ervaringen jelgersma?

03-01-2011 14:26 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
geinspireerd op het topic over ervaringen viersprong, vraag ik me af of er ook mensen in jelgersma hebben gezeten. dat zit in oestgeest. ik ben aan het nadenken over opname en jelgersma zit wat dichter bij mij in de buurt. ik kan alleen niet echt veel info vinden en geen verhalen. misschien dat iemand hier iets meer er van weet?
Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij valt het nu onder Rivierduinen
Ik weet alleen uit mijn directe omgeving dat je daar niet voor je lol gaat zitten.
quote:isolde55 schreef op 03 januari 2011 @ 15:12:

Ik weet alleen uit mijn directe omgeving dat je daar niet voor je lol gaat zitten.

hoe bedoel je dat isolde?

ik overweeg natuurlijk ook niet voor niets opname.

en bankje: zou kunnen dat het daar onder valt inderdaad, maar voglens mij heet het nog wel zo.
Nou ja, echt leuk was het niet. Degene die er zat was blij om weer thuis te zijn. Maar ik denk dat dat voor elke instelling geldt. Maar kwa verzorging etc was het er prima. De "last" kwam meer van de andere bewoners.

Wat zoek je daar?
Wat wil je weten? Ik ben daar jaren geleden opgenomen geweest, toen nog CSP. Later ben ik er beroepsmatig wel eens mee in aanraking geweest, clienten doorverwezen.

Er zijn vier verschillende afdelingen binnen de Jelgersma, met elk hun eigen behandeling voor specifieke persoonlijkheidsproblematiek. Ik ben zelf behandelt op Zuid. Het is zwaar, moeilijk om met zo veel mensen samen te leven, te delen. Hard werken, veel confrontaties met jezelf en je gedrag. Maar als je zelf gemotiveerd weet te blijven en je zit op de goede plek zeker de moeite waard.
quote:isolde55 schreef op 03 januari 2011 @ 16:48:

De "last" kwam meer van de andere bewoners.

o haha, dat klinkt niet zo 'gezellig'.. last... hmm.. maar iedereen zit daar toch met dezelfde soort problemen?

wat ik daar zoek is een intensieve therapie om om te leren gaan met de problemen waar ik steeds tegen aan blijf lopen op alle gebieden. ik merk dat ik me in een gewone therapie ook niet echt durf te laten gaan/ niet alles bespreek, misschien dat opname me dan wat meer helpt daarbij.

quote:Tirsa schreef op 03 januari 2011 @ 16:53:

Wat wil je weten? Ik ben daar jaren geleden opgenomen geweest, toen nog CSP. Later ben ik er beroepsmatig wel eens mee in aanraking geweest, clienten doorverwezen.o wat fijn dat je ervaring hebt! al heb ik wel eens gehoord dat er wel veel veranderd is sinds het geen csp meer heet. het lijkt me inderdaad wel erg confronterend, maar ook wel goed. doe je veel 's avonds samen met andere groepen? en zijn er genoeg mogelijkheden om ook gewoon even je terug te trekken? zo lang met een groep lijkt me wel zwaar, maar ik zal vast niet de enige zijn. zijn er ook indivuele thearapien of moet je alles met de groep doen? sorry, beetje veel vragen, maar ben gewoon erg benieuwd. zoveel keuzes zijn er verder ook niet echt op het gebied van persoonlijkheidsstoornis.
nog even up. ben benieuwd of er nog mensen zijn die er hebben gezeten. hoe heb je het ervaren daar?
Hallo,

Ik gooi dit topic even omhoog, omdat ik onlangs ben doorverwezen naar het Centrum Jelgersma voor mijn persoonlijkheidsproblematiek.

Ik was doorverwezen naar de Viersprong, maar ik heb hier (heel wat jaren geleden) op de jeugdafdeling opgenomen gezeten en zie het dus totaal niet zitten om daar weer heen te gaan. Bovendien is Oegstgeest beter bereisbaar vanaf waar ik woon.

Zijn er mensen met ervaringen die ze willen delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven