De Karavaan deel 2

12-01-2012 12:48 420 berichten
Alle reacties Link kopieren

nieuwe ruimte om dingen van je af te schrijven, te delen, te vragen en om gezellig te kletsen!
Pom, kun je eigenlijk werken nu? Of ben je thuis? Dat kon ik er niet helemaal uit opmaken.

Net boodschappen gedaan bij de 'verre' supermarkt, toeristische route genomen. Heenweg was niet echt lekker, koud en veel wind, maar toch wel lekker ff uitwaaien. En naar de eenden kijken Terug was mooi met een heel mooie zonsondergang.

Het was in de winkel echt heel rustig. Raar want bij de andere super is het tussen 5 en 6 heel erg druk. Vond het wel erg fijn winkelen. Alleen als ik nog moet koken is het een beetje laat (zoals nu dus)
Nou, de keuken is een puinhoop geworden maar ik ben te moe om het op te ruimen.

Mijn hutspot was heel anders dan hoe het bij mijn moeder altijd is. Ik had een recept van internet maar misschien andere verhoudingen of kooktijd.

Meestal hoeft het eten niet 'net als vroeger' maar hutspot en snert bij voorkeur wel.
Stil hier....

Had net een mailtje (terug) van de koffievriend. Diegene van de werk-workshop die zo gezellig dichtbij woont. Weet niet meer wat ik erover verteld had laatst maar we hebben goede gesprekken gevoerd bij het koffiedrinken en dat was erg prettig.

Nu ik een aantal kennissen en familie (als in ooms/tantes) wat minder zie, ben ik wel wat eenzamer af en toe.

Hoewel, toen ik de kennissen nog twee keer per week zag (in het dorp bedoel ik) was ik ook soort van eenzaam want het waren geen heel diepe gesprekken meestal, maar het was wel contact.

Familie zag ik automatisch als ze bij mijn ouders over de vloer kwamen, die zie ik nu ook minder.

Niet dat het nu een heel zielig verhaal moet worden, denk dat dit even een fase is, waarna ik meer selectief zal zijn in welke mensen ik actief energie ga steken en welke niet meer.

Maar ben blij met de koffiedrinkvriend omdat het wel een écht gesprek was.

Hij stelde ook confronterende vragen waardoor ik achteraf wel het gevoel had in mijn blote kont naar huis te gaan maar dat is ook wel eens goed
Pom, qua energie klink je (lees je) in elk geval niet als een tachtigjarige. Steek die maar in je zak dus

Moonlight, je hebt inderdaad al eerder geschreven over deze persoon. Fijn dat jij er het gevoel hebt dat je wat uithaalt. Zijn jullie wel een beetje aan elkaar gewaagd? Ergens heb ik het idee dat het 'beter' voor je zou zijn als je iemand vond die net zo in zijn hemd zou staan als jij na zo'n confronterend gesprek. Wel lief voor jezelf blijven hoor

Ik ga zo naar het graf en moet in huis wat onder de bedden doen voor geluidsisolatie. Heb al een lekker eind gelopen en een leuk koopje gescoord. Ben zo druk in mijn hoofd, vind dat helemaal niks, maar als ik nu rust neem komt er weer niks van mijn plannen.
Oh het was zeker niet van één kant, hij was ook heel open.

Vertelde dat hij eerder in zijn leven een soortgelijk gevoeld had als ik nu, alleen, bang om misschien de boot te missen qua relatie en kinderen. (Dit gevoel is bij mij pas sinds kort, eerder had ik dat 'nog lang niet')

En dat hij het nu allemaal wel heeft maar het best zwaar vindt. Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand daar zo eerlijk over was. (IRL, want op forum zijn veel er wel eerlijk over)

Denk wel dat ik dit later weghaal want het gaat over iemand anders, niet zo netjes.

Heb een goed laatste gesprek gehad. Misschien schrijf ik er later nog meer over, ben net thuis.

Ik blijk morgen al het gesprek te hebben met de nieuwe SPV. Dacht zelf volgende week dus ik ben blij dat het ter sprake kwam. Mijn fout, het was van 29 maar verplaatst naar x februari, maar nu had ik 29 februari onthouden.

Nu kan ik er dus ook niet meer onderuit Overwoog nog om het te verzetten.

Heb me even een slag in de rondte geshopt. Wilde even naar t winkelcentrum maar toen ik mijn fiets wegzette bij ANWB bedacht ik dat ik nog wandelschoenen wilde. Heb nu voor 25 euro schoenen die zitten als pantoffels. (nee het zijn geen uggs) Andere mw was ze ook aan het passen en zei ook dat ze zo lekker zaten.

Rugzak was ook afgeprijsd en fietsstuurtas ook, dus hoppa. En een trui bij C en A voor 7 euro...
Mamz, sterkte bij het graf.

Misschien kun je na het uitvoeren van je plannen even rust nemen. Of zijn het lange termijn plannen?
Mamz, ook van mij sterkte en vergeet ook vooral jezelf niet.

Hoezo isolatie onder de bedden? Heeft dat te maken met buurman-issue? En net wat Moon zegt, wees ook een beetje lief voor jezelf.

Moon, koffiemeneergesprekken klinken goed en zo te lezen heb je er iets aan/kun je er iets mee.

Je hebt wel goed geshopt!

Wel heftig dat je al gelijk morgen gesprek met nieuwe SPV. Succes ermee!

Heb net een 'bozig' mailtje gestuurd. Ik krijg een fors bedrag terug inzake foutief berekende autoverzekering. Vorig jaar had ik zelf op parkeerplaats schade veroorzaakt maar heb dat bedrag voldaan zodat ik niet in tredes terug zou gaan. Nu blijven ze me facturen sturen voor het verlaagde trede-bedrag.

Heb wederom hoofdverzekeraar gebeld en tussenpersoon gemaild met cc naar hoofdverzekeraar dat ik het geld deze week op mijn rekening wil hebben. Maar al dat soort dingen kost wel veel energie.

Wel goed geslapen, mede dankzij pammetje want af en toe heb ik goede slaap nodig.

Zo maar even naar buiten, laars van dure schoenreparatie ophalen.
Ja maar ook wel fijn dat ik dan twee dagen achter elkaar GGZ heb en dan meteen maar weet wie de nieuwe is.

Volgens mijn ouwe SPV kan ik nog steeds aangeven dat er iemand anders in het team is die ik al ken. Ik laat het even afhangen van de eerste indruk van de 'nieuwe'. Als die goed is dan is het niet aan de orde dat ik liever die andere mevrouw zou willen.

Mijn SPV vond het erg leuk om met me te werken, zei hij. Dat meende hij ook, zag ik.

Hij vond het leuk dat ik ondanks alles enthousiast was gebleven.

Dat vond ik wel echt fijn want ik heb hier en op een ander forum andere geluiden gehoord, vrij hard ook, en dat heeft me best geraakt. Maar dat moet ik nu vergeten en dit onthouden

Van t andere forum heb ik volgende week een meeting en dan komt het mensch-van-de-lompe-opmerkingen ook. Maar ik kan gewoon niet om die vrouw heen dus het moet maar. Ik ga iig niet gezellig met r doen (groep is groot genoeg)

SPV begon erover of ik als ervaringsdeskundige zou willen werken. En gaf aan waarom hij dacht dat ik dat wel zou kunnen.

Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht. Maar ik zou dat zeker niet als enige baan willen hebben. Meer bijv één dagdeel in de twee weken (lezing geven in bibliotheken bijvoorbeeld) Ik heb het nog niet uitgezocht allemaal, maar nu hij er weer over begon werd het wel wat concreter.

Nou misschien zien jullie een topic verschijnen binnenkort (ws niet met deze nick )

Tijdens het gesprek zei ik iets wat ik nog niet eerder had laten meewegen, eigenlijk nu pas bedacht.

Toen ik net ziek was zag ik om me heen allemaal dramatische voorbeelden, niet één met een ziekte die wél normaal was.

Klinkt ff lullig maar zo is het: Mensen komen daar omdat ze ziek zijn, niet omdat het zo goed gaat. Behoorlijk ziek zelfs. Ik had het toen wel fijn gevonden om een 'gewoon' iemand te ontmoeten die kon vertellen dat je ook een ziekte kunt hebben zonder helemaal doorgedraaid te zijn.

Argument tegen is dat ik er niet steeds mee bezig wil zijn.

Maar ik ga er over nadenken.
moon ik ga nog op je reageren, maar het gaat ff wat langzamer. ben wel aan het werk hoor, zo goed en zo kwaad als het gaat.
Is goed Pom. Ik voel me vereerd dat je met je ene hand een stuk voor me gaat typen
Moon, gelezen over gesprek, leuk onderwerp, gaat wel goed dus. Succes morgen (en verder) met het wennen aan de nieuwe spv-er. Als ervaringsdeskundige praten lijkt me mateloos interessant, vraag me zelf af of ik leuk uit mijn woorden zou komen? Heb jij geen 'podiumvrees'?

Thee, ik hoop dat ze je snappen. Niet veel verstand van.

Ik heb de bedden geluidsproof gemaakt (hoop ik). Morgen afspraken maken met de jongens om nog wat geluid te beperken (beloningssysteem, ook een oefening in teamwerk). En ja, het gaat over de buurman. Vanavond vind ik ze braaf.

Ik heb ook uitgerust. Moet wel. Morgen dus verder met de kamer van de kleintjes opruimen en nog een projectje of zo, voor zover het ervan komt. En 's avonds bezoek

Zwaait terug naar Yas..
Niet echt podiumvrees. Vraag me wel af of het niet vervelend is om bekenden tegen te komen: mensen van school van vroeger, collega's van mijn vader, etc.

Maargoed ik kan er voor kiezen niet hier in de stad in de bibliotheek te gaan staan.

Vond het best een compliment vanochtend hoe de SPVer erover begon maar ik moet nu wel nadenken of ik het echt zou willen, of dat ik vooral gevleid was. Ik kan wel eens over-enthousiast zijn, heb mezelf vanmiddag al zien staan voor een zaal geneeskundestudenten bijvoorbeeld... maar wellicht loop ik te hard van stapel

Goed dat de bedden geluidsproof zijn nu.

Vreselijk als het zo gehorig is en je de geluidsproductie niet altijd zelf in de hand hebt.

Gisteren stootte ik een plank om en dat maakte enorm kabaal. Dan baal ik al maar dat doe ik iig nog zelf. Zonder dat buuf klaagt, tot op heden.
Wat is het hier rustig.

Vanochtend weer gesprek gehad. Heel aardige vrouw. Ze ging eigenlijk bij 0 beginnen om mij te leren kennen.

Vond het wel een prettig gesprek maar nu is het een paar uur later en twijfel ik een beetje. We gaan weer erg bij het begin beginnen met bepaalde schema's bijhouden, behandelplan maken, etc.

Vanochtend bij gesprek was ik net wakker en vond ik alles best. Nu denk ik: Wil ik dat eigenlijk wel? Wil ik nu nu mijn tijd besteden aan andere dingen dan wéér die bipolaire stoornis onder de loep nemen.

Bijvoorbeeld met een 'naaste' samen een plan maken. Mijn vrienden hier weten niet eens dat ik t heb, laat staan dat ik ze meeneem naar de GGZ. Familie kan ook maar die hebben dit hele traject al een keer gedaan.

Ben een beetje chagrijnig en ineens heb ik er geen zin in allemaal.

(ik zie wat rare zinnen maar ben echt heel moe )

*heb er even iets uit gehaald dat niet zo aardig was en ook niet zo relevant*
Mogguh

Moonlight, jij betaalt dus jij bepaalt. Schema's als in dagstructuur zijn belangrijk. Schema's als in wat jij wilt bereiken zijn belangrijk. Familie en vrienden inlichten dus duidelijk niet meer. Je mag zelfs zeggen dat je daar geen zin meer in hebt. Een gesprek in de middag plannen betekent dat jij je alerter voelt. Jij Mag Zeggen Wat Je Wilt. In elk geval in mijn ggz wordt dit erg gewaardeerd (en kom ik dus vaak helemaal niet toe aan therapie e.d. omdat ik haar al als klankbord nodig heb).

Maak anders een lijstje van de dingen die voor jou belangrijk zijn in de komende tijd en leg dat aan haar voor. Dát moet in je behandelplan komen te staan. Het kan zijn dat zij hiervoor haar technieken gaat gebruiken (is ook wel een beetje te hopen toch?) maar het is dus wel de bedoeling dat jij je beter voelt van de gesprekken.

Dat ze aardig is lijkt me wel een heel fijn uitgangspunt.

Ik ga nuttige dingen doen. En ook een paar leuke. Maar liever niet te lang achter de computer, die gaat nu dus (bijna?) uit.
Watervrouw, ik vond het gezellig gisteren. En dan is het jammer dat we niet dichtbij elkaar wonen.
Thanks Mamz.

Ja ik plan mijn gesprekken meestal in de middag maar dit gesprek had ik niet zelf gepland. En het is ook weer niet zo erg met me dat er s ochtends echt niks zinnigs uitkomt, alleen wist ik niet van tevoren dat ik zo weinig zou slapen.

Idd, ik kan aangeven dat ik nu geen behoefte heb aan familie of vrienden erbij. Met het leven dat ik nu heb, zal ik vooral zelf moeten signaleren hoe het gaat. Ik ben veel alleen, ik bel toch al zelden naar mijn ouders dus het valt niet op als ik nog minder bel.

Nee eigenlijk zouden jullie forummers als eerste iets merken

Bizar want het forum speelt best een rol. Zo gaf ze gisteren een nummer voor als het écht niet gaat buiten reguliere uren. Midden in de nacht bijvoorbeeld. En het eerste wat door mijn hoofd ging: Maar dan open ik toch gewoon een topic?

Ja ze is zeker aardig. Ergens dacht ik: Misschien is een schop-onder-de-kont mevrouw wel beter. Maar de ervaring leert dat ik ook heel boos kan worden op zo iemand en dan werk ik niet meer mee. Ik denk dat deze heel behulpzaam is.

Je noemt goede dingen, ik zal binnenkort een schrijfblok klaarleggen en zelf wat dingen opschrijven.

Ook wel fijn dat deze niet zo 'halleluja' is als de vorige. ('Wat goed je hebt zelf een schrijfblok meegenomen! Zo ver ben je al, je bent zelfstandig, blablabla. Hahaha wat grappig, een schrijfblok...")
Moon, mamz heeft alweer veel gezegd van wat ik zeggen wilde. scheelt typen.

Wat ik nog wel wilde zeggen, ik denk dat het veel verfrissend zou zijn als mensen een ervaringsdeskundige zien, die nog midden in het leven staat en aan het leven mee doet. Ik denk dat je dat heel goed zou kunnen, zeker omdat ik de indruk heb dat je goed met mensen kunt werken. Er zijn natuurlijk verschillende opties, zoals voorlichting geven, maar misschien ook wel mensen zelf begeleiden.

ik ben even van slag door het nieuws over prins friso. Vooral omdat ik zelf een lawine slachtoffer kende en dat van redelijk dichtbij mee heb gemaakt.
Pom, ja jij zit er nog relatief dichtbij ook. Is het in jouw land ook groot nieuws?

Handig dat Mamz alles voor je typt

Dank je. Dat is ook wat ik zelf zei, dat ik zelf wel blij geweest was als ik iemand had kunnen spreken destijds die grotendeels met de ziekte had leren omgaan.

Want je ziet alleen hele zieke figuren en hulpverleners. En zeker in het begin begrepen de hulpverleners en ik elkaar niet goed. Ik had een houding van 'het zal allemaal wel meevallen' en zij gingen daardoor steeds harder roepen hoe erg het wel was en wat je met een bipolaire stoornis allemaal niet meer kunt. Geloof dat ik daar nog last van heb.

Ik heb een paar jaar geleden nog één keer een gesprek gehad met mijn SPV en een ervaringsdeskundige erbij. Die man had psychoses geloof ik en zijn vrouw een bipolaire stoornis.

Hij was wel aardig maar ik vond het toch niet zo'n vrolijk verhaal. Vrouw werkte wel maar buiten het werk om was ze helemaal gesloopt, waar hij dan wel alle begrip voor had, bla bla.

Eigenlijk een stel zoals ik hoop niet te worden.

Mijn tweelingzus () heeft elders op het forum wat informatie gezocht. Vandaag nog niet gekeken of er nog geschreven is. Ik kreeg nog niet duidelijk hoe het zit als je het parttime wilt doen, met iets anders ernaast.

Als ik bijv alle activiteiten alleen op vrijdag zou willen, is het misschien niet te doen om vergaderingen bij te wonen, indien nodig. Zulke dingen moet ik wel even weten voordat ik eraan begin.
Ik bemerk pas via dit forum dat er een persconferentie is geweest. Djeezus. 50 Minuten reanimeren zou heel misschien niet toegestaan moeten worden, of is dit gebruikelijk (geen idee van?) Ik hoop dat hun god de familie en Friso zelf genadig is.
Mamz het schijnt niet ongebruikelijk te zijn. Wel lang, maar niet het langst ever zeg maar.

Ze hadden hoop omdat het lichaam onderkoeld was dat het 'sterven' misschien ook langzamer ging.

Ik bedoel het afsterven van sommige lichaamsdelen of uitvallen van functies.

t Rare is, op het forum heb ik er niet zo'n gevoel bij.

Maar net zag ik het journaal en toen kwam het wat beter binnen dat ze hun zoon, man, vader, broer zo goed als kwijt zijn.

En wat moet dat lopen voor de pers iedere keer vreselijk geweest zijn. Er was een andere ingang maar ze gingen toch langs de pers, waarschijnlijk om ze zoet te houden.
Mogge,

Over een maand of wat mag mijn werk wel weer in Mamz-regio zijn. Nu eerst een tijdje hotel-thuis voor de afwisseling

Ik heb wel wat Blokker- en Hematreindagkaartjes (ofzo), maar ben niet zo goed in weekendplanning..

Heb forumtopic vakkundig ontweken sinds vorig weekend.

Friso-nieuws is nog niet helemaal tot me doorgedrongen denk ik, dadelijk tv-journaal.

Moeder van neef-die-alles-al-heeft heeft een officiele uitnodiging gestuurd, binnenkort maar eens overleggen over wensen enzo...

Mijn nicknamehyves leerde me trouwens dat ik al zo'n 6 jaar op het forum rondhang: ben ik nu forummeubilair/forumfossiel?
Nee watervrouw, dan ben je nog geen fossiel, dat is na 10+ jaar (geintje).

Ik zou al aan andere kant van het land (moeten) zijn maar ik blokkeerde weer qua reizen. Nu moet ik morgen wel erg op tijd weg ook al is het feestje pas zondag.

Iedereen fijn weekend en ergens tegen maandagavond ben ik weer thuis (en heb ik weer internet dus).
Mogguh

Hoop dat het gelukt is met reizen, Thee.

Ik had zaterdag een kinderfeestje (two down, one to go) en heb zondag een goede rustpauze genomen. Met studieboek, dat wel. Nu een ontploft huis.

Ik ben hier ongeveer ook vanaf 2005, Watervrouw. Vind het wel knap dat je zo lang stil hebt kunnen zijn.
Goedemorgen!!

Hoe was het feestje Thee?

Had jij thuis van je kinderen een feestje Mamz? Snaak moet ook nog steeds een feestje geven, binnenkort maar eens even over brainstormen

Ik ben hier volgens mij in 2007 aan komen waaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven