Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nope, zij stonden wel altijd heel hoog (en nog wel hoor), maar inmiddels ingehaald door anderen.
Bedrag per film wel goed?
Ja dat klopt wel (op i-net 15-20 mln per film). Hintje: het is (vond ik althans) niet echt de meest voor de hand liggende actrice.....
Ojah duidelijke hint wel hahaha

Ik zal ff alle niet voor de hand liggende actrices langsgaan...beginnend met Monique van de Ven
Maar ok, serieus, ik weet het niet...dus ik geef het op voor deze vraag...

Iemand een idee zonder te googelen?
Nou ze is wel heel bekend hoor (weet vrijwel zeker dat 99% op het forum haar zal kennen). Het is meer dat het me verbaasde dat juist zij bovenaan stond tussen het 'oude-rotten' geweld van oa Julia Roberts, Nicole Kidman en Jodie Foster (die is het dus ook niet).

Ze is trouwens wel een Oscar-winnares, dat heeft ws wel het meest geholpen voor dat bedrag.
reese witherspoon?
Yep HH!!
Wat is de sterkste spier in ons lichaam?
hart?
Je tong dacht ik
is goed girl
Ik vind meerdere meningen via Google....

Hart, Tong, Kaakspier...is er een dokter in de zaal?
Heb je gegoogled?Waarom?

Afijn..laat deze vraag maar varen..als ik kijk via google verschillen de meningen idd...

Andere vraag:

Elke koning in een kaartspel stelt een echte koning uit de geschiedenis voor...Wie zijn het?
Oh als ik iets niet weet google ik weleens...zonder antwoord te geven op de vraag dan he....

Maar leuke vraag...uit je hoofd gesteld?
Ik heb altijd gedacht dat de tong de sterkste spier was...dusja..uit mn hoofd gesteld..

De nieuwe vraag, nee..die wist ik niet uit mn hoofd..kwam m tegen op zo'n wetenswaardigheidsite...altijd grappig
hmm... ik weet er twee:

David (bijbels) en Julius Ceasar... andere twee weet ik helaas niet...
Die kloppen alvast Marianne!
quote:girl-1983 schreef op 08 maart 2008 @ 16:17:

Maar die ze noemt zijn toch wel goed dacht ik. Volgens mij is er nog eentje: Teddy Scholten.

(dit valt ook weer echt in de categorie: waarom in godsnaam weet ik dit?!! )hahaha..ik vond het al erg dat ik de 1e drie zo wist te noemen..gelukkig is er altijd nog weer baas boven baas
quote:Ikke1971 schreef op 08 maart 2008 @ 18:34:

[...]

hahaha..ik vond het al erg dat ik de 1e drie zo wist te noemen..gelukkig is er altijd nog weer baas boven baas

Nou, Teach In Lenny Kuhr en Teddy Scholten kwamen zo bovendrijven, alleen Corry Brokken had ik niet aan gedacht, maar toen ik m bij jou zag dacht ik 'aha'. (samen komen we er wel haha)

Heb even het liedje van Hind ff op you tube geluisterd. Nou dat wordt weer niks volgens mij..... (het kan me niet echt schelen moet ik zeggen, maar verbaas me er vaak wel over wat een slechte nummers ingezonden worden de laatste jaren; we kunnen toch wel wat beters?!)
*sorry voor de Off-Topic reactie*

Heb Hind ook gehoord bij Thank God Its Friday afgelopen week... het is een nikserig disco nummertje volgens mij. En ze kan ZO mooi zingen.. Zonde hoor, met dit nummer gaat ze er inderdaad niet komen denk ik.

On-Topic:

Die vier heren echt geen idee....wist zelfs niet dat ze voor echte koningen stonden. Te moeilijk dus voor mij
quote:JSB schreef op 08 maart 2008 @ 12:41:

Wie is de schrijver van het boek "Gödel, Escher, Bach"?Deze staat ook nog open...iemand een antwoord?
Sorry JSB, geen idee. Anders een hintje: Nederlandse schrijver of uit buitenland? Man of vrouw?

Van die vier koningen, ik wist ook niet dat dat van echte koningen was afgeleid. Is dat met de koninginnen dan ook?

Het zullen wel grote koningen uit de geschiedenis zijn en ook van lang geleden, want kaartspel bestaat volgens mij al heel lang. Tot zover een leuke redenatie, maar namen komen nog even niet

(Off-topic @ ikke: ja, vind Hind ook goed zingen en zo'n oosters tintje erin leek me ook best leuk, maar het is echt weer een dertien in dozijn geworden. T is natuurlijk altijd gissen wat aanslaat, en hoop voor haar dat ze toch positief uit de bus komt, want zou het aners wel sneu voor haar vinden)
Ok een hint...als dat helpt.

Het is een Amerikaan en hij schreef het boek in 1979.

Hij won met dit boek de Pulitzer prijs.

Zijn voornaam is Douglas.
Nee dat helpt niet haha

Misschien iemand die wat meer van literatuur weet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven