Opgelicht of niet?
donderdag 23 februari 2012 om 12:24
Die zogenaamd doofstommen zijn in ieder geval goed georganiseerd. Een paar jaar geleden moest ik vaak voor mijn werk naar Frankfurt en dat deed ik dan met de ICE. Vlak voor de trein uit Frankfurt vertrok liep er dan een zg. dove door de coupes, en op elke stoel legde hij/zij dan een sleutelhanger neer en een kaartje met het gebarenalfabet. Op het kaartje stond dan iets als "door dit kaartje te kopen, geeft u een dove een menswaardig bestaan". Na een minuut of tien, als de trein weer reed, kwam de "dove" langs om de donaties op te halen - 5 euro of een tientje, afhankelijk van de goedgelovigheid. Ik heb dit tientallen keren zo gezien; veel verschillende "doven", maar altijd dezelfde sleutelhangers - heel herkenbaar, met een visje erin. Twee jaar geleden op JFK in New York in de aankomsthal: weer dezelfde actie: sleutelhangers met een kaartje met het gebarenalfabet. En vorige zomer in de trein van Pisa naar Siena: weer die kaartjes. Alleen de sleutelhangers waren op, blijkbaar.

donderdag 23 februari 2012 om 12:27
quote:sophie_emma schreef op 23 februari 2012 @ 12:24:
Die zogenaamd doofstommen zijn in ieder geval goed georganiseerd. Een paar jaar geleden moest ik vaak voor mijn werk naar Frankfurt en dat deed ik dan met de ICE. Vlak voor de trein uit Frankfurt vertrok liep er dan een zg. dove door de coupes, en op elke stoel legde hij/zij dan een sleutelhanger neer en een kaartje met het gebarenalfabet. Op het kaartje stond dan iets als "door dit kaartje te kopen, geeft u een dove een menswaardig bestaan". Na een minuut of tien, als de trein weer reed, kwam de "dove" langs om de donaties op te halen - 5 euro of een tientje, afhankelijk van de goedgelovigheid. Ik heb dit tientallen keren zo gezien; veel verschillende "doven", maar altijd dezelfde sleutelhangers - heel herkenbaar, met een visje erin. Twee jaar geleden op JFK in New York in de aankomsthal: weer dezelfde actie: sleutelhangers met een kaartje met het gebarenalfabet. En vorige zomer in de trein van Pisa naar Siena: weer die kaartjes. Alleen de sleutelhangers waren op, blijkbaar.Ik heb exact hetzelfde meegemaakt in een restaurant in Scheveningen.
Die zogenaamd doofstommen zijn in ieder geval goed georganiseerd. Een paar jaar geleden moest ik vaak voor mijn werk naar Frankfurt en dat deed ik dan met de ICE. Vlak voor de trein uit Frankfurt vertrok liep er dan een zg. dove door de coupes, en op elke stoel legde hij/zij dan een sleutelhanger neer en een kaartje met het gebarenalfabet. Op het kaartje stond dan iets als "door dit kaartje te kopen, geeft u een dove een menswaardig bestaan". Na een minuut of tien, als de trein weer reed, kwam de "dove" langs om de donaties op te halen - 5 euro of een tientje, afhankelijk van de goedgelovigheid. Ik heb dit tientallen keren zo gezien; veel verschillende "doven", maar altijd dezelfde sleutelhangers - heel herkenbaar, met een visje erin. Twee jaar geleden op JFK in New York in de aankomsthal: weer dezelfde actie: sleutelhangers met een kaartje met het gebarenalfabet. En vorige zomer in de trein van Pisa naar Siena: weer die kaartjes. Alleen de sleutelhangers waren op, blijkbaar.Ik heb exact hetzelfde meegemaakt in een restaurant in Scheveningen.