vreemdgaan moeder

15-02-2012 23:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:redband schreef op 16 februari 2012 @ 09:42:

Wie weet hadden ze al jaren lang een afspraak met elkaar dat ze samen bleven tot de kinderen het huis uit zijn.TO bemoeit zich te veel met zaken van haar ouders.

Ja maar da tis het hem dus juist...

WIE WEET???

Als er al zo een dergelijke afspraak is, communiceer dat dan naar je kinderen... Je woont samen met hun in een huis.

Iedereen wordt grootgebracht met het ideaalbeeld, dat dat soms anders ook kan is alleen maar een waardevolle les lijkt me..

Maar wees er dan open over..?

Anders krijg je dit soort situaties..
Zo irritant als de OP weggehaald wordt....
@Anthonius

Ik ben helemaal voor een open communicatie op vele fronten, maar ik ben toch echt van mening dat ouders geen verantwoording aan hun kinderen verschuldigd zijn over hun intieme relatie(s).
quote:amalia schreef op 16 februari 2012 @ 10:35:

Zo irritant als de OP weggehaald wordt....Nou wel te begrijpen in dit geval.
Gaat niet persé om verantwoording, maar als 1 gezinslid iets doet wat het hele gezin beïnvloedt, waarom zou je je daar dan niet mee mogen bemoeien? Wat stelt een gezin dan nog voor?
quote:nummerzoveel schreef op 16 februari 2012 @ 10:45:

@Anthonius

Ik ben helemaal voor een open communicatie op vele fronten, maar ik ben toch echt van mening dat ouders geen verantwoording aan hun kinderen verschuldigd zijn over hun intieme relatie(s).

Ben ik met je eens..

Maar stel nou dat he.. Dat vader en moeder hebben afgesproken een open huwelijk te hebben en dit NIET communiceren met hun, belangrijk, nog thuis wonende kinderen. En op Donderdag komt die moeder ophalen en zaterdag avond komt vader aangeschoten thuis met haar enz enz enz

Dan weet het kind in kwestie toch ook niet waar ze aan toe is? Die snapt er geen reet meer van..

Wees dan open en eerlijk.

Of zie jij dit anders?

De vergelijking met TO zit hem er dus in dat ze ermee geconfronteerd wordt..

Tuurlijk zeg je niet alles tegen je kids.. als je graag afgeranseld door je vrouw wordt vertel je dat ook niet..

Maar als je dochter binnen komt lopen terwijl je net met een zweep bewerkt wordt kun je je er echt niet meer mee weg maken onder het mom van, dat is prive en gaat jullie niets aan..

Dan moet je toch echt wel uitleggen wat SM is en dat jullie daar van houden, of niet??
quote:amalia schreef op 16 februari 2012 @ 10:35:

Zo irritant als de OP weggehaald wordt....Een teken van zwakte, TO kreeg niet de gewenste reactie s
quote:liora schreef op 16 februari 2012 @ 11:43:

[...]

Een teken van zwakte, TO kreeg niet de gewenste reactie sNou het was wel een heel persoonlijk onderwerp, en miss zelfs wel herkenbaar dus ik begrijp het heel goed.
@Antonius

Ik zie dat idd anders. Ten eerste vind ik dat ouders hun kinderen niet hoeven te confronteren met hun intieme leven(s). Ten tweede vind ik dat, wanneer een kind er bij toeval achter komt, een simpele 'dat is iets tussen je vader/moeder en mij' volstaat. Je kinderen er bij betrekken, door erover te praten of zwijgplicht op te leggen of wat dan ook, vind ik 'not done'. Er is niets mis mee om kinderen ook te leren dat zelfs ouders recht hebben op een eigen leven.
quote:nummerzoveel schreef op 16 februari 2012 @ 13:03:

@Antonius

Ik zie dat idd anders. Ten eerste vind ik dat ouders hun kinderen niet hoeven te confronteren met hun intieme leven(s). Ten tweede vind ik dat, wanneer een kind er bij toeval achter komt, een simpele 'dat is iets tussen je vader/moeder en mij' volstaat. Je kinderen er bij betrekken, door erover te praten of zwijgplicht op te leggen of wat dan ook, vind ik 'not done'. Er is niets mis mee om kinderen ook te leren dat zelfs ouders recht hebben op een eigen leven.

Maar kun je je niet voorstellen hoe verwarrend dat kan zijn voor een kind?

Over het algemeen zijn de ouders toch het rolmodel voor het kind?!?

Het heeft mijns inziens niets te maken met het hebben van een eigen leven, uiteraard heeft iedereen daar recht op, lijkt me logisch. Maar als je met meerdere mensen samenwoont en voor enkelen van hen ook een rolmodel bent, tja...

Waarom is het 'not done' eerlijk aan je kinderen uit te leggen hoe de vork in de steel zit?

Bijvoorbeeld een andere situatie... Pappa trekt graag vrouwenkleren aan.

Wordt 'betrapt' door jongste zoon, dan ook maar zeggen dat iets tussen je vader en ik? Die arme knul snapt er dan helemaal niets meer van. Waarom dan niet uitleggen dat er mannen zijn die bla bla bla bla

Net zoals je kunt uitleggen Pappa en ik houden heel veel van elkaar maar hebben ook andere mensen waar we heel veel van houden enz enz enz

Nogmaals ik heb het over situaties waarbij kinderen er geconfronteerd mee worden he.
@Anthonius

Nog steeds niet eens. Een kind dat nog zo jong is dat het er verward van raakt, kun je vertellen dat papa en mama ook wel eens spelletjes met elkaar spelen. En een kind dat wel oud genoeg is om de sexuele lading te begrijpen, kun je vertellen dat het ze niets aan gaat. Je gaat volledig voorbij aan het feit dat kinderen over het algemeen ook helemaal niets van het sexleven van hun ouders willen weten.
quote:nummerzoveel schreef op 16 februari 2012 @ 16:34:

@Anthonius

Nog steeds niet eens. Een kind dat nog zo jong is dat het er verward van raakt, kun je vertellen dat papa en mama ook wel eens spelletjes met elkaar spelen. En een kind dat wel oud genoeg is om de sexuele lading te begrijpen, kun je vertellen dat het ze niets aan gaat. Je gaat volledig voorbij aan het feit dat kinderen over het algemeen ook helemaal niets van het sexleven van hun ouders willen weten.

En jij gaat volledig voorbij aan de emoties van dat kind..

De verwarring die het met zich mee brengt..

Natuurlijk willen ze niks weten, maar als ze er, bedoeld of onbedoeld, mee geconfronteerd worden, vind ik dat de ouders ze wel een uitleg verschuldigd zijn...
Het "kind" is echter een jongvolwassene van 20 jaar oud in dit verhaal. 20 jaar oud is iets heel anders dan 8 jaar oud.

Dit "kind" heeft haar moeder zitten controleren door in haar prive zaken te neuzen omdat ze een vermoeden had dat moeders met een ander ging. Of moeder het nu doet of niet, dit zijn niet de zaken van een jongvolwassen dochter die nog thuis woont en geen respect heeft voor de privacy of relatie van haar ouders, hoe deze ook moge wezen.

Het feit alleen al dat ze haar vader hierover vertelde en deze laconiek reageerde duidt toch al dat het ofwel al bekend of afgesproken is, of vader hier niet geinteresseerd is.

Wat het ook moge zijn, ze kreeg hier alleen dingen van mee omdat ze hier actief naar opzoek ging, dat is van een andere orde dan dat ouders hun nieuwe lovers thuis komen showen.
Zooo eens met anthonius!! Uitleggen en antwoord geven op waarom-vragen is een van de belangrijkste dingen in een opvoeding. Opvoeden is begeleiden. 'Dat is iets tussen mij en je vader', letterlijk 'daar heb jij niks mee te maken', komt op mij nogal vijandig en buitensluiterig over. Ik denk echt dat het beter is om open naar je kind te zijn, aangepast aan de leeftijd. Zoals anthonius zegt, je bent toch zeker wel een uitleg verschuldigd als je kind ergens mee geconfronteerd wordt. Dan wil je je kind toch zeker iets bijbrengen?

Wat als je kind bijv een ruzie op straat ziet en daar aan jou vragen over stelt, zeg je dan ook, 'dat is iets tussen die mensen en heb jij niks mee te maken!'? Het heeft m.i. niets te maken met een eigen leven maar met gewoon uitleg. Communicatie is zoo belangrijk.. Erg om te lezen dat er werkelijk ouders zijn die dit niet snappen!
En alsof het er toe doet hoe ze erachter is gekomen.. Pff, mensen die zo reageren missen uberhaubt de hele opvoedkundige essentie.
@Lara_lala

Ik vind het erg om te lezen dat er kennelijk mensen zijn die vinden dat ze hun kinderen tekst en uitleg verschuldigd zijn over hun eigen prive/sexleven en menen dat dit de opvoedkundige essentie raakt. Communicatie in de ouder/kind-relatie is inderdaad heel belangrijk. Maar weten wanneer jij je problemen voor jezelf moet houden en hen daar niet mee moet belasten is nog veel belangrijker!
Het is inderdaad niet verstandig als iemand uitgebreid verslag doet aan haar kinderen hoe de man die ze dit weekend weer aan de haak heeft geslagen in bed is.

Maar dat is sowieso al niet iets verstandigs om te doen, qua goede voorbeeld. Net als vreemdgaan. Dus als je kinderen ergens mee geconfronteerd worden, vind ik nou eenmaal dat je ze op zn minst een uitleg verschuldigd bent. Vooral als ze er zelf vragen over stellen, hoe ze het weten doet er niet toe.

Blijkbaar een meningsverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven