Chai tea

14-01-2012 12:01 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jajaaaa, ben ik weer :p

Ik heb een paar keer chai tea soy latte's gedronken bij starbucks en dat is echt onwijs lekker,

Nu kom ik alleen nooit meer op een plek waar ze starbucks hebben en ik heb er zo'n trek in! (eerst voor stage elke dag naar schiphol)

Wie weet er een goed merk chai tea om het zelf thuis eens te maken?

Ik wil echt die hele 'rijke' smaak!

Waar haal jij het en hoe maak je het dan klaar? Met soya? Of room?
Internagelaktisch
Zie dat dit topic al wat ouder is, maar wie weet is er nog iemand blij met een recept voor chai. Ik heb het recept overigens van mijn vader die het uit India heeft waar hij een aantal jaren gewoond heeft. Hij maakt het altijd zo voor mij:

Stamp/rasp een stuk gember fijn

Doe dat ook met een kaneelstokje

En met 2 of 3 kardemon dingetjes

Zet een pan water op, met de gember de kaneel en de kardemon erin. Als het water kookt, voeg dan zwarte thee toe en (soja)melk (zorg voor half water en half melk). Roer tot het (bijna) kookt. Inschenken door een theezeefje en een flinke schep honing erbij!

Die rode pakken zijn trouwens ook heel erg lekker!
Oh ik kreeg er helemaal zin in, heb vandaag snel de ingredienten in huis gehaald en zit nu aan een heerlijk kopje chai

mmmmmmmmmmmmm
Ik houd er ook wel van, ik heb "oriental spice, spicy tea" van het merk Mhai Diva (via groothandel, is een goed merk chai tea)..

Dat doe je dan in een klein laagje kokend water, beetje laten trekken en dan vanille- of (lekkerder nog:) kaneelsiroop erbij, merk: (Le Sirop de) Monin. En dan aanvullen met warme melk, magere melk of soya melk. Zakje erin laten zodat het nog ff verder kan trekken..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven