Aardappelen met .... ?

17-02-2012 14:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie helpt mij verder? Omdat mijn vriend zo van Hollandse kost houdt, wil ik wat vaker aardappels, vlees en groente gaan koken. Maar ik vind het zo lastig om de (verse) groente te verzinnen! Veel verder dan het volgende lijstje kom ik niet:

- rode kool

- bloemkool

- broccoli

- witlof

Heb wel rondgekeken op websites met recepten, maar die doen dan direct zo ingewikkeld . Stamppotje doe ik ook wel regelmatig, dat is het probleem niet.

Wie heeft er goede ideeën? Oh ja, meneer lust geen spinazie..

Alvast bedankt!
Spekjes en een ui bakken, daar op het eind spitskool door roerbakken en een theelepel kerriepoeder.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Bij gebakken aardappels gewoon lekker 'n bak sla met frisse dressing, of tomatensalade en dat kan bij alle vlees en vissoorten.

Als je puree maakt kan dat prima bij vis, peultjes, worteltjes of brocolli..

Puree kan ook bij witlof uit de oven met ham en kaas.

Als de nieuwe aardappels er zijn zijn ze ook lekker als gewoon gekookte aardappel.
Hecht hij wel belang aan de groente? Zelf vind ik de vis of vlees het hoofdgerecht, aardappels en groente vind ik bijgerechten waarvan de groente het minst belangrijk.
quote:ameliemelo schreef op 17 februari 2012 @ 14:19:

Haha goeie redband! Nu ik het zo zie staan, ligt het allemaal best voor de hand. Maar ik heb al zo vaak staan dubben in de supermarkt, ik kwam er gewoon niet uit :-)

In de kringloop hebben ze keuze zat, zoek naar die oude receptenboeken van de huishoudschool, of van oude AH verzamelboeken. Die zijn een jaar of 15 oud, maar geven hele goede tips voor koken voor beginners.

Ook kwa vlees, vis en kaas.
Ik mis de spuitjes in dit topic. (beetje verse nootmuscaat er over, jums)
Of spruitjes lekker roerbakken met wat knoflook en ketjap... krijg ik nu heel veel zin in!
Aardappels koken, prei wokken, door elkaar stampen, zout, peper en kerriepoeder er door, in een ovenschaal stoppen, dikke laag kaas er over en 10 minuutjes in de oven, héérlijk (al zeg ik het zelf )
quote:Maja82 schreef op 17 februari 2012 @ 15:13:

Ik mis de spuitjes in dit topic. (beetje verse nootmuscaat er over, jums)

ieuwwww

Ik vind die dingen zo vies!

En echt ik heb ze op 100 manieren geprobeerd

Gekookt, gewokt, geroerbakt (das hetzelfde geloof ik hè) gepureerd

Ik blijf die vieze spruitjeslucht ruiken

Ik ben echt een spinaziefan

EN dan verse...yumm!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:claytoniasibirica schreef op 17 februari 2012 @ 16:24:

Aardappels koken, prei wokken, door elkaar stampen, zout, peper en kerriepoeder er door, in een ovenschaal stoppen, dikke laag kaas er over en 10 minuutjes in de oven, héérlijk (al zeg ik het zelf )dat dus gedaan en hij heeft zitten smullen
quote:elninjoo schreef op 17 februari 2012 @ 14:32:

Hecht hij wel belang aan de groente? Zelf vind ik de vis of vlees het hoofdgerecht, aardappels en groente vind ik bijgerechten waarvan de groente het minst belangrijk.

Ik juist andersom.

Mij maak je dan ook totaal niet blij met groente, aardappels, vlees.

Ovenschotels, aardappelpuree met wat kruiden en bepaalde stamppotten vind ik wel weer lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven