Een keer iets anders

23-02-2012 10:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een x iets anders eten dan pasta of rijst of aardappels vlees en groente...

En dan bedoel ik de normale manier waarop je deze dingen klaar maakt.

Wie heeft er ideeën voor een ander soort (niet te moeilijk) gerecht/recept.
Haha, je maakt het er niet makkelijker op om mee te denken. Heb je ergens zin in (bepaald soort vlees, soort groenten), of iets in huis wat op moet?
hahaha I know! Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

ehm iets met broccoli of vis?
Salade, van AH:

* 600 g broccoli

* 3 eetlepels walnootolie

* 1 sjalot, in dunne ringen

* 1/2 citroen

* 1 eetlepel pijnboompitten

* 1 little gem (slakropje)

* versgemalen zwarte peper

Bereiden

Broccoliroosjes van stronk snijden. In pan met ruim kokend water en wat zout broccoliroosjes in 2 min. beetgaar koken. Broccoli in vergiet afspoelen met koud stromend water. Goed laten uitlekken.

In steelpan 1 el walnootolie verwarmen, sjalotringen erdoor scheppen en in 2-3 min. heel zachtjes fruiten.

Citroen schoonboenen en 2 tl van schil raspen. Citroen uitpersen. In schaal citroenrasp en 1 el citroensap met rest van olie tot dressing kloppen. Op smaak brengen met zout en peper.

Broccoliroosjes luchtig door dressing scheppen. Pijnboompitten in droge koekenpan goudbruin roosteren en laten afkoelen.

Little gem wassen en uitslaan. Bladeren in grove repen snijden en op platte schaal leggen.

Broccolisalade erop scheppen en sjalotringen erover verdelen. Met pijnboompitten en (versgemalen) peper bestrooien.
Oh, broccoli. Goddelijk!

Broccolisoep (in bouillon gaar koken, staafmixer erin, scheutje room erbij en uitgebakken spekjes erover).

Tagliatelli met roomsaus, broccoli en stukjes kipfilet.

Vispakketje uit de oven (vis in bakpapier verpakken met schijfje citroen, kruiden) en gestoomde broccoli en krielaardappeltjes erbij.

Kaasfondue met brood, roosjes broccoli en bloemkool, komkommer en kleine aardappeltjes.
KAAS FONDUE!

wat een geweldig idee!!!!!!!

En die Salade hekje ERG LEKKER!

Vispakket uit de oven heeerlijk!

oh neee nu weet ik niet wat ik eten niet vanavond! lol
als je vispakketje maakt kan je die blauwe potjes kruiden van Verstegen gebruiken.

die zijn nl zoutloos,maar echt heerlijk van smaak.

ik heb er altijd minimaal 2 van in huis.Jumbo en AH heeft ze.
Dankje Desteny!

Ik zal me er eens in gaan verdiepen!
ik heb meegelezen en vond er zeker lekkere receptentips tussen staan. Ik heb ze meteen opgeschreven!
Ik heb dit recept laatst gemaakt:

http://www.vrouwonline.nl ... ruitenschotel-met-shoarma

Het was verrassend lekker en ik heb er zelf nog een bekertje creme fraiche en zongedroogde tomaatjes aan toegevoegd.
Voor vanavond is het kaas fondue geworden!

bedankt allemaal

En de rest heb ik inderdaad allemaal opgeschreven!!!

Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven