Vulling wraps

23-02-2012 09:24 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er lekkere, niet zo voor de hand liggende vullingen voor wraps? Zowel warm als koud is welkom.

Zal zelf beginnen:

- tzaziki, gyros reepjes, ijsbergsla, zwarte olijven, feta

- rode pesto, gebakken kipfilet, zongedroogde tomaatjes, rucola, pijnboompitjes

Ben benieuwd!
Zalm, met kruidenkaas, rucola en rode ui.

Simpel maar wel lekker.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Wraps besmeren met mierikswortelroom (potje crème fraîche mengen met een flinke schep geraspte mierikswortel uit een potje), plak gerookte zalm erop en wat rucola of andere sla en wat flinterdunne preiringetjes.
verba volant, scripta manent.
plakes gebraden kipfilet, appel, walnoten,mayonaise met een beetje mosterd aangemaakt
vega gehakt, aangemaakt met cajunkruiden, tomatensaus, mexicaanse wokgroenten, hmmm!
Gerookte kipfilet, plakjes gekookt ei, uitgebakken bacon, zure appel en guacomole.

Biefstuk in teriyaki saus met lenteuitjes.
Vaag, geen vlees willen eten, maar wel vleesvervangend vega "gehakt"kopen.

Nu terug ontopic.

Je hebt bij de afdeling waar de wraps liggen ook mixen met kruiden liggen voor het vlees.

Casa Fiesta sesoning mix die zijn heerlijk om bv kipfilet te gebruiken, op het zakje staat dat je water moet gebruiken, voor te mixen. Als marinade kan je het met olie of water gebruiken, maar de wraps kan je er ook mee insmeren, en dan is het beter ipv water creme fraiche te gebruiken.
Kipfilet in stukjes snijden en bakken, champignons in stukken erbij gooien en als laatste mais erbij en dan een mix van creme fraiche (of sour cream? in ieder geval die voor warme bereidingen) en chilisaus erdoor roeren. Dit in de wraps, wat geraspte kaas erover en nog even onder grill.

In plaats van de champignons en mais, gebruik ik ook wel eens een roerbaxmix met oosterse groenten.
- kip met zout, peper en pesto marineren en bakken

- wrap insmeren met creme fraiche waar je een teen knoflook doorheen hebt geperst

- beleggen met de kip, reepjes komkommer, tomaat, appel, evt paprika of iets anders (bruine bonen kan ook bijv)

- Leg ze naast elkaar in een ovenschaal, geraspte kaas erover, even 10 min. bij 200 graden en klaar!

Of bijvoorbeeld wraps met creme fraiche, gerookte kip, appel, komkommer en avodado. Ook lekker!
De wraps eerst insmeren met creme fraiche, daarna een klein beetje mosterd erover. Dan paar plakken mooie rosbief, beetje zout en peper en sla.
quote:redband schreef op 23 februari 2012 @ 10:04:

Je kunt de smaak toch gewoon lekker vinden? Soja is in ieder geval een stuk beter voor het milieu dan vlees!

On-topic: mosterd, (oude of geiten-)kaas, waterkers, eventueel tomaat of komkommer. Voor betere plak kun je nog wat roomkaas gebruiken direct op de wrap.
quote:aikidoka schreef op 23 februari 2012 @ 10:31:

[...]

Je kunt de smaak toch gewoon lekker vinden? Soja is in ieder geval een stuk beter voor het milieu dan vlees!

Een weetje .. Soja smaakt niet naar vlees,dat zijn de smaakstoffen die er aan toegevoegd worden en of die nu zo goed zijn.. Soja smaakt naar Soja en meer niet!

OT ik lees mee voor lekkere ideeen , heb er zelf even geen een.
quote:redband schreef op 23 februari 2012 @ 10:04:

Nu terug ontopic.

Je hebt bij de afdeling waar de wraps liggen ook mixen met kruiden liggen voor het vlees.

Casa Fiesta sesoning mix die zijn heerlijk om bv kipfilet te gebruiken, op het zakje staat dat je water moet gebruiken, voor te mixen. Als marinade kan je het met olie of water gebruiken, maar de wraps kan je er ook mee insmeren, en dan is het beter ipv water creme fraiche te gebruiken.

Huh wat is daar vaag aan?

Ik eet ook veel vleesvervangers omdat ik sommige net zo lekker vind en er een hoop dierenleed mee gespaard gaat!
quote:bikefan schreef op 23 februari 2012 @ 10:30:

De wraps eerst insmeren met creme fraiche, daarna een klein beetje mosterd erover. Dan paar plakken mooie rosbief, beetje zout en peper en sla.

Hier heb ik een variatie op.

wraps insmeren met tzaziki, rosbief en rucola erop, oprollen en smullen maar.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Wrap insmeren met roompate en rucola erover verdelen.

Wrap beleggen met satesalade en tauge.
met gerookte kip, veldsla, crème fraîche en avocado

warm:

met spinazie, geroosterde paprika (uit pot), olijven en feta (uit de oven), met een kippenpootje ernaast
Hier staat er standaard van alles op tafel en bouwt iedereen zijn eigen versie.

- kipreepjes gebraden met paprika en ui en fajitamixkruiden

- mais uit blik

- komkommer in reepjes

- sla

- rode ui in ringen

- zure room

- geraspte kaas

- soms ook nog olijven

- zelfgemaakte guacemole

En het belangrijkste: witte bonen in tomatensaus, de echte, dus die van Heinz.

En dan stapelen en vouwen maar. Het vegakind doet er geen kip in en een extra schep bonen erin. Vast succesverhaal!
wraps insmeren met zachte geitenkaas, paar druppels honing erover verdelen.

reepjes ijsbersla erover en dan een flinke pluk alfalfa. oprollen en opeten! Ook lekker voor een picknick.
Mais, kidneybonen, paprika en ui (+gehakt voor vleeseters) in de koekenpan, mix voor chili con carne (honig) erbij, wraps hiermee vullen, laag geraspte kaas er overheen. Wraps dichtrollen, in aluminiumfolie verpakken en 20 minuten de oven in, heerlijk! Eten met veel guacamole
Ongeveer bovenstaande eet ik het liefste warm, alleen dan gebruik ik Casa fiesta kruiden. En vaker creme freche dan guacemole ivm luiheid:D

Koud mijn favo: verse roomkaas, philadelpia ofzo, kalkoenfilet, geraspte wortel en taugé.
quote:dunschiller schreef op 23 februari 2012 @ 10:57:

[...]

Een weetje .. Soja smaakt niet naar vlees,dat zijn de smaakstoffen die er aan toegevoegd worden en of die nu zo goed zijn.. Soja smaakt naar Soja en meer niet!

Ik marineer regelmatig tofu zelf, dus ik weet inderdaad dat soja niet naar vlees smaakt. Overigens vind ik vleesvervangers ook niet naar vlees smaken (voor zover als ik me vleessmaak herinner als 20 jaar vegetarier). En sommige vleesvervangers vind ik lekker en andere niet. Ik eet ze niet als vlees, ik eet ze als ingredient van een maaltijd, om de smaak, textuur en voedingsstoffen die er in zitten. Net als die andere elementen in mijn maaltijden. En soms gaat snel of makkelijk even boven geen toevoegingen.
quote:Kampen86 schreef op 23 februari 2012 @ 09:28:

Zalm, met kruidenkaas, rucola en rode ui.

Simpel maar wel lekker.Klinkt goed Kampen! welke kruidenkaas gebruik je dan hiervoor?
*Chili con carne met guacemole en creme fraiche.

*Chinese kool met tomaat, champignons, gehakt, kerrie en knoflooksaus

*Quesadilla's zijn ook heel makkelijk en weer eens wat anders.
Houmous en gegrilde groenten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven