studeren en werken combineren
zondag 26 februari 2012 om 21:33
Hallo iedereen
Ben nl studente en studeer binnenkort af als verpleegkunde maar had graag master studies bij gedaan (2jaar) maar wegens mijn leeftijd 23j had ik ook graag willen deftig beginnen sparen.
mijn vraag is nu zijn er mensen die ervaring hebben met het werken (pak 80%) combineren met studies fulltime?
hoe ging het financieel.
want zal alles zelf moeten betalen met mijn loon van 80% pak 12OO euro - kot eten en studie kosten?
zou dit haalbaar zijn?
Vriendelijke Groetjes
Ben nl studente en studeer binnenkort af als verpleegkunde maar had graag master studies bij gedaan (2jaar) maar wegens mijn leeftijd 23j had ik ook graag willen deftig beginnen sparen.
mijn vraag is nu zijn er mensen die ervaring hebben met het werken (pak 80%) combineren met studies fulltime?
hoe ging het financieel.
want zal alles zelf moeten betalen met mijn loon van 80% pak 12OO euro - kot eten en studie kosten?
zou dit haalbaar zijn?
Vriendelijke Groetjes
zondag 26 februari 2012 om 21:55
Ik ben direct na mijn HBO een master gaan doen (weliswaar in een andere richting). En ik werkte daarnaast gemiddeld rond de 20 uur, met wat uitschieters naar 24. Ik had flexibel werk, maar toch heb ik echt een hoop (80%) van mijn weekenden (en dan bedoel ik beide dagen) op moeten offeren om mijn studie te kunnen halen. Dan had ik wel mijn avonden vrij. Maar het was echt een enorme belasting.
Ik denk dat 80% werken naast een master het onmogelijke is. Dit is alleen haalbaar als je je sociale leven volledig op 0 gooit, en leuk is het dan die twee jaar niet. 50 tot 60% werken vind ik een veel realistischere inschatting.
Maar veel succes toegewenst mocht je toch voor de master gaan!
Ik denk dat 80% werken naast een master het onmogelijke is. Dit is alleen haalbaar als je je sociale leven volledig op 0 gooit, en leuk is het dan die twee jaar niet. 50 tot 60% werken vind ik een veel realistischere inschatting.
Maar veel succes toegewenst mocht je toch voor de master gaan!
zondag 26 februari 2012 om 22:00
dinsdag 28 februari 2012 om 13:03
Ik werk 25 uur in de week (5 uur per dag) en doe een fulltime eenjarige master (net mee begonnen in februari). Met colleges en practica kom ik wel aan 9 - 5 per dag. Gelukkig hier ook flexibel werk en kan ik mijn uren om colleges heen bouwen. Verdien niet zo veel (9 euro per uur, startersfunctie), maar het is erg leuk en ben blij dat ik het zo kan combineren. Ben wel veel in de avond bezig met studeren en voorbereiden, maar het is maar een jaar moet je maar denken. Ik krijg nu ongeveer 500 studiefinanciering (krijg ik nog tot september) en rond de 900 aan loon. Daar kom ik prima van rond (woon ook samen, dus dat scheelt sowieso al).