Mis mijn Vriend...

22-02-2012 15:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben Angie, 18 jaar en heb een vriend van 25. Hij is internationaal vrachtwagenchauffeur en zoals deze week is hij van zondagavond tot zaterdagochtend weg. Ik ken hem al 3 jaar. Van goede vrienden naar een relatie die nu een jaar duurt.

Ik heb alleen een probleem, toen ik hem eerder kende reed hij van zondag tot woensdagochtend en van woensdagavond tot zaterdag. Nu heeft hij echter een nieuwe baan en zie ik hem 1 dag in de week.

Ik heb er best veel moeite mee hem te moeten missen. Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Hij weet het maar ik wil niet dat hij nu al zn baan weer inwisselt omdat ik zo'n watje ben, hij heeft zoveel plezier in dit werk.

We hebben ook plannen om te gaan samenwonen en eind van dit jaar is het zover, dan begint de bouw van een nieuw apartementencomplex waar we een huisje krijgen.

Please help me, wat kan ik ertegen doen dat ik hem zo mis, of ik nu bij vrienden ben of thuis, ik blijf hem toch missen,...
mis je m elke week zo erg of is het vooral deze week? Ik moet er zelf niet aan denken...een vriend die ik slechts 1,5 dag per week zie...als je hem elke week zo verschrikkelijk mist, zou ik serieus overwegen het uit te maken...tenzij vriend wel een andere carriere ambieert...
Ja, het lijkt elke week wel erger te worden,... het is gewoon niet leuk meer,...

En het uitmaken is voor mij ook niet echt een optie, nog nooit heb ik iemand in mijn leven gehad met wie ik zo kan praten of die er voor me is.Ik heb een slecht verleden gehad en hij is de enige die het begrijpt en hij is echt mn alles,....

Hij heeft ook net een nieuwe baan en ik voel me er ook niet goed bij als hij door mij weer van baan moet veranderen...
Is dit serieus? Meid, je bent 18 jaar jong en nu al zo afhankelijk van je vriend? Eind dit jaar samenwonen?

Ga leuke dingen doen met vriendinnen en ontwikkel een eigen identiteit en persoonlijkheid ipv je geluk af te laten hangen van een partner!
Je klinkt erg afhankelijk van je vriend. Ook hoe je schrijft: hij is mijn alles. Misschien zou je 'm minder missen als je zelfstandiger wordt? Iemand anders kan je niet gelukkig maken, dat moet je toch echt zelf doen!
Wat eten we vanavond?
Je komt inderdaad erg afhankelijk over. Gelukkig worden doe je toch echt zelf. Heb je een opleiding of werk? Vast wel vriendinnen en familie waar je heen kunt?
Ja, maar ik heb geen zin meer in de mensen die er alleen voor je zijn als ze iets nodig hebben en als het erop aankomt je laten vallen, de tijd van losse contacten of scharreltje hier en daar heb ik ook wel gehad,...

En heb het de afgelopen 2 jaar best moeilijk gehad (thuis, vrienden die wegvallen, drugs en noem alles maar op) en dan leer je wie je echte vrienden zijn nou exclusief mijn vriend zijn er nog 2 over
quote:angiesharr schreef op 22 februari 2012 @ 15:51:

Ja, het lijkt elke week wel erger te worden,... het is gewoon niet leuk meer,...

En het uitmaken is voor mij ook niet echt een optie, nog nooit heb ik iemand in mijn leven gehad met wie ik zo kan praten of die er voor me is.Ik heb een slecht verleden gehad en hij is de enige die het begrijpt en hij is echt mn alles,....

Hij heeft ook net een nieuwe baan en ik voel me er ook niet goed bij als hij door mij weer van baan moet veranderen...

Het zou ook niet goed zijn als hij voor jou van baan zou veranderen. Het is jouw probleem, niet dat van hem! Jij moet zelf leren een eigen leven te leiden, anders zal je je altijd afhankelijk opstellen ten opzichte van welke partner dan ook.

Als jij zo'n moeilijk verleden hebt gehad, zoek dan hulp bij een professional. Je partner is je partner, niet je hulpverlener. Anders is het sowieso gedoemd te mislukken!
Ik vermoed een onderliggend probleem... Probeer het leven met jezelf een beetje leuk te maken! Je bent heel afhankelijk van hem en ik denk dat het samenwonen ook uit verkeerde redenen voortkomt (thuis is t niks meer, afhankelijkheid..). Als je nu je eigen probleem niet aanpakt dan zul je later hoe dan ook jezelf weer tegenkomen.. Wat als je vriend de relatie verbreekt..?
Ik zou niet samen gaan wonen als je elkaar maar 1 dag in de week ziet. Voor je het weet fungeer jij als huissloof en doet hij geen ene flikker in huis die ene dag dat ie thuis is. Zou lekker 'n eigen woning aanhouden en gaan latten.
Het komt ook met het beroep he. Vrachtwagenchauffeurs zijn vaak op weg en weinig thuis. En in met je vriend komt ook zijn beroep.

Ik snap dat het niet leuk is, maar als jij met hem verder wil, dan moet je echt een eigen leven opbouwen waardoor je hem minder mist en die ene dag gezellig samen kan doorbrengen.
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2012 @ 16:20:

Ik zou niet samen gaan wonen als je elkaar maar 1 dag in de week ziet. Voor je het weet fungeer jij als huissloof en doet hij geen ene flikker in huis die ene dag dat ie thuis is. Zou lekker 'n eigen woning aanhouden en gaan latten.

Ik ben het eens met Nien.

Als jij het nú al zo moeilijk hebt met een man die er zelden voor je is, wordt dat probleem alleen maar groter als jullie samen gaan wonen.

Bovendien... je bent 18! In mijn ogen veel en veel te jong om al samen te gaan wonen (maar dat vroeg je niet)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:angiesharr schreef op 22 februari 2012 @ 15:54:

Ja, maar ik heb geen zin meer in de mensen die er alleen voor je zijn als ze iets nodig hebben en als het erop aankomt je laten vallen, de tijd van losse contacten of scharreltje hier en daar heb ik ook wel gehad,...

En heb het de afgelopen 2 jaar best moeilijk gehad (thuis, vrienden die wegvallen, drugs en noem alles maar op) en dan leer je wie je echte vrienden zijn nou exclusief mijn vriend zijn er nog 2 overJe klinkt alsof je het gevoel hebt inmiddels het meeste wel te weten vanwege je verleden. Ik herken dat van mezelf op jouw leeftijd. Echter, je hebt het mis en daar moet jezelf achter komen. Je bent nog maar 18 en het meeste weet je nog niet, ook niet omdat je een verleden hebt. Iedereen heeft een verleden en als je ouder wordt zal je merken dat wat je nu denkt toch niet helemaal klopt en zal je er anders tegenover staan. Ik zeg dit puur vanuit mijn eigen ervaring en wil je niet "afkraken" oid. Het meeste moet je nog leren ook al voelt dat nu niet zo. Ik zou op basis van je denkpatroon nu dan ook niet beslissen op te gaan samenwonen. Kies je voor jezelf en bouw een leven op voor jezelf, je vriend is aanvulling. Ik weet zeker dat je hem dan minder mist dan als je nu doet
Bouw eerst iets voor jezelf op (studie, werk, eigen woning) en als dat helemaal functioneert kun je gaan overwegen ooit samen te gaan wonen. Maar nu je nog zo jong bent is op eigen benen leren staan zonder afhankelijk te zijn van een man 'n stuk gezonder voor je. Bouw vriendschappen op en 'n sociaal leven, zodat je jezelf ook prima kunt vermaken als je vriend in het buitenland zit.
Kan je niet met iemand de stad ik, een hobby zoeken waar door je in contact raakt met anderen?

Klinkt misschien raar ik woon in een serviceflat voor bejaarden ( ben gewoon middel 20 hoor maar familie bood mij het huis aan omdat het niet verkocht wordt) en die oudjes zijn zo grappig gezellig en toch eenzaam. Misschien eens daar vragen of je lags mag komen op de koffie ochtend? Oudjes vinden dat prachtig en het personeel is je dankbaar.

Doe het zelf 1 keer in de week, en zo'n ochtend gaat ontzettend snel omdat het zo gezellig is...
Wat vind je van alle reacties tot nu toe?
ik snap jou wel. Heel goed eigenlijk uit een ver ver verleden.

en het enige advies wat ik je kan geven is dit: maak het leuk voor jezelf. Leg dit niet elke keer op hem want dan is de kans dat je hem kwijt raakt groot.

Als je met hem wilt blijven moet jij leren om hier mee om te gaan en dat kan alleen als je het leuk maakt voor jezelf. Als je van jezelf gaat houden en goed voor jezelf gaat zorgen. Dat kan hij op de lange termijn niet voor je opvullen.Dat kan een man die elke avond thuis komt ook niet trouwens. Jij moet jouw verleden verwerken en een leuke toekomst bedenken voor jezelf.

daar kan hij best deel van zijn maar hij IS niet jouw toekomst, hij kan er een onderdeel van zijn. Een klein onderdeel gezien zijn werk.

doe je studie of werk en vind een hobby. ga bij een club, een koor of een sport of whatever. iets wat elke week terugkomt en misschien ook nog in het weekend waar je vanzelf de mensen leert kennen.
Ik snap dat je je vriend mist. Zou ik ook als ik een relatie van 1 dag per week zou hebben.

Kun je in mijn optiek ook niet echt van een relatie spreken toch? Vooral niet op jouw leeftijd.

Nee, hier ga je denk ik niet gelukkig van worden. Ben benieuwd hoe jouw vriend hierin staat. Wat vindt hij van een relatie waarin hij zijn vriendin 1 dag ziet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven