaat je niks aan, al zou zij een chat vriend hebben, draai het eens om, hoe zou jij het vinden als je zo gecontroleerd zou worden?Als mijn moeder zou weten dat ik seksueel of getint contact zou hebben met iemand anders dan mijn vriend, zou zij daar zeker een opmerking over maken. Ook al is het iets subtiels, ze zal mij er bewust van maken met waarmee ik mee bezig ben.
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:09:

[...]

Als mijn moeder zou weten dat ik seksueel of getint contact zou hebben met iemand anders dan mijn vriend, zou zij daar zeker een opmerking over maken. Ook al is het iets subtiels, ze zal mij er bewust van maken met waarmee ik mee bezig ben.Jullie letten wel erg op elkaar : lijkt mij erg ongezond en benauwend
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:06:

[...]

Wat h_l_g ook al aangeeft: het beïnvloedt ook mijn broers en mij.

Volgens mij komt het door jou en je gesnuffel dat dit speelt.

Jouw ouders hebben een zorgplicht voor jullie..eten drinken, dak boven je hoofd, enz..

Als je ouder bent betekend het niet dat je geen persoon op zich meer bent.

Wil je praten..prima, daar is maatschappelijk werk voor.

Mss zijn ze al wel jaren nog samen alleen voor de kinderen en hebben ze dit allang besproken. Het lijkt me niet dat ze het er na jouw laatste actie niet over hebben gehad.
quote:liora schreef op 16 februari 2012 @ 00:10:

[...]

Jullie letten wel erg op elkaar : lijkt mij erg ongezond en benauwendBlijkbaar deelt niet iedereen dezelfde mening hierover, aangezien ik het normaal vind om iemand erop te wijzen als hij/zij buiten zijn/haar partner seksueel/getint contact heeft met iemand anders.

[...]

Ik bemoei me met iets wat mij ook bereikt, namelijk het feit dat mijn moeder stiekem contact heeft met een andere man. Het seksleven van mijn ouders is hun zaak inderdaad, ik wil mij daar niet in mengen. Maar als ik daardoor (of iets anders dat tussen mijn ouders speelt) niet lekker in mijn vel zit, heb ik de behoefte daar over te praten.Maar er is een verschil tussen praten over wat het met jou doet, en je ouders verplichten te leven naar jouw regels.
quote:cheerlesscard schreef op 16 februari 2012 @ 00:11:

[...]

Volgens mij komt het door jou en je gesnuffel dat dit speelt.

Jouw ouders hebben een zorgplicht voor jullie..eten drinken, dak boven je hoofd, enz..

Als je ouder bent betekend het niet dat je geen persoon op zich meer bent.

Wil je praten..prima, daar is maatschappelijk werk voor.

Mss zijn ze al wel jaren nog samen alleen voor de kinderen en hebben ze dit allang besproken. Het lijkt me niet dat ze het er na jouw laatste actie niet over hebben gehad.Dus als ouder zijnde heb je niet de verantwoordelijkheid je nageslacht zich goed in zijn/haar vel te laten zitten? Ik moet hierover maar met een maatschappelijk werker praten en kan hier niet over met mijn eigen ouders praten? Raar.. communicatie binnen een gezin lijkt me een bijna net zo grote verantwoordelijkheid voor een ouder als eten op tafel krijgen.
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:06:

[...]

Wat h_l_g ook al aangeeft: het beïnvloedt ook mijn broers en mij.

Hoe beïnvloedt het jullie? Merken jullie het dat jullie ouders er bonje over hebben of vinden jullie het idee dat je moeder vreemdgaat niet prettig? Zijn jullie bang dat jullie ouders gaan scheiden, dat er (meer) bonje komt?

Zaken die jullie rechtstreeks treffen (ruzie, angst voor scheiding) zouden m.i. bespreekbaar moeten zijn tussen jullie en jullie ouders. Maar dan gaat het om de gevolgen van de manier waarop jullie ouders hun relatie inrichten. Over die gevolgen mogen jullie absoluut jullie wensenlijstje hebben, daar mogen jullie van jullie ouders van verwachten dat ze rekening houden met jullie. Maar sec de manier waaròp ze hun relatie inrichten, dat is en blijft iets dat jullie niets aangaat.
Je vader weet er nu van. Het is aan je ouders hoe verder.

Het is jouw zaak niet.
quote:chartreuse schreef op 16 februari 2012 @ 00:13:

[...]

Maar er is een verschil tussen praten over wat het met jou doet, en je ouders verplichten te leven naar jouw regels.Uiteraard. Ik eis ook niet dat zij naar mijn regeltjes leven, dat heb ik nergens aangegeven. Ik heb mijn mening geven aan mijn moeder en zij heeft mij beloofd dat zij geen contact meer zou hebben met deze persoon. Hoogstwaarschijnlijk (dat idee heb ik dus) heeft zij dit nog wel. Zij heeft iets beloofd, dat zij waarschijnlijk niet doet. Als zij een open relatie wil met mijn vader, had ze dat tijdens dat gesprek een half jaar geleden ook in grote lijnen kunnen vertellen, zodat ik en mijn broers daar in ieder geval rekening mee konden houden. En als zij daarvoor kiezen, mag ik het daar wel mee oneens zijn, maar hoef ik daar niks meer over te zeggen.
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:09:

[...]

Als mijn moeder zou weten dat ik seksueel of getint contact zou hebben met iemand anders dan mijn vriend, zou zij daar zeker een opmerking over maken. Ook al is het iets subtiels, ze zal mij er bewust van maken met waarmee ik mee bezig ben.

Dat is ook iets wat je van 'n moeder mag verwachten, dat ze haar kind wijst op mogelijke consequenties van het gedrag van dat kind.

Omgekeerd is dat m.i. niet zo vanzelfsprekend, dat een kind zijn/haar moeder wijst op mogelijke consequenties van haar gedrag.
quote:chartreuse schreef op 16 februari 2012 @ 00:17:

[...]

Hoe beïnvloedt het jullie?

(angst voor scheiding) Ehm.... zoiets. Je ziet hoe de ene ouder de ander aan het belazeren is... niet echt een veilige omgeving... toch?
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:13:

[...]

Blijkbaar deelt niet iedereen dezelfde mening hierover, aangezien ik het normaal vind om iemand erop te wijzen als hij/zij buiten zijn/haar partner seksueel/getint contact heeft met iemand anders.Maar hoe doen jullie dit dan? Hoe weet jouw moeder nu dat jij bv seksueel getint contact zou hebben met iemand anders dan jou vriend? Snap er geen bal van, vertel je dat dan? En andersom ook?
quote:geitenwollensoc schreef op 16 februari 2012 @ 00:15:

[...]

Dus als ouder zijnde heb je niet de verantwoordelijkheid je nageslacht zich goed in zijn/haar vel te laten zitten? Ik moet hierover maar met een maatschappelijk werker praten en kan hier niet over met mijn eigen ouders praten? Raar.. communicatie binnen een gezin lijkt me een bijna net zo grote verantwoordelijkheid voor een ouder als eten op tafel krijgen.

Nee, want alleen omdat jij hun kind bent geeft jou dat niet het recht om je in hun privé te mengen.

Hetzelfde geld in het geval van scheiding. Het zijn allebei jouw ouders dat staat los van hun relatie.

Je bent al één keer de grens over gegaan door te snuffelen en ook nog eens naar jouw vader te stappen.

Ze maken geen ruzie oid hierover dus het enige probleem is dat het jou niet bevalt..helaas pindakaas zou ik zeggen want jij beheerd hun leven niet.

Zij zijn niet verplicht om over hun relatie te communiceren naar jou toe.
quote:blijftgewoondametje schreef op 16 februari 2012 @ 00:18:

Je vader weet er nu van. Het is aan je ouders hoe verder.

Het is jouw zaak niet.Gevonden
quote:chartreuse schreef op 16 februari 2012 @ 00:17:

[...]

Hoe beïnvloedt het jullie? Merken jullie het dat jullie ouders er bonje over hebben of vinden jullie het idee dat je moeder vreemdgaat niet prettig? Zijn jullie bang dat jullie ouders gaan scheiden, dat er (meer) bonje komt?

Zaken die jullie rechtstreeks treffen (ruzie, angst voor scheiding) zouden m.i. bespreekbaar moeten zijn tussen jullie en jullie ouders. Maar dan gaat het om de gevolgen van de manier waarop jullie ouders hun relatie inrichten. Over die gevolgen mogen jullie absoluut jullie wensenlijstje hebben, daar mogen jullie van jullie ouders van verwachten dat ze rekening houden met jullie. Maar sec de manier waaròp ze hun relatie inrichten, dat is en blijft iets dat jullie niets aangaat.Het beïnvloedt mij (ik weet niet in hoeverre mijn broers deze mening delen) in de zin, dat mijn moeder heeft beloofd geen contact meer te hebben met de man, maar zich waarschijnlijk (dat idee heb ik dus, daar zit ik nu een beetje mee) niet aan die belofte houdt. Wat ik al zei, ze had ook in dat gesprek een half jaar geleden in algemene lijnen kunnen zeggen dat mijn vader en zij dat nu eenmaal zo doen (ook al was dat toen niet afgesproken tussen haar en mijn vader, aangezien ze zei dat mijn vader er niets vanaf wist), zonder uberhaupt in details te treden. Ze houdt zich dus (naar mijn gevoel) niet aan haar belofte. Dat stiekeme gedrag voelt niet goed, omdat zij heeft aangegeven dat ze geen contact meer met hem zou hebben.
Ik denk dat je het beste afstand kan doen van de hele situatie en je er verder niet meer mee bemoeien. Kijk het is niet netjes zoals het gaat, maar dat betekend nog niet dat het jouw zaken zijn.

Het kan nog wel eens voorkomen dat jij straks iets meemaakt in je leven wat je niet verwacht had. Je wordt onverwacht verliefd op iemand terwijl je al een relatie hebt (stel he, ik snap dat je nu roept dat doe ik noooit). Dat wordt een beetje flirten/uitproberen. Dan wil je toch ook niet dat je ouders zich daar mee gaan bemoeien? Dat is iets tussen jou en je partner. En dat is het nu ook tussen jouw ouders.

En ben eens eerlijk, jij lijdt er totaal niet onder, wat voor invloed heeft het nu op jouw leven. He misschien hebben je ouders wel een open relatie en willen ze dat jou niet vertellen!
Je hebt je moeder bewust verraden bij je vader, ik vind het niet gek wanneer ze niet meer eerlijk zou zijn (als dat al het geval is).

Jij hebt je mening gegeven, je moeder is een volwassen vrouw, het is aan haar hoe ze daar verder mee om wil gaan.

Daarnaast, wanneer het je echt zo stoort ga je toch gewoon zorgen dat je wél de middelen gaat bezitten in uit huis te kunnen?!
quote:snoesje666 schreef op 15 februari 2012 @ 23:54:

Misschien heeft ze een midlifecrisis, net als je vader ?

[img]http://www.2commerce.nl/cms/wp-content/ ... zoeken.jpg[/img]

Nieuw plaatje doet het ook niet ? Of ligt het aan mijn instellingen ? Zien jullie wel een plaatje ?uitgezet in de nacht vanwege vieze plaatjes plakkerT
quote:h_l_g schreef op 16 februari 2012 @ 00:20:

[...]

Ehm.... zoiets. Je ziet hoe de ene ouder de ander aan het belazeren is... niet echt een veilige omgeving... toch?

Als het inderdaad belazeren is, dan zijn er inderdaad veiligere omgevingen te bedenken, dat is waar. Maar vooralsnog is dat belazeren een aanname. Wie weet vindt pa het allemaal wel prima, maar hebben ze er moeite mee dit op een juiste manier aan de kinderen over te brengen. Was het helemaal de bedoeling niet dat de kinderen dit zouden weten, en weten ze nu de geest uit de fles is niet meer hoe er mee om te gaan.

Hoe de ouders er mee omgaan verdient niet de schoonheidsprijs, maar TO's gesnuffel verdient die prijs evenmin. Evenals het afdwingen van de belofte die ma gedaan heeft.
quote:h_l_g schreef op 16 februari 2012 @ 00:22:

[...]

Misschien mis ik iets, maar waar staat dat haar vader er vanaf weet?In het OP
quote:h_l_g schreef op 16 februari 2012 @ 00:20:

[...]

Ehm.... zoiets. Je ziet hoe de ene ouder de ander aan het belazeren is... niet echt een veilige omgeving... toch?Je weet niet eens zeker of je moeder jouw vader ook daadwerkelijk belazerd. Ik vind dat nogal een beschuldiging. Je hebt het tegen je vader verteld, je hebt het tegen je moeder gezegd. En er veranderd niks. Klaar lijkt me. Het zijn allebei volwassen mensen, je hebt je mening gegeven, en blijkbaar vinden je ouders het wel best zo.
quote:liora schreef op 16 februari 2012 @ 00:24:

[...]

In het OPJa zie het net. Het is al laat, ik ben moe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven