advies gevraagd

25-02-2012 16:52 24 berichten
.
Waarom wil je dan toch persé een relatie?

Ik heb al die afkortingen niet, maar ben zelf ook niet echt 'n relatiemens. Je kunt je ook focussen op leren gelukkig te zijn met jezelf, dat scheelt volgens mij ook weer massa's negatieve prikkels die je in relaties tegenkomt.
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2012 @ 17:11:

Waarom wil je dan toch persé een relatie?

Ik heb al die afkortingen niet, maar ben zelf ook niet echt 'n relatiemens. Je kunt je ook focussen op leren gelukkig te zijn met jezelf, dat scheelt volgens mij ook weer massa's negatieve prikkels die je in relaties tegenkomt.

misschien heb jij die afkortingen ook, maar is er nooit een diagnose gesteld....

maar hoe dan ook, je kunt toch gewoon wel graag een relatie willen, maar niet goed weten hoe dat moet?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikk2891 schreef op 25 februari 2012 @ 17:21:

[...]

Ik wil gewoon eens wederzijdse liefde ervaren.

Weet je het voelt om dit nooit ervaren te hebben dan?

Wederzijdse liefde ervaren...

Hoe doe je dat als je zo vol zit van haat?
Vikk2891, je vorige topic ken ik niet, sorry. Door je ASS is het misschien moeilijk om in contact te komen met andere mensen maar niet onmogelijk toch? Een van mijn vriendinnen heeft ook PDD-NOS en ADHD maar zij geeft vanavond een feest omdat ze is gaan samenwonen, een succesverhaal dus.

Wat heb je er zelf aan gedaan om een relatie te krijgen/te houden? Mag ik misschien vragen hoe oud je bent? Volgens mij is het vaak ook niet alleen de ASS die een rol speelt maar ook hoe iemand in het leven staat, iemands persoonlijkheid, de types waarvoor je gaat enz.

Zonde dat je vorige topic zo vervelend is gegaan. Misschien kunnen we je in dit topic beter helpen.
quote:ikwilterug schreef op 25 februari 2012 @ 17:39:

[...]

Wederzijdse liefde ervaren...

Hoe doe je dat als je zo vol zit van haat?Ik vraag me af waar die haat vandaan komt. TO?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Vikk2891 schreef op 25 februari 2012 @ 17:21:

[...]

Ik wil gewoon eens wederzijdse liefde ervaren.

Weet je het voelt om dit nooit ervaren te hebben dan?Ik geloof er niet zo meer in eerlijk gezegd. Heb wel 'ns gedacht dat iets liefde was, maar uiteindelijk hield het toch nooit stand. En als je om je heenkijkt naar relaties van vrienden/familie zie je, op 'n paar uitzonderingen na, ook veel problemen. Zo erg vind ik het dus niet om alleen te zijn, dat scheelt 'n hoop problemen.
En hoe je een relatie kunt en houden met je stoornis: Door de juiste persoon tegen te komen.

Klinkt stom maar bij mij werkte ook geen een relatie, ik had mezelf als relationeel gehandicapt bestempeld.

Totdat er iemand kwam die zich geen ruk van de afkortingen aantrok en mij zag en ziet met alle stoornissen die er bij horen maar dan zonder stoornissen.

Hmmzzz dat klinkt raar he?

Ik bedoel, hij ziet geen stoornissen maar ziet mij. Punt.

Zoals hij zweetvoeten heeft heb ik moeite met contacten. Zoals hij de kliko vergeet vergeet ik aan een ander te denken.

Zoals hij stinkt op de wc zo heb ik mijn buien.

Werkt ideaal kan ik je vertellen.
.
Liefde te geven is wellicht in jou geval moeilijker dan het ontvangen.
quote:Vikk2891 schreef op 25 februari 2012 @ 17:58:

[...]

Ik heb nooit gezegd dat ik geen vermogen heb om liefde te voelen.

Wel om het te geven?

Of om het te ontvangen?
Viktor, elk huisje heeft z'n kruisje. Iedereen draagt littekens uit het verleden. Jij moet ze alleen zien te verwerken, daar heb je gelukkig hulp bij gezocht.. Ik zou me daar eerst maar eens op gaan richten. Ik denk dat een partner jou nu niet gelukkig kan maken.
.
.
Wat jij zoekt bestaat wellicht ook niet. Jij kan met jezelf al niet door 1 deur en je hebt veel angst en haat in je. Geen enkele vrouw kan jou daarvan af helpen. Dat kun je enkel zelf met professionele hulp aanpakken en mee leren omgaan. Je zoekt in een ander je geluk, zo werkt het helaas niet. Dan zul je immer teleurgesteld en bedrogen uitkomen.
Hoi Victor,

Wat moedig dat je hier je verhaal schrijft. Je komt op mij over als een persoon die ondanks alles heel veel mensenkennis, kracht en doorzettingsvermogen heeft ontwikkeld.

Ik denk zeker wel dat ze bestaat alleen zou je meer moeten doen aan je sociale activiteiten. Misschien doe je dat al en heb ik het over het hoofd gelezen maar ik weet zeker dat je een meid tegenkomt die je status en verleden begrijpt.

Is internetdating iets? Ik ken stellen in mijn omgeving die inmiddels al een lange relatie hebben via internetdating. Het maakt niet uit waar je iemand tegenkomt, het gaat om de liefde die je ervoor terug krijgt.

Voor de rest zou ik je willen adviseren niet heel erg veel stil te staan bij je huidige problemen. Je weet dat het er is maar er is ook nog je persoonlijkheid , jij als persoon. Je bent nu eenmaal wie je bent en je doet je best om stap voor stap vooruit te komen. Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over je inkomen, blijkbaar heb je dat oprecht verdiend

Ga gewoon lekker op stap en heb vertrouwen in jezelf dat er een leuke dame bij ziet, ookal is het niet direct je type, je kan haar leren kennen en zien hoe je daar op reageert. Beetje bij beetje krijg je snel Cupido weer terug in je leven!

Grtjs,

Sunny
.
Hoi Viktor,

Allereerst gefeliciteerd nog met je verjaardag!

PDD NOS, ADHD en EMDR therapie (je hebt dus wel wat heftigs meegemaakt), dat zal niet meevallen in het contact met andere mensen. Ik vind het erg knap dat je je probleem zo eerlijk en open kunt ‘bespreken’. Alleen dat al bewijst dat je geen maatschappelijke loser bent, je wil immers aan de slag met je verleden en je wil vooruit (tenminste dan denk ik tussen de regels door te lezen). Ik vind het heel positief dat je benoemt dat je ook dankbaar bent voor wat je wel hebt, knap dat je dat kunt zien, ondanks je problemen nu. Sta niet alleen stil bij je beperkingen, je vervelende ervaringen en je boosheid. Misschien zou je eens kunnen bedenken wat je allemaal wel kan en wat je allemaal wel te bieden hebt? Dat maakt jou meteen een stuk aantrekkelijker voor de dames en dan zien ze meteen je leuke kanten en niet alleen je ‘beperkingen’.

Ik weet niet of je dit al eens eerder met een therapeut hebt besproken, maar wellicht is het helpend om te onderzoeken waar je angst voor het andere geslacht vandaan komt (niet alleen naar de diagnose PPD NOS kijken, maar ook concreet onderzoeken hoe die angst zich uit en hoe je je er tegen kunt wapenen). Daarnaast lijkt het me goed om de dingen die in je verleden zijn voorgevallen goed te verwerken, dat kost tijd en veel energie, maar je haalt daar in de toekomst veel voordeel uit. Succes kan nooit worden gegarandeerd bij een behandeling, wel kan worden gezegd dat iemand die gemotiveerd is om aan zijn problemen te werken (en dat lijk je me) een grotere kans maakt dat de therapie aanslaat.

Natuurlijk valt het niet mee om met het halve alfabet aan diagnoses de relatiemarkt op te gaan. Het is jammer dat mensen zo snel bevooroordeeld zijn, maar er zijn genoeg mensen die openstaan voor anderen. Laat je niet van de wijs brengen door mensen met vooroordelen, maar richt je op de mensen die het goed met je voor hebben.

Het is misschien een cliche, maar om van een ander te houden moet je wel van jezelf houden. Wellicht zou je daar ook mee aan de slag kunnen in je therapie?

Is het een idee om internetdaten te proberen? Wellicht bestaan er zelfs speciale sites voor mensen met ASS e.d. Het voordeel van internetdaten is dat je iemand niet direct in de ogen hoeft te kijken en dat je elkaar eerst een beetje beter kunt leren ‘kennen’ door over en weer te mailen. Zo kun je proberen om de meisjes die in de knoop liggen met zichzelf op een afstandje te houden (je hebt immers genoeg aan jezelf, al snap ik dat het prettig is wanneer iemand begrijpt waar je mee kampt). Wellicht kom je daar een leuke meid tegen die jou accepteert en waardeert om wie je bent. En misschien zijn er wel andere fora voor mensen met een soortgelijke problematiek als jij die ervaring hebben met daten en de vooroordelen en misschien kunnen zij eens met je meedenken?

Ik wens je veel sterkte de komende tijd en succes met het daten. Op ieder potje past een dekseltje en ik hoop dat jij die van jou snel vindt! En eigenlijk wens ik je vooral ook veel plezier, geniet er ook van!
.
Hoi Victor,

Dankjewel voor je bericht.

Nog even ditte:

Internetdating zou je echt iets langer "moeten" proberen, je hoeft niet alles direct te vertellen in het begin. Als we dat allemaal zouden doen zou 80% van de bevolking geen kans maken op een partner. :-)

Qua activiteiten waarbij jezelf "op stap" zou gaan kan ook in de vorm van een eetclub, leesclub, vrijwilligerswerk..etc. Misschien houd je van film en kan je maandelijks een filmavond starten.

Nooit opgeven want de Liefde heelt.

Groetjes,

Sunny
.
.
Hoi!

Een eetclub is een club waarbij onbekenden bij elkaar komen om samen te koken en te eten. Kan heel gezellig zijn en ontmoet je nieuwe mensen. Ik heb het weleens gedaan en ik kon gerust heel het etentje mn mond houden, bijwijzevan... Misschien kan je wel helemaal niet koken... was maar een suggestie :-)

Vechtsport is leuk!

Maar je hebt op dit moment even een minder stabiele periode... rustig aan en goed voor je zelf zorgen.

O, en je schrijft dat je de dames wel wat te bieden hebt maar kampt met een laag eigenwaarde.. zonde! Wij vrouwen wachten op mannen die wat te bieden hebben, dus weg met dat laag eigenwaarde!! :-)

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven