aankomen
zaterdag 18 februari 2012 om 14:16
quote:helena2 schreef op 18 februari 2012 @ 14:04:
Olijfolie over je eten.
Of gesmolten boter, werkt nog beter.
Door je groente of bak je champignons erin.
Ik zie al een recept ontstaan:
Champignons bakken met veel boter, peper, zout en knoflook, flinke scheut volle (slag)room(kaas) erbij en geraspte kaas erdoor. Heerlijk op een broodje of door de pasta/rijst.
Olijfolie over je eten.
Of gesmolten boter, werkt nog beter.
Door je groente of bak je champignons erin.
Ik zie al een recept ontstaan:
Champignons bakken met veel boter, peper, zout en knoflook, flinke scheut volle (slag)room(kaas) erbij en geraspte kaas erdoor. Heerlijk op een broodje of door de pasta/rijst.
zaterdag 18 februari 2012 om 14:20
heel gek, maar om aan te komen moet je hetzelfde eten als bij afvallen maar dan meer.
mijn vriend was veel te mager en ging daarvoor naar de dietist.
dit moest hij ongeveer eten (jij bent een meisje/vrouw neem ik aan dus mag iets minder)
bij het ontbijt 4 boterhammen met margarine of roomboter,
kaas, vleeswaar, pindakaas enz, een beker melk (halfvol of volle melk), sap, koffie, thee enz.
tussendoor: fruit en een pak evergreen
lunch: weer vier boterhammen, zelfde verhaal
tussendoor: fruit en evergreen (of een paar boterhammen)
avondeten: een stuk of 6 (!!!!) aardappelen, 4 el groenten, stukje vis,vlees enz. oww en met jus
daarna een bak volle yoghurt
avondtussendoor:
nog een evergreen, eventueel een tosti, snack enz.
hoop dat je er wat mee kan en wens je succes.
aankomen is moeilijker dan afvallen, hoop dat je geduld hebt
want het gaat errug langzaam....
mijn vriend was veel te mager en ging daarvoor naar de dietist.
dit moest hij ongeveer eten (jij bent een meisje/vrouw neem ik aan dus mag iets minder)
bij het ontbijt 4 boterhammen met margarine of roomboter,
kaas, vleeswaar, pindakaas enz, een beker melk (halfvol of volle melk), sap, koffie, thee enz.
tussendoor: fruit en een pak evergreen
lunch: weer vier boterhammen, zelfde verhaal
tussendoor: fruit en evergreen (of een paar boterhammen)
avondeten: een stuk of 6 (!!!!) aardappelen, 4 el groenten, stukje vis,vlees enz. oww en met jus
daarna een bak volle yoghurt
avondtussendoor:
nog een evergreen, eventueel een tosti, snack enz.
hoop dat je er wat mee kan en wens je succes.
aankomen is moeilijker dan afvallen, hoop dat je geduld hebt
want het gaat errug langzaam....
zaterdag 18 februari 2012 om 14:43
zaterdag 18 februari 2012 om 16:12
ja dat is idd. erg veel, maar nogmaals dat was wel voor een man.
3 boterhammen ipv 4 bij ontbijt en lunch en 1 of 2 aardappeltjes minder is echt geen drama.
het is als je aan wilt komen heel verleidelijk om juist naar de ongezonde dingen te grijpen, maar ook voor niet-dikke mensen is dit uiteraard niet gezond. ook dunne mensen kunnen dichtslibben...
vandaar dat qua gezondheid dit wel wat beter is.
nogmaals makkelijk is het niet.
hele rare tip die ik ga geven, maar wat bij mijn vriend heel erg hielp was minder bewegen. dus niet altijd met fiets naar werk maar met bus. nogmaals hele kromme tip omdat tegenwoordig juist zoveel geadviseerd wordt om te bewegen, hihi.
3 boterhammen ipv 4 bij ontbijt en lunch en 1 of 2 aardappeltjes minder is echt geen drama.
het is als je aan wilt komen heel verleidelijk om juist naar de ongezonde dingen te grijpen, maar ook voor niet-dikke mensen is dit uiteraard niet gezond. ook dunne mensen kunnen dichtslibben...
vandaar dat qua gezondheid dit wel wat beter is.
nogmaals makkelijk is het niet.
hele rare tip die ik ga geven, maar wat bij mijn vriend heel erg hielp was minder bewegen. dus niet altijd met fiets naar werk maar met bus. nogmaals hele kromme tip omdat tegenwoordig juist zoveel geadviseerd wordt om te bewegen, hihi.
woensdag 22 februari 2012 om 19:53
Ik ben van nature ook dun en val snel af als ik niet genoeg eet. Wat bij mij goed werkt is elke dag een aantal lepels Griekse yoghurt ( je kan het combineren met vrijwel alles: honing en walnoten als toetjes, of met komkommer als tzatziki, etc.).
Er zit ongeveer 10% vet in, veel voor yoghurt. Het is echt een 'aansterk' product. Probeer verder veel plantaardige olieen aan je dieet toe te voegen.
Succes!
Er zit ongeveer 10% vet in, veel voor yoghurt. Het is echt een 'aansterk' product. Probeer verder veel plantaardige olieen aan je dieet toe te voegen.
Succes!