Iemand opzoeken

14-02-2012 16:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel: je hebt een jaar of acht geleden iemand ontmoet. Veel contact gehad enz. En je wilt weten hoe het met diegene is door contact te zoeken, maar je hebt, behalve haar voornaam, geen aanknopingspunten.

Geen achternaam, geen woonplaats (behalve dat je weet dat het 'een dorp in de buurt van Groningen' was) Helemaal niet...

Hoe pak je (ik dus) dat aan! Ik denk dat het een lastig verhaal wordt... Of heeft iemand een tip?
Facebook, Hyves, schoolbank
quote:Miekkie schreef op 14 februari 2012 @ 16:39:

Facebook, Hyves, schoolbankFacebook en hyves al geprobeerd... Maar zonder achternaam of woonplaats enz is dat ook nauwelijks te doen...
Kijk eerst op schoolbank, dan verder gaan googlen er op.

sûcces
Kijk even bij de scholen in de omgeving
Hoe ben je 8 jaar geleden met deze persoon in contact gekomen?Als het via een vereniging of een school ofzo was, kan je hen benaderen. Veel contact gehad zeg je.. belden jullie elkaar en inmiddels telefoonnummer gewist? Misschien je oude facturen eens doorneuzen (ik kreeg altijd facturen met alle nummers erop).

Schoolbank etc. wordt denk ik ook lastig. Tenzij je mensen 'kent' waarmee zij bevriend zou kunnen zijn, dan beginnen bij deze personen.

Succes!
Acht jaar geleden ben ik bij toeval in contact gekomen. Ik werkte bij een bedrijf (dat niet meer bestaat) en zij liep stage bij een bedrijf dat klant bij ons was (weet niet meer welk bedrijf). We belden regelmatig, maar ik belde toen nog pre-paid...

Ik herinner me ook dat we wel eens geschreven hebben... Ik bewaar altijd brieven, dus ik ga eerst daar eens op zoek naar eventuele aanknopingspunten!
Ik hoop voor je dat er in de brieven inderdaad wat aanknopingspunten staan. Leuk projectje, hoop dat je dr vind!
Ik zoek ook iemand, waar ik alleen een voornaam van weet, ik lees mee!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Op schoolbanken staan ook veel foto's van vroeger, wie weet kan je haar er tussen uit halen. Heb je je oude pre paid telefoon niet meer?
Wat voor soort stage was het? Hoort toch een school bij.
Als het voor school was heb je grote kans dat iemand het nog ergens als werkervaring in zijn/haar Linkedinprofiel heeft staan. Wellicht daar eens beginnen, je kunt ook op bedrijven zoeken.
heb je haar naam al eens gewoon gegoogled? Of komt deze zo veel voor dat dit geen zin heeft? Facebook en hyves kan lastig zijn omdat veel vrouwen nu eenmaal de naam van hun partner aannemen en dan onder hun eigen naam niet meer te vinden zijn.

Dorp rond Groningen.... je bent daar niet erg bekend neem ik aan? zou het helpen om een kaart erbij te pakken en namen van plaatsen te bekijken tot het je iets zegt?

naam in de telefoongids intikken wil ook nog wel eens lukken. desnoods met combinatie van meerdere plaatsen rond groningen.
Je geeft aan dat het lastig zoeken is met alleen een voornaam en woonplaats. Dat is ook zo, maar op Hyves kun je ook zoeken met voornaam en woonplaats. Als ze een beetje een algemene naam heeft, moet je daarna wel pagina's lang zoeken maar dan heb je een begin.
Het is een vrij algemene naam. Ik heb de kaart al gepakt en dorpen rondom Groningen gezocht, maar tot op heden ging er geen belletje rinkelen... Komend weekend die kaarten lezen...

Opleiding: das ook een goede... Eens naar zoeken!

Bedankt voor jullie tips!
Hadden jullie gezamenlijke vrienden , kennisen ? probeer het daar eens op . soms moet je proberen andere steunpuntjes te gebruiken.
Nee, geen gezamenlijke vrienden of kennissen... Had ik ook al aan zitten denken!
Update: in oude correspondentie niet veel aanknopingspunten gevonden, maar wel een woonplaats! Ga daar op zoeken deze week!
Leuk!
Zo zocht ik een vroegere Studie vriendin

Ik wist dat ze graag de cosmopolitan leesde

Plaatste op het forum van dat tijdschrift een oproep, en een collega van haar reageerde

Toen zijn we in contact gekomen

Misschien dus een tip?
linked in is vaak een goed begin. School, werkgever, wederzijdse kennissen (van het oude bedrijf wellicht)?
Ik heb weer wat nieuws... Achternaam gevonden!

Op facebook en hyves nog geen resultaat...
wieowie.nl is heel handig, die zoekt alle profielensites en youtube, google, schoolbank en datingsites etc voor je door
Probeer eens ouderwets in het landelijk telefoonboek. ( kpn gids online)
je hebt toch van die sites zoals lets meet again.. daar kan je invullen waar je die gene ontmoet hebt etc etc.. en dan is het hopen dat hij het ook op die manier probeert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven