Mode & Beauty alle pijlers

Rimpels op je 21e

17-02-2012 11:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik veel zorg aan mijn uiterlijk besteed, blijf ik altijd wel realistisch - als in: ik weet dat modellen gefotoshopt worden, dat iedereen wel eens een puistje heeft, dat mensen in alle soorten en maten voorkomen en dat iedereen wel eens esthetische gebreken heeft.

Maar nu valt me de laatste tijd iets op: ik begin al rimpels te krijgen! Ik dacht eerst dat het tussen m'n oren zat, ik ben immers pas 21. Maar dat is niet zo! Het is met name het gebied onder mijn ogen, zogenaamde 'lachrimpeltjes', en ik heb echt een aantal diepe fronsrimpels op mijn voorhoofd (blijkbaar wissel ik veelvuldig lachen af met veelvuldig fronsen ).

Aan mijn vaders kant van de familie hebben alle vrouwen best veel rimpels. Zij zijn echter allemaal al 50+, ik heb aan die kant van de familie alleen maar neven, en bij de mannelijke lijn geldt 't blijkbaar niet, want mijn vader is nog aardig ongeplooid.

Ik rook niet, ik drink niet, ik ga misschien eens in de twee maanden onder de zonnebank en in de zomer smeer ik me altijd in.

Mijn vraag aan jullie: is dit normaal? Herkennen jullie dit? En wat moet ik nu, de rest van m'n leven met anti-rimpelcrème smeren? Dat werkt toch helemaal niet?

O, en ik zeg het er voor de zekerheid maar alvast bij: ik was niet van plan om me aan plastische chirurgie te wagen.
Hmm het is ook wel genetisch denk ik mijn moeder is ook al bijna 55 bijna geen rimpel nog ik ook nog niet en 29 jaar nu we zien er allemaal wat jonger uit. maar niet roken en veel drinken en goed smeren eten en alles helpt ook mee ja.
quote:valerie__ schreef op 17 februari 2012 @ 12:10:

Creme's kunnen wel zodanig helpen dat in ieder geval droogterimpels bijvoorbeeld minder diep worden. Als je zorgt dat je de producten gebruikt die het beste bij jouw huid passen (en dan bedoel ik niet perse anti-rimpelcreme), heb je in ieder geval een zo mooi/gezond mogelijke huid.

Bij een droge huid zie je soms bijvoorbeeld weleens dat fronzen blijven 'staan'. Dat is het geen rimpel, maar de huid werkt gewoon niet meer mee.Ja, dat heeft een kennis. Ze is even oud als ik, maar ziet er zo vreselijk afgetobt uit, ohh zo erg. Ook bij onder d'r mond heeft ze van die droopy-hang-zakjes, en ze heeft heel erg afhangende mondhoeken, en zo droog rond d'r wenkbrauwen. Zij ziet er altijd sacherijnig, moe en afgetobt uit. Zou haar graag eens een goede crème adviseren, maar daarvoor staat ze te ver van me af.
De zonnenbrillentip is een heel goede. En smeer gewoon dagelijks een hydraterende crème. Ik geloof niet echt in crèmes die de huid 'voeden'...maar wel in bescherming tegen kwalijke invloeden van buitenaf het insluiten van vocht, zodat je huid niet uitdroogt.
Life is too short not to be chique!
Ook ik herken dit. Ik heb hele lichte lachrimpeltjes schuin onder en naast mijn ogen. Sowieso heb ik een redelijk slappe gezichtshuid als ik hem heen en weer beweeg met mijn vingertoppen, ook al is dit (gelukkig) niet zo te zien.

De lichte lijntjes in de afgelopen jaren niet erger geworden, ik heb dit al sinds mijn 19e en ben nu ook 21. Ik gebruik 's ochtends en 's avonds (na het reinigen) Nivea aqua sensation, doet het prima.

Ik zou trouwens absoluut niet aan anti-rimpel creme beginnen als ik jou was! Hierdoor went je huid aan het collageen, het hyaluronzuur en andere proteïnen waarvan ze beloven dat die erin zitten... en dan verslapt de huid juist sneller als je het dan even niet gebruikt. En die cremes zijn veeeel prijziger dan de cremes die gemaakt zijn voor onze leeftijd. Lekker smeren met gewone dag- en nachtcreme dus! En je gezicht goed reinigen.

Succes ermee ;)
intomyweb,misschien heb je hier iets aan?Zo doe ik het namelijk:

Voor de ogen apart een goede oogcrème gebruiken en je ogen s'ochtends en s'avonds insmeeren.Voor je gezicht een bij je passende gezichtscrème gaan gebruiken en daarmee voorzichtig de crème inmasseeren en inkloppen,ook je handen niet vergeten daar ze vaak onder invloed staan van zweten,afwassen,douchen,kou en andere dingen van buiten.Je

gezicht s'ochtends en s'avonds met lauw water wassen.Gebruik

je make-up?Dit kan je dan het beste met removeroliepads

verwijderen.

Dit werkt voor mij supergoed.Ik heb een heel mooie en gladde huid zonder pukkels.In het verleden zat mijn hele onderkin onder de acné en veroorzakte enorme jeuk omdat ik de gezichtscrème van Lancaster gebruikte.Ik heb nu een andere pil (dit is de medische kant)en voor mijn gezicht gebruik ik Dioer,voor mijn

ogen Clinique en voor mijn handen Lancaster.Ik doe erg lang met

deze crèmes.

Nu heb ik af en toe 2 of 3 pukkeltjes als ik ongesteld wordt maar dat geeft niets en daar kan ik mee leven want die verdwijnen vanzelf.

Succes met alles!
Mijn vader had ze vroeg, mijn moeder heeft op haar zestigste nog steeds alleen vage lijntjes. Ik heb de genen van mijn vader, in dat opzicht helaas Maar ben nu 31 en het lijkt de laatste tijd stil te staan, misschien ook door betere voeding.
Dit zijn trouwens geen antirimpelcrèmes die ik gebruik maar gewoon goede verzorgingsproducten.(De pads zijn trouwens van het huismerk).
quote:Quinty schreef op 17 februari 2012 @ 12:12:

[...]

Zonnebril voorkomt dat je knijpt en fronst tegen het felle licht, dus helpt wel.

Cremes met vit. A erin helpen wel degelijk, enige creme die wetenschappelijk bewijs hiervoor heeft. En cremes met een hoge SPF helpen wel degelijk zonneschade te voorkomen en dus uiteindelijk rimpels.Dat klopt wel ja. De beste bescherming voor je huis is uit de zon blijven en goed smeren. Op die manier voorkom je rimpels ed als gevolg van de zon, maar de rimpels die je genetisch krijgt voorkom je daar niet mee. Dat bedoelde ik meer.
gezond eten en drinken. water, fruit, groente! daar gaat een huid ook van stralen. en er niet te veel over tobben.

iemand die gelukkig is en goed in zijn vel zit die straalt.

je huid goed reinigen met water en een washandje, wat al een scrub is

een lekkere cremepje is niet verkeerd, maar hoeft echt niet duur te zijn, en moet niet overdreven worden met hele dagen smeren en dikke lagen. ook het houden bij 1 merk is beter dan steeds wat anders ivm reageren van de huid

en zoals een aantal bekende cosmetica doktoren onlangs op een groot congres vertelden. een creme die veel beloofd is alleen een verkooppraatje. goedkope cremes doen het zelfde

hyaluron in een creme doet niets extra
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Ik gebruik elke dag een dagcreme waar zonnebescherming inzit. Ook haal ik m'n make-up weg met van die oliepads.. Ik reinig m'n gezicht ook goed.

Verder was ik net met een aantal vriendinnen, en ik heb eens goed opgelet, maar ik ben niet de enige. Ik denk dat die rimpeltjes dus niet 'abnormaal' zijn, maar dat het inderdaad per persoon verschilt.

Daarnaast heb ik afgelopen tijd niet al te voedzaam gegeten. Ik ben al bezig daar verandering in te brengen, dat helpt ook wel bij de algehele uitstraling.

Ach, ik ga me niet de rest van m'n leven druk zitten maken om rimpels. Maar als ik kan voorkomen dat 't erger wordt..
quote:charlottecharles schreef op 17 februari 2012 @ 12:19:

[...]

Ja, dat heeft een kennis. Ze is even oud als ik, maar ziet er zo vreselijk afgetobt uit, ohh zo erg. Ook bij onder d'r mond heeft ze van die droopy-hang-zakjes, en ze heeft heel erg afhangende mondhoeken, en zo droog rond d'r wenkbrauwen. Zij ziet er altijd sacherijnig, moe en afgetobt uit. Zou haar graag eens een goede crème adviseren, maar daarvoor staat ze te ver van me af.ik zou jou een cursus Nederlands adviseren, ook al sta je ver van me af. Het is namelijk chagrijnig en niet sagerijnig.
quote:Ksenija schreef op 17 februari 2012 @ 16:42:

[...]

ik zou jou een cursus Nederlands adviseren, ook al sta je ver van me af. Het is namelijk chagrijnig en niet sagerijnig.Zo te zien weet jij alles af van chagrijnigheid.
quote:Cici25 schreef op 17 februari 2012 @ 17:53:

[...]

Zo te zien weet jij alles af van chagrijnigheid.In ieder geval de spelling.
Maar maak je niet druk om de rimpels, want door stress krijg je ze juist. Je let er zelf natuurlijk veel meer op, een ander zal het niet merken. Soms verdwijnen ze ook wel weer, ze zullen nu wel meer opvallen door het koude weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven