Geld & Recht alle pijlers

rechten na scheiding

17-02-2012 14:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij een aantal dames (en mms wel heren ook) is de vraag: wat moet ik in hemelsnaam doen wanneeer ik in een scheiding beland en dan mn op het financiele vlak.

veel vrouwen hebben altijd heel veel zaken aan hun man overgelaten en weten zich geen raad.

hier tip een

-www.toeslagen.nl

zeker voor dames/heren die niet of weinig werken,alleen komen te staan kunnen recht hebben op huur-en zorg toeslag en kindgebondenbudget.

huurtoeslag kun je pas aanvragen wannneer je bij de gemeente ben t geweest om je in te laten schrijven op het nieuwe adres(copie huurcontract)

-verder is mijn tip om in het ouderschapsplan te laten opnemen dat , wanneer er een grote uitgave gedaan moet worden,bv een fiets oid, deze kosten worden gedeeld...spreek een bedrag af wanneer de partner die alimentatie betaald moet meebetalen,dus bv vanaf 150,-

dit voorkomt heel veel geharrewar.

-je hebt recht op alleenstaande ouderkorting via de belasting,hoe dat precies zit ,weet ik nu even niet maar zal kijken of ik hier achter kan komen.

-moet je omscholen of een studie gaan doen?ook aftrekbaar van de belasting,bewaar alle bonnen goed!

zo,dit komt even bij me op,enne alle andere tips ook welkom hoor,,sterkte
zonder tegenslag is er geen overwinning
En nu uitademen
tsss....vrouwen die alle (financiele) zaken aan hun man overlaten zijn sowieso niet slim bezig.
Nog een tip: gebruik hoofdletters :-)
Ga in therapie!
Mijn man laat alle financiële zaken gewoon aan mij over
U heeft het recht om uzelf financieel te onderhouden. Everything you say can and will be used against you.
Ik regel hier de financiën, belastingen inclusief toeslagen.
Volgens mij is dit geen klets topic, die zijn er hier op andere plekken genoeg.
Wat een domme reacties hier!! blijkbaar hebben ze het allemaal goed voor elkaar hier , wat een geweldige vrouwen.

En dan toch op dit topic terecht komen?

Maar ja er zijn er ook die dit nodig hebben, ik vind het dan ook geweldig dat er iemand is, die dit belangeloos doet.

Complimenten Habithere.

Oh ja het kan zijn dat mijn gramatica niet klopt, maar ja daar kan iemand dan een ander topic voor openen!
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
Dubbelnicken mag nie
Ok, en dan had je alles in handen en volledig onder controle, en dan ging het om veel, veel geld. En dan draait iemand de sleutel van je leven om en gaat ervandoor met alles? Dan ben je op papier rijk vrouw, maar in de praktijk verstoken van alles. Wat dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:rozenstruikje schreef op 17 februari 2012 @ 15:26:

Dubbelnicken mag nieDat ook! Was me al opgevallen. Wordt een scheldtopic.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:pumukele schreef op 17 februari 2012 @ 15:16:

Wat een domme reacties hier!! blijkbaar hebben ze het allemaal goed voor elkaar hier , wat een geweldige vrouwen.

Maar ja er zijn er ook die dit nodig hebben, ik vind het dan ook geweldig dat er iemand is, die dit belangeloos doet.

Complimenten Habithere.

Oh ja het kan zijn dat mijn gramatica niet klopt, maar ja daar kan iemand dan een ander topic voor openen!

En jij vindt jouw reactie slim?

We leven niet meer in de jaren '40, waarbij het normaal was dat de man een vrouw moest onderhouden. Als vrouw zijnde moet je gewoon niet WILLEN afhankelijk te zijn en dien je ervoor te zorgen dat je je eigen broek kan ophouden, mogelijkheden genoeg!
quote:pumukele schreef op 17 februari 2012 @ 15:16:

Complimenten Habithere.

Jij kunt het domme reacties vinden. Ik vind vrouwen die niet nadenken over dingen en hun shit niet verstandig regelen dom.

Het feit dat er zo'n topic geopend wordt zegt al genoeg over de trieste staat van de vrouwenemancipatie.
quote:ochtendmens schreef op 17 februari 2012 @ 15:02:

Volgens mij is dit geen klets topic, die zijn er hier op andere plekken genoeg.Volgens mij is dit een gewoon openbaar forum?!
dat kan wel kloppen allemaal, ik ben het er mee eens dat je voor jezelf moet zorgen.

Maar dat neemt toch niet weg dat er ook vrouwen zijn die ongewild of gewild in die situatie terecht zijn gekomen? men weet toch vaak niet wat de oorzaak hiervan is. dat wil toch niet zeggen dat men dan minder is?

Daar kunnen we toch niet over oordelen?
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
Feit is dat 99% van die vrouwen GEWILD in die situatie terecht gekomen is. Puur door luiheid en/of naiviteit. Sorry, ik kan daar in 2012 geen medelijden mee hebben. Dat je liever thuis zit met je kinderen prima, moet je vooral zelf weten, maar dan niet miepen als je man bij je weg gaat en je opeens in de bijstand zit. Eigen schuld hoor. Wie echt nog gelooft in 'en ze leefden nog lang en gelukkig' zit in 1% in een hele goede relatie en in 99% in fantasyland.
Jij constateert dat veel vrouwen (?) de financiën aan hun man overlaten en dan bij een scheiding met lege handen staan. En je advies is dan toeslagen van de staat aanvragen?

Hoe zit het met ouderwets de eigen broekrok ophouden? Dan kun je je eigen scheiding helemaal zelf bekostigen.
Ga in therapie!
Precies. Als je jarenlang geen verantwoordelijkheden voor je eigen onafhankelijkheid wilt nemen....ja, dan maar fulltime schoonmaken bij je scheiding.
Weet je, het gaat me er niet eens om dat ik vind dat alle vrouwen hun financiën maar prima op orde moeten hebben, want ik weet dat dat niet realistisch is. En míj zul je die vrouwen niet 'dom' of 'minder' horen noemen.

Het gaat me om je toon, alsof die vrouwen een beetje zielig en incompetent zijn en dus een handreiking nodig hebben om uit te zoeken van wie ze geld kunnen krijgen als ze dat niet meer van hun man krijgen.

Als je tips wilt geven, geef dan tips over hoe je kan voorkomen dat je in zo'n afhankelijke positie terechtkomt. Cursussen bij Mama Cash bijvoorbeeld. Maar vooral werken en jezelf blijven ontwikkelen, zodat je altijd in staat bent jezelf en eventuele kinderen te onderhouden.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 17 februari 2012 @ 16:12:

Jij constateert dat veel vrouwen (?) de financiën aan hun man overlaten en dan bij een scheiding met lege handen staan. En je advies is dan toeslagen van de staat aanvragen?

Hoe zit het met ouderwets de eigen broekrok ophouden? Dan kun je je eigen scheiding helemaal zelf bekostigen.
quote:dubiootje schreef op 17 februari 2012 @ 16:20:

Weet je, het gaat me er niet eens om dat ik vind dat alle vrouwen hun financiën maar prima op orde moeten hebben, want ik weet dat dat niet realistisch is. En míj zul je die vrouwen niet 'dom' of 'minder' noemen.

Het gaat me om je toon, alsof die vrouwen een beetje zielig en incompetent zijn en dus een handreiking nodig hebben om uit te zoeken van wie ze geld kunnen krijgen als ze dat niet meer van hun man krijgen.

Als je tips wilt geven, geef dan tips over hoe je kan voorkomen dat je in zo'n afhankelijke positie terechtkomt. Cursussen bij Mama Cash bijvoorbeeld. Maar vooral werken en jezelf blijven ontwikkelen, zodat je altijd in staat bent jezelf en eventuele kinderen te onderhouden.Mooi omschreven.........
IK heb net even op de website gekeken die je gaf dubiootje, ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een heel goed initiatief.
Mocht jouw man willen scheiden. Neem dan eerst vitamines en doe het huishouden goed. Dan wil je man misschien wel helemaal niet meer van je af! Dan kun je fijn thuis blijven en voor je gezin zorgen, zoals het een goede vrouw betaamd.

Kijk, het is zelfs bewezen;

Als je dan advies geeft, zorg dan iig dat het klopt...

De alleenstaande ouderkorting is opgeheven...

http://www.elsevierfiscaa ... ande-ouderkorting-vervalt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven