Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht of niet?

22-02-2012 22:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Het gaat me niet om mijn gelijk te halen, maar meer om hem te overtuigen om iets minder goedgelovig te zijn als mensen hem om geld vragen. Maar ben nog even wat verder gaan googlen, nu ik lees dat het een bende is, op deaf / mute scams. Daar zie ik een filmpje waarbij ik en mijn man op exacte dezelfde wijze benaderd zijn. Die heb ik hem ook laten zien. Hij is nu wel overtuigd.
quote:tess97 schreef op 22 februari 2012 @ 22:48:

@Pinks, er is laatst een onderzoek geweest naar wat een bedelaar verdiende. Gemiddeld was dat 1600,- euro per dag!!! Ik zou me haast in een paar vodden gaan steken en naar Parijs afreizen!!!

Een rekensom leert dat dit echt onmogelijk is.

Stel dat iemand 12 uur per dag bedelt. En stel dat mensen gemiddeld een euro geven aan een bedelaar. Of we doen luxe, stel dat mensen gemiddeld 2 euro geven. Dan krijg je 1600 gedeeld door 12 is zo'n 133 euro per uur. Als iedereen 2 euro geeft zijn dat ruim 66 mensen per uur. Meer dan één per minuut dus, dat is echt dringen om bij de bedelaar te kunnen!
Was toen op alle radiozenders, een jaartje geleden ofzo.
http://www.goeievraag.nl/ ... aar-gemiddeld-maand.11577

http://blafhert.wordpress ... ient-het-nou-als-zwerver/

http://www.metronieuws.nl ... een-grootverdiener/SrZkdn!oxu7fecxvOYVE/

http://www.rijkestudent.n ... d-verdienen-als-bedelaar/

Rond de 40 euro per uur... 300-350 euro per dag.
1600 per dag? Werkelijk??welk onderzoek??

Ik heb ooit een reportage gezien en die sprak over 300 euro op een goede dag ook veel maar biet altijd, sommige dagen een paar tientjes.
Man heeft geen machtiging afgegeven. Wel heeft hij 10 euro ingevuld en deze haar contant gegeven.
Je kan het zien als oplichting maar ook als goede les voor de toekomst. En dan is 10 euro niet zoveel geld
Nou, zal mn man er even naar vragen morgen, die zat naast me in de auto toen dat op de radio was en we waren er toen allebei echt versteld van. We hadden toen allebei echt zoiets van, dat gaan wij ook doen haha. Hij is nu aan het werk, dus kan het hem nu niet vragen. Maar het ligt er vast ook weer aan hoe en waar je bedeld.
quote:galadriel schreef op 22 februari 2012 @ 22:58:

Je kan het zien als oplichting maar ook als goede les voor de toekomst. En dan is 10 euro niet zoveel geld Een cursus observatietechnieken is duurder inderdaad.
10 euro kun je best nog wel wat verzorgingsproducten van kopen

Maar van 10 euro kun je ook veel chocolade kopen

Ook kun je er aardig van lunchen

Ik vind het zonde van die 10 euro!
quote:Celtic schreef op 22 februari 2012 @ 22:55:

Man heeft geen machtiging afgegeven. Wel heeft hij 10 euro ingevuld en deze haar contant gegeven.Gelukkig maar. Soms als ik iets geef vraag ik me ook wel eens af of het goed terecht komt en hoop daar dan maar op. Het gevoel dat ik "goed" gedaan heb geeft me dan ook wel bevrediging.
Wat te doen met zwervers/bedelaars?

deze kon ik me nog herinneren...

vond hier nog wat meer ontcijferde trucs...

http://livecheapfrance.bl ... 10/03/scams-of-paris.html
Celtic, wel blij dat hij nu overtuigd is. En ook meteen even vertellen dat hij zijn portemonnee checkt als in de volgende keer nee zegt. Die jatten ze vaak nog even als je weigert.
Rondom EuroDisney stikt het van de bedelaars! Tja, er komen mensen die geld te besteden hebben.... Vond het vreselijk irritant omdat ze je aanklampen met zielige verhalen (en hoe waar zijn die?) en op je gevoel proberen in te spelen!
Oke, hebt t gevonden, het was geen 1600,- per dag maar per maand. Klein verschilletje haha. En het beste kun je gaan bedelen in Nederland in Maastricht, daar verdien je het meest.

Sorry hoor, ben al 2 week n beetje warrig van een volledige narcose, maar ik had het bedrag wel goed haha. Toch best veel hoor, een bedelaar verdiend nog steeds beter dan mij!
quote:pinks schreef op 22 februari 2012 @ 22:43:

Donaties van 10 euro bespreken, na een dag waarin je geld over de balk hebt gesmeten in een pretpark? Waarschijnlijk vond hij het contrast met de bedelaar gewoon best groot.

En tja opgelicht... Ik denk niet dat die vrouw een ruim inkomen heeft hoor. Dus hij heeft vast iemand blij gemaakt met die 10 euro.

Het is toch geen halsbedrag?Daar kun jij niet over oordelen vind ik. Wij zijn nu al twee jaar aan het sparen voor een vakantie. Dan is 10 euro wél veel geld. ( en nee, ik heb geen schulden, door ziekte minder inkomen)
quote:wifra98 schreef op 22 februari 2012 @ 22:42:

[...]

Nee, eerder dat hij het niet nóg een keer doet, want die *****-bedelaars staan hier ook bij supermarkten, parkeerplaatsen, stations en ga zo maar door.

En ik weet niet hoe het bij TO geregeld is, maar wij beslissen hier sámen over het geld, en donaties van boven de 5 euro worden hier gewoon besproken. ( moet ook wel als je niet zoveel geld hebt, en nee wij zijn niet zielig)350 pp, dus als er geen kinderen bij zijn geweest 700 los van reiskosten en jullie hebben zo weinig geld dat een tientje een probleem is ?
quote:zonnetje59 schreef op 22 februari 2012 @ 23:11:

[...]

350 pp, dus als er geen kinderen bij zijn geweest 700 los van reiskosten en jullie hebben zo weinig geld dat een tientje een probleem is ?Euj, ik ben TO niet. En ja wij hebben niet zoveel geld. Ik kan mijn rekeningen betalen, auto is nodig voor werk man( 30km, en eerder werk was dichterbij, maar daar is hij ontslagen omdat ik ziek ben, en dat is letterlijk tegen ons gezegd), en ik wordt gekort omdat ik nu 13 maanden ziek ben ( korting 10% van netto-loon). Ook hebben wij twee kinderen. Ziedaar waarom mensen geen/weinig geld hebben.
Sorry, verkeerde quote, bedoelde niet jou, maar zoveel geld uitgeven aan iets wat nu niet echt nodig is en dan miepen over 10 euro vind ik een beetje maf.
Wifra, ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat je makkelijk geld aan een bedelaar/zwerver geeft juist in een vakantiesituatie of na een dag waarin je veel hebt uitgegeven in een pretpark.

Kan me voorstellen dat je dan juist denkt: ik heb net een paar honderd euro afgetikt om op z'n kop door elkaar geschud te worden en op de foto te gaan met een man in een muizenpak, dus laat ik die vrouw ook een tientje geven zodat ze kan eten vanavond.
Pfff... het tientje is geen probleem. Alhoewel wij ook zuinig moeten leven. Ik wilde mijn hele leven al één keer naar Disney. Het is mogelijk gemaakt dankzij de leuke bedragen als bijkomstigheid van ons huwelijk. We zijn niet arm, en dat tientje kon er heus ook wel vanaf. Het is alleen zo dat mijn man een lieverd maar ook te goed van vertrouwen kan zijn ... wil hem maar ook mij daar voor behoeden voor in de toekomst.

Ps. In het park hoef je verder niets meer uit te geven hoor...
Het is oplichting, dus zorg dat je man zich voortaan niet meer laat verleiden door allerlei bedeltypes. Gelukkig was 't maar n tientje.
quote:pinks schreef op 22 februari 2012 @ 23:22:

Wifra, ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat je makkelijk geld aan een bedelaar/zwerver geeft juist in een vakantiesituatie of na een dag waarin je veel hebt uitgegeven in een pretpark.

Kan me voorstellen dat je dan juist denkt: ik heb net een paar honderd euro afgetikt om op z'n kop door elkaar geschud te worden en op de foto te gaan met een man in een muizenpak, dus laat ik die vrouw ook een tientje geven zodat ze kan eten vanavond.

En ziedaar mijn afkeer van die 'pret'parken. Neuh, niks voor mij, voor heul veul euro's drie uur staan wachten voor een achtbaanritje dat nét 2 min. duurt. Te weinig rendement op onze zuurverdiende euro's.
Wat maak jij je druk om een tientje! Mijn exman en ik zijn 10 jaar geleden echt opgelicht voor een leuk bedrag van meer dan 150.000 euro. Bedrijf naar de klote en huis kwijt en ruim 8 jaar erover gedaan om uit de schulden te komen. Dus even relativeren graag.
@Celine. Lullig wat jullie is overkomen maar als jij goed had gelezen, had je gezien dat TO meermalen heeft aagegeven dat het niet om die 10 euro gaat.
Ja ja, nu weet ik het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven