Anil Ramdas is niet meer.
zaterdag 18 februari 2012 om 23:43
Anil Ramdas is niet meer.
Er is nog geen topic voor aangemaakt.
Ik twijfelde of ik dat zou doen, maar voor prins Johan Friso is ook een topic.
Aan de andere kant is een topic over een overledene nooit leuk.
Een persoon mis je echter als hij er niet meer is.
Dit gevoel heb ik tenminste.
Zijn er meer mensen die er zo over denken.
Reacties zijn welkom.
Er is nog geen topic voor aangemaakt.
Ik twijfelde of ik dat zou doen, maar voor prins Johan Friso is ook een topic.
Aan de andere kant is een topic over een overledene nooit leuk.
Een persoon mis je echter als hij er niet meer is.
Dit gevoel heb ik tenminste.
Zijn er meer mensen die er zo over denken.
Reacties zijn welkom.

zondag 19 februari 2012 om 09:47
Er bestaat een groep gekleurde mensen die obsessief bezig zijn te bewijzen dat de witte wereld zich altijd schuldig heeft gemaakt en dat nog steeds doet. Tot in het absurde toe. Historische persoonlijkheden die in werkelijkheid zwart zijn geweest, maar door de witte slechterikken als wit zijn beschreven en zo. Ene Egmond Codfried deed dat ook op een internationaal forum, en ik heb gedacht dat dat Ramdas was. Blijkt niet zo te zijn, het is een medelander/medestander. Anil Ramdas was ook altijd bezig die zg. Verborgen werkelijkheid tebewijzen.
zondag 19 februari 2012 om 09:52
quote:Neele01 schreef op 19 februari 2012 @ 08:33:
Ik denk niet dat hij bekend was bij de gemiddelde Viva forumster. Een zeer goed journalist. De kranten die ik lees ( parool, Volkskrant en NRC ) hebben er allemaal uitgebreid aandacht aan besteed. Dat dwdd het niet deed vind ik stuitend. Weet iemand hier of p& w het wel heeft gedaan? Dat de shownieuwsen en boulevards het niet doen vind ik niet meer dan normaal . De kijkers daarvan hebben geen idee wie hij was , lezen de telegraaf en zijn geïnteresseerd in andere dingen...
Ik kijk geen shownieuws, hart van nederland, rtl boulevard of iets van die strekking, kijk wel DWDD, maar ik had ook geen idee wie hij nou was. Een mens kan toch ook niet alles weten toch?
Ik denk niet dat hij bekend was bij de gemiddelde Viva forumster. Een zeer goed journalist. De kranten die ik lees ( parool, Volkskrant en NRC ) hebben er allemaal uitgebreid aandacht aan besteed. Dat dwdd het niet deed vind ik stuitend. Weet iemand hier of p& w het wel heeft gedaan? Dat de shownieuwsen en boulevards het niet doen vind ik niet meer dan normaal . De kijkers daarvan hebben geen idee wie hij was , lezen de telegraaf en zijn geïnteresseerd in andere dingen...
Ik kijk geen shownieuws, hart van nederland, rtl boulevard of iets van die strekking, kijk wel DWDD, maar ik had ook geen idee wie hij nou was. Een mens kan toch ook niet alles weten toch?
zondag 19 februari 2012 om 09:56
zondag 19 februari 2012 om 10:24
quote:yasuko schreef op 19 februari 2012 @ 09:47:
Weet je dat zeker?
Hoe kom je hierbij?
Eigenlijk geloof ik dat niet.Dat is wat ik gehoord heb van mensen uit zijn intieme kring, maar of het waar is weet ik natuurlijk ook niet, ik kende hem verder niet anders dan dat je elkaar groet en elkaar weleens tegen het lijf loopt. Maar toen ik van iemand die hem wel heel goed kende hoorde dat hij dood was was dat het verhaal wat diegene vertelde.
Weet je dat zeker?
Hoe kom je hierbij?
Eigenlijk geloof ik dat niet.Dat is wat ik gehoord heb van mensen uit zijn intieme kring, maar of het waar is weet ik natuurlijk ook niet, ik kende hem verder niet anders dan dat je elkaar groet en elkaar weleens tegen het lijf loopt. Maar toen ik van iemand die hem wel heel goed kende hoorde dat hij dood was was dat het verhaal wat diegene vertelde.
Am Yisrael Chai!
zondag 19 februari 2012 om 10:37
Bedankt voor het openen van dit topic.
Ik was er ook door ontdaan. Zo verdrietig als een intelligent en begaafd iemand besluit er uit te stappen.
Maar waar ik me ook zorgen over maak: wat betekent dit voor Nederland? Ik ben misschien een doemdenker, maar ik heb associaties met de tijd voor WO2, toen intelligente, kritische mensen het land ontvluchtten.
In die zin zou het me troosten als hij inderdaad ziek was, zoals FV zegt, en het niets met het miserabele politieke klimaat van NL te maken heeft.
Ik was er ook door ontdaan. Zo verdrietig als een intelligent en begaafd iemand besluit er uit te stappen.
Maar waar ik me ook zorgen over maak: wat betekent dit voor Nederland? Ik ben misschien een doemdenker, maar ik heb associaties met de tijd voor WO2, toen intelligente, kritische mensen het land ontvluchtten.
In die zin zou het me troosten als hij inderdaad ziek was, zoals FV zegt, en het niets met het miserabele politieke klimaat van NL te maken heeft.
zondag 19 februari 2012 om 10:41
zondag 19 februari 2012 om 10:43
quote:Neele01 schreef op 19 februari 2012 @ 10:37:
Hoe kom je erbij dat hij ziek was?
Depressie is idd een ziekte maar ik begrijp dat je hier niet op doelt?
Wat had hij dan volgens jou?Nogmaals, dat is gewoon wat ik gehoord heb van mensen uit zijn familiesfeer. Dus ik had geen reden om daar aan te twijfelen verder. Dat ie al een tijdje ziek was, daar bovenop / daardoor behoorlijk depressief, geen zin om zieker te worden en dat het geen verrassing was dat ie juist op zijn verjaardag eruit gestapt was.
Hoe kom je erbij dat hij ziek was?
Depressie is idd een ziekte maar ik begrijp dat je hier niet op doelt?
Wat had hij dan volgens jou?Nogmaals, dat is gewoon wat ik gehoord heb van mensen uit zijn familiesfeer. Dus ik had geen reden om daar aan te twijfelen verder. Dat ie al een tijdje ziek was, daar bovenop / daardoor behoorlijk depressief, geen zin om zieker te worden en dat het geen verrassing was dat ie juist op zijn verjaardag eruit gestapt was.
Am Yisrael Chai!

zondag 19 februari 2012 om 10:43
zondag 19 februari 2012 om 10:47
Dat hij het psychisch moeilijk had, blijkt duidelijk uit dit interview dat Elsbeth Etty met hem had nav zijn laatste boek waarin de hoofdpersoon, die veel van de auteur wegheeft, zelfmoord pleegt. Over een fysieke ziekte heb ik ook nog nooit iets gehoord maar het kan natuurlijk.
www.nrc.nl/boeken/2012/02 ... e-nog-gevaarlijk-waren-2/
www.nrc.nl/boeken/2012/02 ... e-nog-gevaarlijk-waren-2/
.
zondag 19 februari 2012 om 11:04
Weet iemand hier of p& w het wel heeft gedaan?
Nee, helaas. Zijn dood is (bijna letterlijk) ondergesneeuwd door het ongeluk van Friso. Geloof wel dat ze het van plan waren maar op het laatst hun gasten omgegooid.
Ik vind het ook fijn dat er een topic is geopend.
Weet iemand hier of p& w het wel heeft gedaan?
Nee, helaas. Zijn dood is (bijna letterlijk) ondergesneeuwd door het ongeluk van Friso. Geloof wel dat ze het van plan waren maar op het laatst hun gasten omgegooid.
Ik vind het ook fijn dat er een topic is geopend.
zondag 19 februari 2012 om 11:04
Wat een arrogantie
FV; vind niet dat dit soort 'nieuws' de wereld in geslingerd moeten worden als niet zeker is dat het zo is.
Wat een arrogantie
FV; vind niet dat dit soort 'nieuws' de wereld in geslingerd moeten worden als niet zeker is dat het zo is.
Frankly my dear, I don"t give a damn

zondag 19 februari 2012 om 11:12
quote:calvijn1 schreef op 19 februari 2012 @ 11:04:
[...]
Wat een arrogantie
Dat vind ik ook, maar goed, ik heb het nu al gezegd natuurlijk. Ik wist niet dat dat verder niet bekend was of misschien zelfs niet waar was, het is mij verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zo van "goh, wat erg dat ie zelfmoord heeft gepleegd" en toen de reactie "nou ja, hij was natuurlijk al een tijd ziek, dus het was niet echt een verrassing". Dus dat kon ik ook niet weten verder.
Ik wil idd niet degene zijn die geruchten de wereld inhelpt en wou dat net ook al schrijven, maar bedacht me toen dat het natuurlijk niet wegneemt dat ik het wel al gezegd had en er ook al op gereageerd was, dus weghalen heeft ook niet zoveel zin meer.
[...]
Wat een arrogantie
Dat vind ik ook, maar goed, ik heb het nu al gezegd natuurlijk. Ik wist niet dat dat verder niet bekend was of misschien zelfs niet waar was, het is mij verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zo van "goh, wat erg dat ie zelfmoord heeft gepleegd" en toen de reactie "nou ja, hij was natuurlijk al een tijd ziek, dus het was niet echt een verrassing". Dus dat kon ik ook niet weten verder.
Ik wil idd niet degene zijn die geruchten de wereld inhelpt en wou dat net ook al schrijven, maar bedacht me toen dat het natuurlijk niet wegneemt dat ik het wel al gezegd had en er ook al op gereageerd was, dus weghalen heeft ook niet zoveel zin meer.
Am Yisrael Chai!