Pasta carbonata
donderdag 16 februari 2012 om 19:32
donderdag 16 februari 2012 om 19:50
vrijdag 17 februari 2012 om 00:27
quote:papouck schreef op 17 februari 2012 @ 00:18:
Parmezaanse kaas ipv jonge kaas (daar zit toch echt geen smaak aan).
En wat absoluut in je ingrediëntenlijst (van je eerste bericht) ontbreekt is 1 (of 2) eidooiers. Die zijn ook al genoemd en écht... zonder geen carbonara
Inderdaad.
En wat ik ook mis, of hier lees: niet je eiermengsel door je pasta roeren! En al helemaal niet in een hete pan! Dan stolt het ei veel te snel en krijg je van die kleine stukjes gestold ei in plaats van een glazig laagje om je pasta. Je moet juist je eiermengsel in een schaal op kamertemperatuur hebben (dus niet je eieren zo uit de ijskast). En dan de gekookte pasta op je je eiermengsel gieten en dan omscheppen tot alle pasta zo'n laagje heeft.
Parmezaanse kaas ipv jonge kaas (daar zit toch echt geen smaak aan).
En wat absoluut in je ingrediëntenlijst (van je eerste bericht) ontbreekt is 1 (of 2) eidooiers. Die zijn ook al genoemd en écht... zonder geen carbonara
Inderdaad.
En wat ik ook mis, of hier lees: niet je eiermengsel door je pasta roeren! En al helemaal niet in een hete pan! Dan stolt het ei veel te snel en krijg je van die kleine stukjes gestold ei in plaats van een glazig laagje om je pasta. Je moet juist je eiermengsel in een schaal op kamertemperatuur hebben (dus niet je eieren zo uit de ijskast). En dan de gekookte pasta op je je eiermengsel gieten en dan omscheppen tot alle pasta zo'n laagje heeft.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:59
quote:pup schreef op 16 februari 2012 @ 19:24:
Ik doe altijd deze, echt heul lekker:
http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/carbonara.htmlWat een leuke site!
Ik doe altijd deze, echt heul lekker:
http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/carbonara.htmlWat een leuke site!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
vrijdag 17 februari 2012 om 11:36
ik maak hem zo, recept van italiaanse vriendin van ouders....
1 uitje glazig bakken,
pancetta uitbakken (ca 120 gram)
ui en pancetta bij elkaar en dan 1 teentje knoflook mee bakken, niet te hard dan wordt het bitter.
Ondertussen spaghetti koken.
in een aparte schaal, kookroom (125ml) loskloppen met 2 eieren, ca 100 gram parmezaanse kaas en vers gemalen peper.
Het ui/spek mengsel op heel laag vuur zetten en dan het ei room mengsel erdoor doen. Heel goed roeren en dit blijven doen terwijl het mengsel indikt. Dat duurt wel een minuut of 5-6.
Spaghetti afgieten en iets af laten koelen. Dan bij de saus voegen maar ook dan heel goed roeren anders krijg je idd roerei en dat is echt zonde!
Ik vind hem zo heel erg lekker. Voor de groentes eet ik een losse salade oid.
1 uitje glazig bakken,
pancetta uitbakken (ca 120 gram)
ui en pancetta bij elkaar en dan 1 teentje knoflook mee bakken, niet te hard dan wordt het bitter.
Ondertussen spaghetti koken.
in een aparte schaal, kookroom (125ml) loskloppen met 2 eieren, ca 100 gram parmezaanse kaas en vers gemalen peper.
Het ui/spek mengsel op heel laag vuur zetten en dan het ei room mengsel erdoor doen. Heel goed roeren en dit blijven doen terwijl het mengsel indikt. Dat duurt wel een minuut of 5-6.
Spaghetti afgieten en iets af laten koelen. Dan bij de saus voegen maar ook dan heel goed roeren anders krijg je idd roerei en dat is echt zonde!
Ik vind hem zo heel erg lekker. Voor de groentes eet ik een losse salade oid.