Geld & Recht alle pijlers

Donaties voor website vragen

27-02-2012 10:04 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig een website op te zetten waarmee ik geld kan verdienen. Maar voor de website heb ik een startersbedrag nodig. Dit heb ik niet. Is het toegestaan om via internet donaties te werven voor mijn site? En zo ja op welke site kan ik daarom vragen?
als je plan écht zo goed is, kun je toch een lening aanvragen bij een bank of bij familie/vrienden? Goed ondernemersplan schrijven...

Waarom zou iemand je geld willen geven als startkapitaal? Hoe dacht je dat andere mensen dat deden?

Je zou kunnen overwegen om gewoon te werken voor je geld en te sparen? Maar misschien zeg ik dan iets heel geks...
Heeft je nick iets met je website te maken? De hoeveelste erotische website denk je te zijn?
quote:gelukkigmeisje schreef op 27 februari 2012 @ 10:06:

als je plan écht zo goed is, kun je toch een lening aanvragen bij een bank of bij familie/vrienden? Goed ondernemersplan schrijven...

Is niet mogelijk, het gaat hierbij namelijk niet om een bedrijf wat heel veel geld zal opleveren. Ik heb 500 euro nodig voor het hosten van de site en voor zo`n bedrag geeft de bank mij geen lening en vrienden/familie hebben ook niet zoveel.

Vandaar dat ik donaties wil proberen te krijgen, ookal zou het via een site gaan waar iedereen 20ct kan doneren.
quote:bankje schreef op 27 februari 2012 @ 10:08:

Heeft je nick iets met je website te maken? De hoeveelste erotische website denk je te zijn?

Er zijn er al veel maar ze lopen allemaal goed, dus vandaar dat ik m`n site wil beginnen.

Mannen kunnen een uur lang via de site smsen/mailen voor een vast bedrag. Bij de bestaande sites moet meestal per mail of sms worden betaald.
sorry maar als je niet eens ¤500 bij elkaar kunt sprokkelen..heb ik niet veel vertrouwen in je plannen
Jij kunt 500 euro startkapitaal niet zelf opbrengen?? Dat moet toch vrij snel bij elkaar te sparen zijn.
Waarom zouden vreemden geld willen doneren zodat jij geld kan gaan verdienen?

Bovendien, hoe kan het dat je niet eens 500 euro kunt sparen? Wil je niet in jezelf investeren?
quote:gelukkigmeisje schreef op 27 februari 2012 @ 10:12:

sorry maar als je niet eens ¤500 bij elkaar kunt sprokkelen..heb ik niet veel vertrouwen in je plannenIk zit in de bijstand dus vandaar dat ik geen leningen kan krijgen. Maar ik wil de bijstand uit dus daarom probeer ik zelf iets op te zetten.
quote:gelukkigmeisje schreef op 27 februari 2012 @ 10:12:

sorry maar als je niet eens ¤500 bij elkaar kunt sprokkelen..heb ik niet veel vertrouwen in je plannenmee eens!
geef gewoon happy endings na je eromassages, dan moet het toch wel lukken met die 500 euro?
Als je een onderneming opzet, vraag je ofwel een lening aan ofwel je zoekt investeerders. Donaties zijn voor goede doelen en daar verwacht je niets voor terug. Een investering in een bedrijf wordt geacht wat op te leveren (de risico's uiteraard in acht genomen).

Met andere woorden, schrijf een ondernemingsplan en ga de boer op. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat je te bieden hebt en wat jou gaat onderscheiden van andere sites. Heb je uitgerekend of het uurtarief wel genoeg gaat opleveren voor jou?

Hoeveel kun je zelf in je bedrijf steken? Kun je een jaar lang een klein bedrag wegzetten als startkapitaal? Dit geeft een evt. investeerder bevestiging dat je serieus bent. Misschien lukt het je ook wel de helft bij te lenen bij de bank als je zelf de helft kunt inbrengen.
Ga in therapie!
quote:eromessage schreef op 27 februari 2012 @ 10:10:

[...]

Vandaar dat ik donaties wil proberen te krijgen, ookal zou het via een site gaan waar iedereen 20ct kan doneren.Het lijkt me een strak plan. Ik zeg: doen!
Dan heb je maar 2500 donateurs nodig. Eitje
quote:eromessage schreef op 27 februari 2012 @ 10:12:

[...]

Er zijn er al veel maar ze lopen allemaal goed, dus vandaar dat ik m`n site wil beginnen.

Mannen kunnen een uur lang via de site smsen/mailen voor een vast bedrag. Bij de bestaande sites moet meestal per mail of sms worden betaald.Hoe dom om je GEWELDIGE plan hier neer te gooien.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Snormel schreef op 27 februari 2012 @ 10:40:

Dan heb je maar 2500 donateurs nodig. Eitje

De belastingdienst komt ook nog langs! Misschien ook nog gekort op je uitkering?

Waarom ga je niet sparen? Als je in bedragen van 20 cent denkt lijkt het me vast wel mogelijk om in kleine stapjes de boel bij elkaar te krijgen. Vraag geld voor je verjaardag, loop een rondje op straat. Ik vind altijd geld op straat, 10 cent, een euro.
Je kunt sites als Kickstarter en zo proberen. Hier is een goeie link:

http://lifehacker.com/588 ... your-ideas-off-the-ground

Wat ik er van zie, is dat je eigenlijk geen geld op haalt tenzij je er fors zelf tijd in hebt gestoken. D.w.z. een mooi design, een goede wervende tekst, een inkomsten-berekening.

Ook heb ik mijn twijfels bij het startbedrag. Jij beschrijft een maatwerk website. Daar heb je toch best een paar centen voor nodig. De meeste maatwerk website bouwers komen niet voor minder dan een paar duizend piek hun bed uit.
Er blijven ook vaak muntjes (wisselgeld) in automaten achter, dat tikt ook lekker aan.
Ga in therapie!
Ga poetsen. Tien ochtenden doorwerken en je hebt het geld bij elkaar. Waarom zouden andere mensen jouw startkapitaal bij elkaar moeten doneren?

Waar denk je dat andere ondernemers hun startkapitaal vandaan halen . Allemaal collecterend langs de deur?
Volgens mij hoopt TO gewoon dat wij hier spontaan een centje in zijn/haar plan steken...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Fame schreef op 27 februari 2012 @ 10:41:

[...]

Hoe dom om je GEWELDIGE plan hier neer te gooien.Nou gaan wij natuurlijk allemaal met dat geweldige plan aan de haal want wij hebben die 500 euro wel
quote:Fame schreef op 27 februari 2012 @ 10:41:

[...]

Hoe dom om je GEWELDIGE plan hier neer te gooien.Zo geweldig is dat plan niet....Er is overduidelijk ook niet echt over nagedacht. Ik zie alleen maar faalkansen in dit plan en geen winkansen.
Sarcasme Oriane!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:dubiootje schreef op 27 februari 2012 @ 10:49:

Er blijven ook vaak muntjes (wisselgeld) in automaten achter, dat tikt ook lekker aan.Whauw. Gek eigenlijk dat niemand ooit op het idee is gekomen om op basis daarvan een onderneming te beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven