Dromen

17-02-2012 12:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva-ers!

De laatste weken heb ik heel erg veel last van dromen s'nachts. Het wordt inmiddels zo erg dat ik er s'nachts niet meer van durf te gaan slapen.

Ik droom over vanalles, maar vooral over dat mijn vriend vreemdgaat, terwijl hij dat nóóit zou doen, en over een hele heftige periode in mijn leven. Mijn ex heeft mij 1,5 jaar lang mishandeld, zowel geestelijk als lichamelijk, en ook heeft hij mij seksueel misbruikt. Ik heb hier hulp voor gehad, en ik heb er inmiddels ook weinig last meer van. Ik heb het een plekje proberen te geven, en dat lukt aardig.

Daarom vind ik het ook zo raar dat ik hier telkens weer nachtmerries om heb. Mijn vriend weet dit ook, en hij troost me ook als ik s'nachts huilend wakker schrik ofzo, maar hij kan verder natuurlijk ook weinig doen.

Heeft iemand tips voor mij wat dit kan zijn, of hoe ik hiermee om kan gaan?
Ik heb precies hetzelfde. Ik lees even mee!
Ai, wat vervelend. Is EMDR niets voor je om alles te kunnen verwerken? Zodat je geest rust krijgt?
Ik heb geen idee wat het is, ik ga eens even op Google kijken en informeren. Heb je hier zelf ervaring mee?
xangelalove, gekke vraag misschien maar ben je zwanger??

Ik heb ook veel meegemaakt en toen ik zwanger was ging ik ook de meest vreselijke dingen dromen. Ik werd echt soms huilend wakker en was echt compleet overstuur. Het ging bij mij ook meestal om mijn man en om de nare dingen van vroeger.

Hier is het vanzelf overgegaan, gelukkig nog ruim voor de bevalling.
Oei, daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat hoop ik niet eigenlijk. Maar ik moet over ruim een week ongesteld worden, dus ik hou dat wel even goed in de gaten.

Bedankt voor de tip in ieder geval!
Ja, ik heb er erg goede ervaring mee. Na heftige toestanden relatie ook.
xangelalove, dat zal dan wel niet joh (geen zorgen over maken). Ik had het rond de 20 weken geloof ik, heeft een week of 10 geduurd.

Wel heel naar voor je zeg, ik werd er zelf ook echt doodmoe van.

Heb je nu nog therapie? Anders zou je het daar kunnen bespreken...
Nee ik maak me ook niet direct zorgen, maar ik hou het wel even goed in de gaten haha.

Nee, ik heb geen therapie meer. Is inderdaad vreselijk vervelend en vermoeiend, en ik wordt er ook overdag vreselijk humeurig van. En ik ben erg snel emotioneel.
Ik heb ook last van nare dromen. Wat niet voor 100% helpt maar wel veel, ik las via google en hier tips om dromen te onthouden, dus doe ik precies het omgekeerde om ze niet te onthouden en op die manier er zo weinig mogelijk last van te hebben.

En wat ik kan, maar hoe je dat doet weet ik niet, ik heb lucide dromen. Dus als een droom te eng of naar wordt dan kan ik `inbreken` in mijn droom en mij wakker maken. Heel vaag zo geschreven maar ik weet er zelf niet zoveel vanaf. Google er maar op, misschien vind je tips hoe je dat moet doen. Ik kan het alleen als ik de droom al een keer eerder heb gehad.

En ik kan het ook als ik ga dromen over dat ik naar het toilet moet, dan kan ik ook tegen mijzelf zeggen dat ik wakker moet worden en irl naar het toilet moet gaan.

Nou ja, je hebt er niet zoveel aan maar misschien vind je nog iets met google. Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
EMDR vond ik zelf flut, lag niet aan behandelaar. Maar wie weet vind jij t net als rozenstruikje wel iets.
Ik heb zelf een beetje gegoogled, maar ik weet niet of het wat is voor mij. Waarom weet ik niet zo goed eigenlijk.
Ik heb zelf de afgelopen maanden ook verschrikkelijk last gehad van afschuwelijke nachtmerries. Dit kostte me uren van mijn slaap en ik werd ook bang om naar bed te gaan.

Drie weken geleden ben ik begonnen met tabletjes Nervoregin (van Pflüger). Tot mijn eigen verbazing hielp dat vanaf de eerste nacht! Ik ben van 4 nachtmerries per nacht naar max 1 per week gegaan.

Misschien iets om uit te proberen? Het is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Haha Floortjes vraag was ook het eerste wat mij te binnen schoot, heel herkenbaar (bij zwangerschap dus).

Rot jo, dat je zulke dromen hebt, verder geen advies.
Bedankt allemaal voor de steun en lieve reacties.

@ Yeska: Hoe ben je erop gekomen om die pilletjes te gaan slikken dan? Ik ben zelf niet zo van de pillen, en ik vraag me af of dat wel goed voor je is.
Het zijn gewoon een soort homeopatische pilletjes, dus het kan echt geen kwaad. Ik kreeg ze aangeraden van mijn acupuncturist. Gisteren was mijn eerste potje leeg en ik had geen tijd gehad om nieuwe te kopen, dus ik was een beetje bezorgd toen ik gisteravond naar bed ging. Toch heb ik heerlijk geslapen! Mijn lichaam lijkt weer te weten hoe het moet. Hoera!
Als je een periode nog niet verwerkt hebt komt het vaak uiteindelijk in je dromen terug.

De dromen over jouw vriend zijn ook wel logisch.

Een grote angst van jou is dat hij ook ineens een tweede gezicht blijkt te hebben en over jouw grenzen heengaat.

In je droom komt dat eruit als vreemdgaan

Dat betekend aboluut niet dat hij dat ook echt zal doen.

Ik zou overdag op een vaste tijd even tien minuten bewust stilstaan bij die periode.

Er stapje voor stapje weer doorheenlopen.

Als je dat overdag doet heb je grote kans dat het 's nachts wegblijft.

Erover schrijven helpt ook. Iig niet weer wegstoppen want dan blijf je het houden.

Therapie is ook een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven