Hoe vind ik de beste website designer?

20-02-2012 11:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een web designer/developper.

Inmiddels heb ik al iets meer geleerd over het een en ander, maar ik loop toch nog tegen bepaalde zaken aan.

Ik ben al 2 maanden in overleg met een bedrijf, en die hebben met tot op heden nog een prijsopgaaf kunnen geven. Duurt dat altijd zolang?

Ik krijg twijfels bij hun, want hoelang gaat het dan duren voordat ze mijn website klaar hebben?

Nu heb ik nog een ander gevonden, echter werkt hij met Drupal, en dat wordt me door een ander weer afgeraden.

Wat ik nodig heb is een CMS platform, met een kleine search box (die informatie haalt van mijn eigen database), paswoord protectie op de site met voor iedere gebruiker een eigen paswoord. En voor de rest is het gewoon een informatie site. Ik ga er niks op verkopen en er kan niks op geboekt worden.

Het gaat mij hier gewoon puur om het technische gedeelte.

Hoe doen andere leken dat? Hoe vind je de juiste designer?

Ik word met allerlei termen overladen, waar ik weinig van snap. En zo weet ik dus niet de juiste beslissing te maken.

Wie kan mij vertellen of ik het beste met Drupal, Wordpress, Joomla kan werken. Of dat er echt speciaal voor mij een plugin geschreven moet worden.

En ook hoor ik overal verschillende prijzen.

Van ¤500 tot ¤5000

Ik wil absoluut kwaliteit, maar ik heb gewoon geen idee hoe moeilijk of makkelijk mijn website te maken is.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt.
Bertje, ik heb jou trouwens op 12 Oktober een email gestuurd.

Echter nooit een reactie van je gehad.

Mischien staat die in je junk mail.....
Aiiiii, ik krijg net een quote binnen van bedrijf 2.

¤6000

Vorige keer was zijn quote ¤1500, en nu heb ik dus de search box toegevoegd, en het schiet dus omhoog.

Ik neig steeds meer naar mijn optie nummer 3.

¤2000, in Drupal, binnen 3 weken klaar. En hij kan het allemaal voor mij doen.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 14:41:

Bertje, ik heb jou trouwens op 12 Oktober een email gestuurd.

Echter nooit een reactie van je gehad.

Mischien staat die in je junk mail.....Nooit ontvangen :(, anders had je zeker bericht terug gehad.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 15:35:

Aiiiii, ik krijg net een quote binnen van bedrijf 2.

¤6000

Vorige keer was zijn quote ¤1500, en nu heb ik dus de search box toegevoegd, en het schiet dus omhoog.

Ik neig steeds meer naar mijn optie nummer 3.

¤2000, in Drupal, binnen 3 weken klaar. En hij kan het allemaal voor mij doen.

Zijn best forse bedragen. Heb je wel vertrouwen in die vriend?

Moet die zoekfunctie voor je gebouwd worden? En moet deze bijvoorbeeld ook in pfd documenten zoeken.

Of stel je nog speciale eisen aan de productpresentatie?

Voor een site in Joomla! met de standaard zoekfunctie, gebruikersbeheer waarbij jij mensen kunt goedkeuren/toevoegen en een aantal pagina's zou ik echt geen duizenden euro's rekenen.

Hebben ze de kosten gespecificeerd? Kun je zien wat het zo duur maakt?
Bedankt voor je tips Bertje.

Ik ga het allemaal nog eens goed na kijken en vergelijken.

Ik wil een keuze maken! Ben er lang genoeg mee bezig geweest nu, ik wil aan de slag met mijn eigen bedrijf.
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 12:38:

[...]Oh, jij weet het ook al zo goed. Ervaring mee hoe mijn vriend zijn werk doet of zo? Dacht het niet!Heel eerlijk iemand die afstudeerd aan een communicatie, media en webdesign opleiding en van daaruit pretendeerd programmeur te zijn zou ik, als ik een bedrijf wil starten, alles behalve serieus nemen. Een website in elkaar zetten is iets anders dan een goede gebruikersvriendelijke website bouwen die door degene die hem gaat gebruiken gemakkelijk en goed zelf te beheren is.
Ik sluit me aan bij Sunemon: je vriend zal ongetwijfeld een goede site kunnen bouwen. Ik verwacht dat hij (net zo als ik) meer een allrounder is. Hij zal een strategie kunnen bepalen, design maken, site bouwen, weet wat van zoekmachines, enz. helemaal niets mis mee. Maar een programmeur is toch iets anders. Ik heb daar een eerste training in gevolgd en ben ozo trots op mijn database gestuurde site. Helemaal zelf gebouwd, maar nog echt het begin.
Vivagirl, hou je er rekening mee dat het met alleen het bouwen niet klaar is? Er zullen dingen zijn die je in de loop van de tijd wilt wijzigen of toevoegen, er komen Drupal-updates, enz. Wil die vriend dat ook doen en heeft hij daar tijd voor? En zo niet, kun je het dan door iemand anders laten doen? Er zijn meer mensen die met Drupal kunnen werken, maar niet iedereen pakt het op dezelfde manier aan. Documenteert je vriend wat hij doet, zodat iemand anders er eventueel mee verder kan? Gebruikt hij zoveel mogelijk standaardoplossingen of gaat hij zelf knutselen (zodat alleen hij begrijpt hoe het in elkaar zit)?
quote:Sunemom schreef op 21 februari 2012 @ 10:46:

[...]

Heel eerlijk iemand die afstudeerd aan een communicatie, media en webdesign opleiding en van daaruit pretendeerd programmeur te zijn zou ik, als ik een bedrijf wil starten, alles behalve serieus nemen. Een website in elkaar zetten is iets anders dan een goede gebruikersvriendelijke website bouwen die door degene die hem gaat gebruiken gemakkelijk en goed zelf te beheren is.Niet om lullig te doen, maar dat laatste kunnen programmeurs in het algemeen juist minder goed dan media en communicatiemensen. Een programmeur denkt in het algemeen vanuit de techniek en niet vanuit de mensen die ermee moeten werken. Ik kan dan weer geen databases bouwen, maar weet behoorlijk wat van usability.
NouEvenNiet, bedankt voor de tips.

Ik heb veel vertrouwen die vriend, maar ik ga zeker een contract laten op stellen! Met afspraken waar we ons beiden aan moeten houden.

Hij reageert altijd direct op mijn vragen en geeft me gelijk uitleg erbij. Tot zover heb ik bij hem echt het beste gevoel.

Ik zal deze vragen zeker aan hem stellen.

Het is niet makkelijk om de juiste designer te vinden.....

Gat in de markt voor jullie! Een advies website, of overzicht, hoe vind je de juiste designer/developer! Waar op te letten als je een designer zoekt. Tips. En adviezen. En dan natuurlijk reclame erbij van bedrijven

Tenzij zoiets al bestaat, maar ik heb het nooit gezien.

De websites die hier gegeven zijn, zijn meer forums waar je vragen kan stellen. Ook fijn. Maar gewoon een advies site, met stap voor stap informatie en punten, en kritische vragen.........

Mischien wat voor jullie.
quote:NouEvenNiet schreef op 21 februari 2012 @ 12:46:

[...]

Niet om lullig te doen, maar dat laatste kunnen programmeurs in het algemeen juist minder goed dan media en communicatiemensen. Een programmeur denkt in het algemeen vanuit de techniek en niet vanuit de mensen die ermee moeten werken. Ik kan dan weer geen databases bouwen, maar weet behoorlijk wat van usability.In veel gevallen heb je daar gelijk in, ik ken echter inmiddels ook de voorbeelden van mensen die het beiden heel goed kunnen. Die hebben dan ook wel jaren ervaring op grote projecten, met duizenden gebruikers per 'product'.
@ Sunemom, ja, die zijn er natuurlijk ook. Jammer genoeg doen die dit soort klusjes niet erbij.
quote:NouEvenNiet schreef op 21 februari 2012 @ 14:39:

@ Sunemom, ja, die zijn er natuurlijk ook. Jammer genoeg doen die dit soort klusjes niet erbij. Dat klopt ook inderdaad
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 12:04:

Nee, 600 euro is echt veel te veel meis! Mijn vriend heeft zo'n soort website gemaakt voor Van der Valk. Www.checkjerooster.nl

Daar kunnen de leden dan ook zelf inloggen en alles. Was ie echt in 1 dag mee klaar. Stelt niks voor voor iemand die weet wat ie doet ;)

Ik zou goed rondkijken en je laten informeren bij meerdere bedrijven.

Heb jij zelf ervaring in de sector? Je verdedigt namelijk iemand die hier aan deze website nul komma nul zelf heeft ontworpen, maar ergens een gratis theme vandaan heeft gehaald en in een open source cms gehangen heeft. Ik snap dan inderdaad dat hij hier 600 euro voor heeft gevraagd en er binnen een dag mee klaar was. Het enige wat hij weet, in mijn ogen, is dus hoe hij dingetjes van internet kan halen en in elkaar kan flansen. Weet hij echter ook wat een website gebruikersvriendelijk maakt, en hoe dat cms eigenlijk in elkaar steekt qua code?

Hij heeft de favicon niet eens gewijzigd, daar staat dat standaard icoontje van het cms nog in, erg slordig.

En die homepage waar je een hotel moet selecteren heeft niet eens een doctype, waardoor die niet kan worden gevalideerd. Echt zeer zeer slecht.

Hoe relevant zijn ook die keywords die hij daar heeft staan? Het is een website met roosters voor werknemers, en er staan keywords tussen die daar niets mee te maken hebben. Nutteloze <br> tags (regel die witruimte met padding en margin in je divs), elke link z'n eigen <div> tag terwijl die ook samengevoegd kunnen worden en verkeerd gebruik van background in de css met die afbeeldingen. Het zijn geen achtergronden, maar afbeeldingen.

Dit valt mij echt tegen van je vriend, die blijkbaar aan het afstuderen is. Frontend en backend development is zeker niet zijn sterke punt. Of webdesign zijn sterke punt is, valt niet te beoordelen aan de hand van... dit.
Oei Meisje1988, ik wilde het eigenlijk voor me houden, maar de post van Bammetjebam is een typisch gevalletje van: BURN!
Meisje bedoeld het vast allemaal best goed.

Ik hou niet zo van dat gekat.

Maar ze maakt het zichzelf hier niet makkelijk.

Ik heb besloten dat ik die vriend in zee ga. Die met Drupal werkt.

Het voelt goed (tja, ik ben nou eenmaal een vrouw, die baseren hun keuzes soms op gevoel )

En ik heb hem alles voor gelegd en hij zegt dat hij het voor me kan doen.

Ik kan dat toch niet anders controleren dan daar op te vertrouwen, en met jullie feedback weet ik ook dat wat ik wil mogelijk is met Drupal.

Ik ga wel een contract met hem opstellen, want vriendschap en geld kan nogal gevaarlijk zijn.

Hij is een vriend van mijn vriend trouwens, maar ik ken hem wel, en mag hem graag.

Ik ga ervoor!
Succes ermee vivagirl, ik hoop dat je er een hele fijne website aan overhoudt!

Wat meisje betreft is het niet als katten bedoeld (bij mij niet, maar ook bij de anderen niet naar wat ik eruit lees) het kan een prima reality check zijn als emand die er meer verstand van heeft aangeeft dat. Je beeld een beetje bij moet stellen.
Dank je Sunemon, het gaat helemaal goed komen! Ik heb er vertrouwen in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven