Kinderen alleen thuis
vrijdag 17 februari 2012 om 10:23
Man en ik zijn denken eraan om a.s. zaterdag naar een feest te gaan. Het feest is een half uur rijden bij ons vandaan en is van 23:00 tot een uur of 05:00.
Wij hebben 2 kinderen 14 en 15 jaar, het zijn niet de beste maatjes, maar wanneer het moet kunnen ze wel met elkaar omgaan. Qua verantwoordelijkheis zijn ze wisselend.
Wanneer we gaan dan zijn zij een tijdje alleen, omdat iedereen die normaal gesproken oppast ook daar naar toe gaat. Ze kunnen helaas niet mee omdat ze te jong zijn. We zijn niet van plan om pas 05:00 thuis te komen maar tussen 01:00 en 02:00.
We hebben ze nog nooit in de late avond\ nacht alleen gelaten en ik weet niet of we het wel zouden kunnen. Ik heb het al aan verschillende gevraagd en de 1 zegt kan wel, de ander nee niet doen.
Hebben jullie je kinderen weleens rond die tijdstippen alleen thuis gelaten en zo ja vanaf welke leeftijd????
Wij hebben 2 kinderen 14 en 15 jaar, het zijn niet de beste maatjes, maar wanneer het moet kunnen ze wel met elkaar omgaan. Qua verantwoordelijkheis zijn ze wisselend.
Wanneer we gaan dan zijn zij een tijdje alleen, omdat iedereen die normaal gesproken oppast ook daar naar toe gaat. Ze kunnen helaas niet mee omdat ze te jong zijn. We zijn niet van plan om pas 05:00 thuis te komen maar tussen 01:00 en 02:00.
We hebben ze nog nooit in de late avond\ nacht alleen gelaten en ik weet niet of we het wel zouden kunnen. Ik heb het al aan verschillende gevraagd en de 1 zegt kan wel, de ander nee niet doen.
Hebben jullie je kinderen weleens rond die tijdstippen alleen thuis gelaten en zo ja vanaf welke leeftijd????
vrijdag 17 februari 2012 om 10:26
Ik vind het vrij normaal op die leeftijd.
Als er iets is kunnen ze prima handelen.
Gewoon afspreken dat ze leuk film kijken ofzo, een uur of 10, 11 naar bed gaan ?! en dan komen jullie een uur of één.
Ik laat mijn kinderen overdag wel eens een uurtje alleen thuis, 10 en 7 jaar. s'avonds natuurlijk nooit.
Maar dat is een heel groot leefijdsverschil met die van jou.
Als er iets is kunnen ze prima handelen.
Gewoon afspreken dat ze leuk film kijken ofzo, een uur of 10, 11 naar bed gaan ?! en dan komen jullie een uur of één.
Ik laat mijn kinderen overdag wel eens een uurtje alleen thuis, 10 en 7 jaar. s'avonds natuurlijk nooit.
Maar dat is een heel groot leefijdsverschil met die van jou.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:27
Ik zou liever proberen of ze niet elk bij een vriendje of vriendinnetje kunnen logeren, dan zit je wat prettiger en dan kun je het ook gewoon zo laat maken als je wil. Ik kan me voorstellen dat als een feest pas om 23.00 begint en je moet rond 1 uur alweer naar huis, het wel heel kort is, zeker als het gezelliger is dan je dacht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:28
Ik heb zelf nog niet van die grote kinderen maar ik kan me van mijn eigen jeugd herinneren dat mijn ouders dat wel deden. Ze gingen bijne elke vrijdagavond dan rond half 8 weg en kwamen tussen 12 en 1 uur thuis. Ik was de oudste en moest op de 2 jongsten passen. Ik was toen ook ongeveer zo oud als jouw kinderen.
We keken dan altijd tv en eigenlijk hadden we dan juist nooit ruzie, terwijl we dat de rest van de week wel vaak hadden.
Dus gewoon lekker gaan en moby meenemen zodat je gewoon bereikbaar bent. Zak chips en lekker drinken achterlaten (wij mochten dan altijd een spoetnik) en ze zullen zich wel redden voor een keertje.
We keken dan altijd tv en eigenlijk hadden we dan juist nooit ruzie, terwijl we dat de rest van de week wel vaak hadden.
Dus gewoon lekker gaan en moby meenemen zodat je gewoon bereikbaar bent. Zak chips en lekker drinken achterlaten (wij mochten dan altijd een spoetnik) en ze zullen zich wel redden voor een keertje.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:29
Dat moet toch prima kunnen? Je kinden zijn nb. 14 en 15, dan kun je van ze verwachten dat ze zelf gaan slapen (of al in bed liggen) en er niks kan gebeuren.
Ik heb twee jongens van 9 en 12 jaar. Met enige regelmaat zijn wij ook 's avonds wel eens samen naar de film of een feestej voor volwassenen. We hebben geen oppas voor handen en mijn kinderen kunnen de verantwoording aan. We gaan dan om 20.30 weg. De kinderen liggen vanaf 20.00 in bed en mogen tot het moment dat wij weggaan lezen. Ze gaan altijd lief slapen.
We hebben de buren ingelicht en ze hebben allebei hun mobieltje bij hun bed liggen en mogen ons bellen als er een probleem is. We hebben dit nu denk ik een keer of 5 gedaan in het afgelopen jaar.
Ik heb twee jongens van 9 en 12 jaar. Met enige regelmaat zijn wij ook 's avonds wel eens samen naar de film of een feestej voor volwassenen. We hebben geen oppas voor handen en mijn kinderen kunnen de verantwoording aan. We gaan dan om 20.30 weg. De kinderen liggen vanaf 20.00 in bed en mogen tot het moment dat wij weggaan lezen. Ze gaan altijd lief slapen.
We hebben de buren ingelicht en ze hebben allebei hun mobieltje bij hun bed liggen en mogen ons bellen als er een probleem is. We hebben dit nu denk ik een keer of 5 gedaan in het afgelopen jaar.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:29
Dat is onmogelijk voor ons om in te schatten.
Wij kennen jouw kinderen niet.
Toe ik vijftien was woonde ik bijna alleen in huis,
Mijn moeder was nooit aanwezig ook hele nachten niet.
Opzich denk ik dat een gemiddeld kind van vijftien dat wel kan hoor.
Ik zou dan wel zeggen dat ik een uurtje later terugkom.
Als je dan binnenkomt kan je zien wat ze uitvreten.
Handig voor de volgende keer.
Wij kennen jouw kinderen niet.
Toe ik vijftien was woonde ik bijna alleen in huis,
Mijn moeder was nooit aanwezig ook hele nachten niet.
Opzich denk ik dat een gemiddeld kind van vijftien dat wel kan hoor.
Ik zou dan wel zeggen dat ik een uurtje later terugkom.
Als je dan binnenkomt kan je zien wat ze uitvreten.
Handig voor de volgende keer.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:31
Overdag zijn ze ook al vaak alleen en dan ze in huis hun eigen ding. Maar 's avonds en 's nacht vind ik zooo anders.
We hebben idd goed contact met de buren en heb er al over nagedacht om ze in te seinen.
Ik was vroeger met mijn zus al op jongere leeftijd avonden en halve nachten alleen, omdat mijn ouders naar een feest oid gingen. Maar nu ik zelf moeder ben vind ik het toch heel erg moeilijk.
Ja, qua leeftijd die ze hebben denk ik 'Het moet kunnen' maar blijf het moeilijk vinden.
Dochter zou eventueel bij een vriendin kunnen slapen, maar zoon is erg opzich en heeft niet iemand waar hij zou kunnen slapen...
We hebben idd goed contact met de buren en heb er al over nagedacht om ze in te seinen.
Ik was vroeger met mijn zus al op jongere leeftijd avonden en halve nachten alleen, omdat mijn ouders naar een feest oid gingen. Maar nu ik zelf moeder ben vind ik het toch heel erg moeilijk.
Ja, qua leeftijd die ze hebben denk ik 'Het moet kunnen' maar blijf het moeilijk vinden.
Dochter zou eventueel bij een vriendin kunnen slapen, maar zoon is erg opzich en heeft niet iemand waar hij zou kunnen slapen...
vrijdag 17 februari 2012 om 10:33
Mijn eigen kinderen zijn nog te jong om 's avonds alleen thuis te blijven, maar mijn ouders lieten ons op die leeftijd wel alleen thuis. Ook wel eens een heel weekend als ze op familiebezoek gingen aan de andere kant van het land.
ik zou de buren wel een seintje geven (de kids tel. nr. van de buren geven) en zorgen dat jezelf mobiel bereikbaar bent.
ik zou de buren wel een seintje geven (de kids tel. nr. van de buren geven) en zorgen dat jezelf mobiel bereikbaar bent.
vrijdag 17 februari 2012 om 10:38